Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Leuke plannen....pfff..ga mijn laatste nachtdienst draaien ;)
    Nee, ik vind nachten eigelijk wel relaxed. De hele dag mag je slapen en lui zijn want je bent zielig dat je in de nacht zit haha :)
    Vriendje doet de boodschappen en zorgt ervoor dat alle vaat in de vaatwasser komt en die draait...
    Lekker hoor! ;)

2. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    ;) groot gelijk Joekie hahaha suc6 meis! Ik ben blij dat ik weekend heb moet ik eerlijk zeggen gelukkig geen last van nachtdiensten hihi in tegenstelling tot thomassenman die ze wel heeft

3. 123

123 Niet meer actief

Amy wat een goed nieuws zeg!!
    pfff... moet een opluchting voor je zijn! Allemaal aan de ICSI haha!

Die 1000 euro hoefde ik niet te betalen hoor, slechts een eigen bijdrage van 5 euro. Had in een ander topic gelezen dat die 2 lange naalden niet zijn om te spuiten maar om te mengen. september prikinstructie, dan kan ik jullie er alles over vertellen.
    En die spuiten en de behandelingen worden vergoed hoor, 3 keer vanuit je basisverzekering.
    Ik ben er niet zo heel bang voor. Vorig jaar heb ik 10 dagen lang zelf trombosespuitjes moeten zetten en dat was niet zo leuk maar het was te doen.
    We gaan elkaar doorheen helpen meiden!!!!

4. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jij gaat het voortouw nemen 123, vind je het langzaamaan al enorm spannend worden? Weten jullie welke verzekering het beste is wanneer je te maken krijgt met ICSI? Ik ben verzekerd bij DSW en ik heb laatst iemand gesproken en die vertelde dat DSW heel moeilijk doet over de vergoeding van terugplaatsingen van cryo's, ik zit dus stiekem te denken aan overstappen maar weet niet zo goed welke je dan moet hebben...

Ging het werken goed Joekie?!

Hoe is het met jou Thomassen?! Nog steeds zo'n pijn meid?

Ja joh meiden, ik ben zo opgelucht; ik kan gewoon weer vooruitkijken, mij verheugen op de bruiloft en gewoon normaal omgaan met alle bruiloftsspanningen, ik was laatste weken echt niet happy. Nu kunnen we het even afsluiten en ons voorbereiden op behandelingen, we hebben gewoon een kans op een kindje samen en dat moet nog steeds even vallen!

Meiden, hele fijne dag!

x

5. 123

123 Niet meer actief

Hey Amy,
    een beetje spannend vind ik het wel, zeker als ik de koelkast open doe en al die doosjes zie staan...haha! Ik ben heel relaxed, laat het allemaal op me afkomen. Had alleen bij een ander topic een naar verhaal gelezen over een punctie bbrrr.... daar krijg ik de bibbers van. Maar goed, ik ga er steeds maar vanuit dat alles goed gaat en meevalt.
    Ik weet niet welke verzekering heel goed is, volgens mij heeft Saskia daar wel kijk op. Maar ik ben bij Menzis verzekerd en ik had van hen een mail gekregen dat 3 behandeling vergoed worden en die zitten in het basispakket. Volgens mij vergoed Unive er zelfs 4 of 5 maar dat weet ik niet zeker en daar zitten natuurlijk ook voorwaarden aan.
    Een behandeling is de punctie en de terugplaatsing en de bevriezing en de medicijnen volgens mij. Moet je even met je verzekering contact opnemen.Wel goed om straks als de nieuwe polissen er zijn te gaan rondneuzen welke verzekering het beste bij je wensen past!

Ga maar lekker genieten van je bruiloftsvoorbereidingen meid!!

6. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    Inderdaad maar eens goed rondneuzen met die verzekeringen. Ik ben nu bij CZ verzekerd en ik geloof dat er daar ook 3 in het pakket zitten als ik me niet vergis.
    Nog net zoveel pijn helaas Amy :( maar dat zal denk ik nog wel eventjes blijven probeer het een beetje te onderdrukken met paracetamol momenteel. Ik durf met mijn andere medicijnen eigenlijk niet echt iets anders in te nemen. Misschien straks maar even vragen aan de moeder van thomassenman die heeft bij de apotheek gewerkt misschien dat zij het weet. En ik denk momenteel maar zo woensdag is dichtbij. Heb met mn baas al afgesproken dat als ik woensdag na het onderzoek teveel last heb (net zoals maandag toen ik bij de HA ben geweest) ik thuis kan blijven dus dat is wel weer heel fijn ondanks dat het momenteel crisis is op onze afdeling.
    Hij heeft zelf ook ervaring met de mmm dus dat is wel prettig omdat ik wel veel begrip krijg van zijn kant en een luisterend oor als ik er even doorheen zit.
    Wel fijn Amy dat je je nu ook kunt richten op de voorbereidingen van de bruiloft!

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thomassen, wel super dat je in ieder geval begrip van je baas krijgt meid, dat is echt belangrijk en ik weet uit ervaring dat dit niet bij iedereen het geval is. Gaat het al iets beter?

123, ik kan mij indenken dat het nu toch spannend begint te worden meis, pfff...ik ga er ook steeds meer over nadenken nu het bij ons toch ook echt gaat gebeuren. Maar ja, meer dan over ons heen laten komen kunnen we niet en iedereen heeft een andere pijngrens! Ik ga jouw natuurlijk wel op de voet volgen, ben ik een beetje voorbereid;)

Nadat ik 6 september de gyneacoloog heb gesproken ga ik mij eens verdiepen in alle verzekeringen en uitzoeken wat het beste is om te doen, handig dat iedereen hier zoveel weet, dat helpt het zoeken!

Hoe is het met de rest hier?!

xxx

8. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    Amy, dat is inderdaad wel erg fijn moet ik zeggen en ik ben er me ook van bewust dat niet iedere baas zo ermee omgaat hoor.
    De pijn is nog redelijk hetzelfde. Morgen dan is de afspraak. Op zich zie ik er een beetje tegenop gewoon omdat ik niet weet wat ze gaan zien/vinden maar ja we zien het morgen wel.
    Hoe is het met de voorbereidingen van je bruiloft amy?

123, ik kan me ook indenken dat het wel spannend begint te worden meis.

Hoe is het verder met iedereen?

xxxx

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He meiden,

Het is weer eens zover... ik ben even zp-moe ;)
    Ik heb niet zo veel zin om te reageren enzo, maar ik lees wel mee hoor!
    Ik heb het nu behoorlijk druk op het werk en ook thuis staat mijn agenda behoorlijk vol.
    Verder gaat het hier allemaal zn gangetje. Voel mijn menstruatie weer aankomen, maar ach... wonderen zijn ook niet voor mij weggelegd ;)

Thomassen, veel succes morgen. Ik denk aan je hè meid!

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1230 Amy81, 31 aug 2010
    Laatst bewerkt: 31 aug 2010
    Thomassen, succes morgen meis, ik hoop dat het je wat duidelijkheid gaat geven al kan ik mij ook voorstellen dat het ook eng is hoor; laat je horen hoe het is gegaan?

Saskia, ik merkte al dat je wat stilletjes was. Doen waar jij je goed bij voelt: ik heb ook wel eens van die afwezige periodes, moet ook kunnen! En niet zeggen dat wonderen niet voor je weggelegd zijn he, je weet nooit wat er op je pad gebeurt en dat hoop ik voor jullie uiteraard van harte!

@all; hier gaat tie goed, we zijn met de bruilofsvoorbereidingen bezig, vanavond nog even naar de locatie geweest en aankomend weekend heb ik mijn vrijgezellenfeest, heb ik per ongeluk gehoord:) Niemand weet dat, beetje bale maar ik doe net of ik van niks weet....

Fijne avond nog even meiden!

11. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Amy hihih ik wist de datum ook al van mijn vrijgezellenfeest vorig jaar;) mijn moeder had zich versproken hihihi en ik heb ook gedaan alsof ik van niks wist :D schaam :)

Ze hebben eiblaasjes gezein wat typisch hoort bij PCOS.
    Ik kan nog niet met de Clomid beginnen want eerst moet mijn prolactine gehalte op pijl zijn.
    Dus voor ons ziet het er nu zo uit: 15-9 bloedprikken --> 6-10 uitslag bij de internist, indien bloedwaardes ok zijn en ik kan stoppen met de medicijnen --> Gyn. weer bellen voor afspraak daar kan ik dan ong. 3 weken later terecht waarschijnlijk en hij gaf aan dat we dan verder gaan met Clomid.
    Geen verklaring voor de pijn in iedergeval niet gyn. gezien. dus hij dacht ook dat het kwam door de doorbloeding in de kleine bekken gezien de hormoonhuishouding door de medicijnen ook veranderd.
    Maar gelukkig verder niks ergs waar ik me wel zorgen om heb gemaakt.
    Het lijkt nog een lange weg als ik dit zo lees terwijl ik het aan het typen ben maar er zit in iedergeval schot in de zaak en nu ook duidelijkheid over wat de vervolgstappen zijn dan kan ik me hier ook op voorbereiden.

X

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He lieverd,
    Gelukkig geen verklevingen of gekke cystes! Das al een hele opluchting. En de diagnose ook nog eens bevestigd, ook fijn om te weten dat je dan in ieder geval met de juiste behandeling bezig bent nu.
    Toch enigszins een geruststelling lijkt me.
    Het zal waarschijnlijk een lange weg worden ja :( Maar er zit inderdaad schot in de zaak en als het balletje eenmaal gaat rollen, kan het snel gaan.
    Wel erg balen dat je zoveel pijn blijft houden.

13. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thomassen, wel heel fijn dat de pijn dan in ieder geval niet komt door gyneacologische problemen; en weet je, zolang je daadwerkelijk gericht iets mag doen i.p.v. op uitslagen en onderzoeken afwachten gaat de tijd veel sneller is mijn ervaring. Vooral de onzekerheden en het afwachten is gewoon KILLING...

@all; vriendin van mij is zwanger, en dat komt toch elke keer weer hard aan. Ze wilden het persoonlijk vertellen aan ons maar ik heb er inmiddels voelsprieten voor gekregen: als een ander stel ons vraagt of we heel snel weer af willen spreken dan weet ik het al; die gaan dan zeggen dat ze zwanger zijn....ik heb liever dat je mij gewoon mailt, dan kan ik op mijn moment op mijn manier reageren.

Waarom is het bij iedereen zo makkelijk en waarom is het ons niet gegund?! :( Sorry hoor meiden, soms heb je je dip momenten, vast herkenbaar...

14. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Amy heb je ook gelijk in meis. Ik moet het toch met de uitslag doen maar weet nu waar ik aan toe ben in iedergeval.
    Knuff voor jou voor je dipje. Ik herken het inderdaad hoor en de rest denk ik ook wel. Zo heb ik er ook wel eens dagen bij net zo goed... goed werk heeft tijd nodig zullen we maar denken ;) hoe K** het soms ook is, ook wij komen er wel.

15. 123

123 Niet meer actief

Hey lieve meisjes..

ik heb vakantie :D lekker 3 weekjes waarvan we 12 dagen naar Madeira gaan... genieten!
    Maandag prikinstructie en de stederil ligt al in mijn koffer...
    Heb er zin in haha! Ik heb er vertrouwen in en ga er helemaal voor!
    Maar eerst lekker in het zonnetje.. nog een paar nachtjes slapen en dan vliegen we naar de rust...

Saskia, ik ken die dipjes ook wel, dan ben ik ook minder hier te zien maar toch kan ik er niet van weg blijven want het is zo fijn om je verdriet en frustratie te delen. Heel veel positieve energie voor jou gewenst..

Amy, het blijft frustrerend en verdrietig en vooral ook irritant als vriendinnen om je heen zwanger raken he. Ik denk steeds in mijn hoofd die zal ook wel binnenkort, en die ook wel en die ook... ggrrrr wanneer ben ik dan eens een keer!

Thomassen, het begint inderdaad wel spannend en dichterbij te komen maar heb er zin in hoor! Fijn dat je weet waar je aan toe bent. Ik ken echt een aantal meiden die niet heel lang clomid hebben hoeven slikken voordat ze zwanger werden. Hou de moed erin hoor!

fijn weekend allemaal!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    We zijn weer open :D

17. 123

123 Niet meer actief

Gelukkig!
    Ik was jullie al kwijt....

