Ja Sas, ben erg benieuwd!! 123 de zomer is zo voorbij hoor! Zeker als je ook og vakantie te goed hebt is het zo november dus dat is lekker! Als wij starten met ICSI dan moeten we zowiezo tot febr maart wachten en ook dat is het zo dus wij vinden het prima.. Eerst 18 aug maar afwachten!
@ Amy, nog steeds geen uitslag? @ Joekie, het is bijna 18-8 Morgen hier de uitslag, ik laat het weten. Ik ben nog niet echt zenuwachtig, wel heel erg benieuwd.
Wat een spannende week voor iedereen! Hier nog geen uitslag, donderdag wel telefonisch consult met de uroloog om de behandeling te bespreken maar ik denk dat er nog niks gezegd kan worden! Sas en Joekie, mijn duimen draaien voor jullie meiden!!!! xxx
Oh, sas wel spannend hoor! Ik ben zelf wel erg benieuwd naar woensdag! Heb vandaag en morgen avonddienst dus de tijd vliegt gelukkig!!! Wat ben ik daar blij mee!
Meisjes, hier even snel voldoen aan mijn MP! We zijn vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Het zaad wordt er wonderbaarlijk genoeg alleen maar slechter op elke keer. Stress?? Geen idee... Sasman had 500.000 goed beweeglijke zaadcellen. Na bewerking bleven er 100.000 over met een beweeglijkheid van 100%. Met dat laatste waren we onwijs blij, want 100% is natuurlijk gewoon echt perfect! Dat betekent dus dat er 100.000 hele goede zaadjes gevonden waren. Het is niet veel, maar ze kunnen het wel!!! Anyway... we gaan voor ICSI. Dat is het advies wat we gekregen hebben. We zijn nu uitbehandeld in ons eigen ziekenhuis en doorgestuurd naar Eindhoven. We hebben donderdag al de intake.
Ok sasefras, hier ben ik dan we hebben elkaar vanmiddag al op de hoogte gesteld. Ik ben erg benieuwd naar donderdag... Voor mij nog een maand en dan bloedprikken en dan 6 okt. weer terug naar t anna en dan ben ik benieuwd hoe verder.. Moeilijke dagen en makkelijke dagen maar de emoties blijven gieren
Hey Sas! Het is al een klein beetje wat je had verwacht he, maar hoe voelt het? Wat raar dat het zaad alleen maar slechter wordt; al is het wel zo dat bij ons het zaad ook alleen maar slechter wordt hoe gezonder wij leven Tsja, je kan er soms geen peil op trekken. Hee maar, je word nu doorgestuurd naar Nijmegen en in het andere topic las ik ook het chromosomenonderzoek, dat houdt dan in dat je pas over 3 maanden groen licht krijgt voor ICSI of mogen jullie al eerder starten? Als er wel sprake is van 100% beweeglijkheid, waarom doen ze dan geen IVF? Nou meis, sterkte toch met het verwerken van de uitslag, ik weet zeker dat ICSI gaat lukken bij jullie! Dikke knuffelx
He Amy, geen IVF omdat er te weinig zaadjes zijn... namelijk 100.000 met goede beweeglijkheid. We zijn nu doorgestuurd naar Eindhoven. Hoe het allemaal precies zit met het chromosomenonderzoek weet ik niet, dat horen we donderdag vast en zeker bij de intake. Hoe het voelt? Weet ik eigenlijk niet... op zich positief, want eindelijk hebben we een goede kans! Maar op zich ook eng omdat ICSI ook meteen het laatste is. Het zaad is van kwaliteit wel beter. Waar we eerst nog een beweeglijkheid hadden van 30% is het nu 100%... alleen de aantallen lopen terug. Dat is gek eigenlijk... ik denk dat spanning heel veel doet. Voor onze vakantie gebeurd er verder waarschijnlijk niks, hooguit wat onderzoekjes. We hopen in november te kunnen starten. We zien het wel, we proberen er zo nuchter mogelijk in te gaan. He Thomassen Gezellig dat je er bent. Welkom hier! Afwachten voor jullie en dan in oktober weer verder. Ik denk dat het hier na donderdag ook weer afwachten wordt.