IK GA TROUWEN!!!! Ben in Venetie gevraagd, weekendje was een verrassing en toen kwam daar de GROTE verrassing!!! Pfff... moet ervan bijkomen haha!

Deze week ga ik beginnen met spuiten maar ben er helemaal niet mee bezig want heb een blaasontsteking gekregen en ik ben aan iedereen aan het vertellen dat ik verloofd ben hahaha! Moet wel in de gaten houden wanneer ik ongesteld ga worden, straks vergeet ik het nog! Nee hoor, grapje.

18. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    123, gefeliciteerd!!!!!! Geniet er maar lekker van! Wat romantisch trouwens, in Venetie! Wanneer ongeveer gaat julie grote dag plaatsvinden? En heb je al een beetje een idee hoe je het aan wil gaan pakken?

Wij zitten ook nog in onze witte-broodweken! We hebben zo'n geweldig leuke dag achter de rug! En we hebben ook een waanzinnige huwelijksreis achter de rug, de Malediven is echt een aanrader!!!!

Onlangs hebben we prikinstructies gekregen in Nijmegen! Was erg interessant en het prikken viel mij enorm mee. We mogen ons vanaf nu aan gaan melden en dan beginnen met de decapynyl (zoiets). Ik vond het wel eng om te horen dat je ook slecht kan reageren op de gonal (medicatie voor het groeien van de eitjes) en dat dan de behandeling niet meer voortgezet wordt; ik moet er maar niet vanuit gaan dat dat bij ons kan gebeuren.

123, hoe bevalt het jou tot nu toe? Spannend meis, hou ons op de hoogte!

Saskia, hoe is het met jou? Hoe is het vakantie geweest? Hoe staat het met jullie zwanger-worden plannen? Je bent nog aan het afwachten he, of heb je inmiddels al duidelijkheid?

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, nogmaals van harte gefeliciteerd. Echt heel erg leuk :D Ik weet nog dat we hier een keer een conversatie hebben gehad over trouwen en dat jij graag wilde maar vriendjelief de stap niet zette. Het zal wel een enorme verrassing geweest zijn voor je! Hoe gaat het met je blaasontsteking?

@ Amy, goed om te horen dat jullie een fantastische dag gehad hebben en dat jullie genoten hebben van de huwelijksreis. Goed zo :)
    Je kunt nu dus ook al gaan starten als je wil met de eerste poging? Maar jullie wachten nog steeds tot januari toch?

Met mij gaat het goed. Ik zit best goed in mijn vel, hopen dat het zo blijft!
    26-10 krijgen we de uitslag van het chromosomenonderzoek en dan krijg ik een echo omdat ik een nieuwe patiënt ben daar en ook zij graag willen zien hoe ik er van binnen uit zie ;) Ze doen maar...
    Het is voor ons dus nog even afwachten.

20. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Saskia, dat gaat best snel hee, 26 oktober! Heb je er een goed gevoel over? Moet je wel hebben hoor m.b.t. het chromosomenonderzoek, bij slechts 5% is het niet goed.

Ja, wij gaan nog steeds in januari starten. We zouden ons nu al aan mogen melden maar omdat wij echt 72 dagen goed en gezond willen leven hebben we besloten die tijd te gebruiken. Tijdens de honeymoon en de huwelijksdag gebeurt dat natuurlijk niet echt:) We gaan ons nu begin december aanmelden bij de secretaresse en dan 21 dagen later beginnen met de medicatie. Heel spannend allemaal maar ik ben al blij dat we een kans hebben voor behandelingen.

Bij een goeie vriendin van mij is baarmoederhalskanker vastgesteld. Dit houdt mij wel dag en nacht bezig. Haar baarmoeder is er nog niet uitgehaald en sowieso is alles nog onzeker maar meiden, dit relativeert alles wel enorm hoor, vreselijk.

Hoe is het met de rest hier? Ik heb niks meer gehoord van Joekie en Helena? We moeten weer een beetje meiden werven he om dit forum weer wat drukker te maken!

Fijne dag!

Deel Deze Pagina