Oke, ik wist niet dat IVF ook afhankelijkheid is van de hoeveelheid, wel logisch eigenlijk. Gek he, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat 100.000 niet genoeg blijkt te zijn, je denkt toch dat er maar eentje nodig is maar ja, zo werkt het blijkbaar niet Ik kan mij voorstellen dat het eng is dat het gelijk het laatste is, toen wij nog geloofden in ICSI had ik dat ook heel erg maar onze gyneacoloog toen gaf aan dat je 50% kans hebt om via ICSI uiteindelijk zwanger te worden (genomen dat je 3x ICSI doet met 25% kans per keer en jullie zijn jonger dus dan zijn je kansen nog groter) en erbij genomen dat je misschien zelf nog een poging betaalt en dan ga je over die 50% heen, snap je me nog?! Welkom Thomassen! Gezellig dat je mee komt schrijven! Zo te lezen zit jij ook in het dokterswereldje?! Ik zit met een dilemma meiden, ik heb net zitten rekenen en nu blijkt dat op mijn trouwdag zeer ws. de dag is dat ik vet ongesteld ben Gemeen he, word je er op zo'n dag toch nog even aan herinnert. Nu blijkt er medicatie te bestaan, primolut zoiets en daar kan je je ongesteldheid een keertje een week mee uitstellen maar juist omdat ik zo'n regelmatige cyclus heb wil ik hier gewoon niet aan zitten zeker met het oog op de onzekerheid rondom de mmm, hebben jullie een tip voor me of zal ik gewoon maar ongi zijn die dag en er niet aan denken?! xxx
IVF is inderdaad ook afhankelijk van aantallen. De natuurlijke bevruchting wordt nagebootst in een schaaltje. Ze moeten op eigen kracht richting ei zwemmen. Je hebt voor IVF een half miljoen nodig geloof ik. Qua je dilemma... heel erg balen dat je dan waarschijnlijk ongi bent. Toch zou ik niet voor de primolut gaan... het liefst zo min mogelijk medicijnen in mijn lijf. Je hebt zo'n mooie cyclus.
Hi dames, Ook wij gaan na de huisarts morgen om 12:30 ik ben best zenuwachtig en weet niet zo goed wat te verwachten... Als ik hier al julie verhalen lees valt mijn mond open! Wat sterk zijn julie, Repect hoor!
Hoi DikkeBuik, welkom hier. Respect... wat lief dat je dat zegt. Maar we kunnen eigenlijk niet anders dan meegaan met de molen. De pijn en de leegte van de onvervulde kinderwens is veel heftiger dan alles wat we meemaken in de wondere wereld van de mmm. Je wordt heen en weer geslingerd qua emoties, maar je laadt jezelf elke keer weer op. Bedenk dat elke stap je dichter bij je wens brengt. Ik hou me vast aan iets wat Guus Meeuwis zingt: een liefde begonnen, een toekomst verzonnen. De waarheid is harder maar niet minder mooi. Dus moeten we strijden, ons hart laten leiden. Soms mag je rusten, maar opgeven nooit. Doe alles stap voor stap en een pauze is op zijn tijd echt niet verkeerd. Doe wat goed voelt. Je voelt het zelf wel. Heel veel succes bij de dokter. Waarschijnlijk gaat hij je wat korte vragen stellen over jullie seksleven en over je leefwijze. Heb je getemperatuurd? Zo nee, dan zal hij vragen dat toch te doen. Zo ja, dan gaat hij je curve bekijken. Verder gaat hij misschien een zaadonderzoek laten doen bij je partner of hij stuurt je direct door naar een gynaecoloog. Blijf bij jezelf, het gaat goedkomen! Succes
Hey Dikke buik, thanxs, en wat spannend voor jullie. Niet meteen van het ergste uitgaan hoor, heel veel succes en als je het gezellig/ fijn vind horen we wel van je hoe het was!!! Sas, je hebt gelijk, dat gevoel heb ik ook: gewoon maar even flink bale maar voor die ene dag mijn cyclus weer door de wat gooien is zonde he...! Half miljoen jeetje, voordeel van ICSI is wel dat het gewoon het grootste slagingspercentage heeft...! Fijne avond! x
Wat heb je dat mooi gezegd! Ja ik temperatuur en doe ovulatie testen dus ben benieuwt wat er morgen gaat gebeuren verder leven wij wel gezond volgens mij. Mijn vriend is begin 40 en heeft al 2 kinderen(10 en 16 al best een tijd geleden dus) ik ben 21 en ben al is zwanger geweest maar heeft niet zo mogen zijn,, dus wij dachten er zou geen probleem moeten zijn,, maar het wil niet echt lukken Ik wil jou en natuurlijk de rest ook heel veel succes wensen!
Nee we gaan ook niet van het ergste uit hoor we laten het gewoon op ons afkomen.En ik zal het morgen even laten weten!
Ik heb ook een klein beetje overgewicht volgens mij weet het niet eens zeker hehe,, ik ben 1.58 en weeg 62KG geen idee of dat overgewicht is,, Maar ik voel mij goed zo,, denk julie dat de huisarts wil dat ik ga afvallen voordat ze ons willen helpen?
@ DikkeBuik, dat denk ik niet. Misschien heb je licht overgewicht, maar de huisarts zal alleen willen dat je afvalt als je zwaar overgewicht hebt en dat heb jij echt niet. Succes vandaag.
Dikkebuik, dit lijkt mij ook niet echt overgewicht hoor meis Ik kan mij voorstellen dat je oorzaken zoekt, ik hoop voor jullie dat uiteindelijk blijkt dat het uiteindelijk allemaal goed blijkt te zijn. Succes! Joekie, jij krijgt vandaag meer te horen! SUCCES ook!!!!!