He Amy, Op zich heb ik wel angst voor het chromosomenonderzoek, maar dat is meer omdat hier veel vanaf hangt. Als ik realistisch ben denk ik niet dat er iets mis is. Maar toch... ik blijf me afvragen "wat als". Wat vreselijk voor je vriendin!!! Heeft ze kindjes? Echt heel heftig joh! Dat relativeert zeker. Wij gaan waarschijnlijk in december starten. Ligt een beetje aan het ziekenhuis en aan mijn cyclus. Het is hier heel erg rustig de laatste tijd. Helena heb ik ook niet meer voorbij zien komen en Joekie ook niet Ook Thomassen is stilletjes.
Hallo Lieve meiden, Ik was jullie kwijt omdat het topic op slot zat en verder heb ik het zo onwijs druk gehad dat ik niet eens meer echt op internet gezeten heb sorry. @123 Venetie WOW GAAF en wat onwijs romantisch!!!!!!!!!! Gefeliciteerd en succes met het spuiten komende week. @Amy Lekker he die witte broodsweken?En Fijn dat het prikken meeviel. Wel heftig van die vriendin dat relativeerd idd wel even ja. @ Sas Fijn dat je lekker in je velletje zit lieverd Even update voor de rest... 6 okt. bij de internist geweest ik mocht stoppen met de noprolac mn prolactinegehalte is onder controle dus dat was erg prettig te horen.Hij was ook tevreden met het gewichtsverlies dus pffewww ook dat is gelukt gelukkig. Ik mocht direct een afspraak maken met de Gyn. dus ben van de ene balie naar de andere "gerend" om een afspraak te maken. Woensdag 20 okt. mag ik dus weer terug naar de Gyn. Gisteren waren we alweer een jaar getrouwd dus we zijn een dagje naar Harderwijk gegaan hoe leuk hihihi het Dolfinarium rondbanjeren met zn tweetjes daarna nog lekker uit eten geweest. Wat vliegt de tijd toch voorbij als ik het zo bekijk. Bijna vakantie 23-10 zit ik heerlijk in het vliegtuig naar Cran Canaria even verstand op 0.
Hey meiden, heel snel even een berichtje, ik zal later op jullie reageren Maar ik moet even zeggen dat het spuiten echt zoooooo ontzettend meevalt. De decapeptyl is echt te doen en de puregon, nou van die naald in die prikpen voel je echt helemaal niets. Dus niet bang zijn, dat prikken is echt niet eng! Tot strakkies denk ik
@ Thomassen, heee meissie gelukkig... ik miste je hier al! Hoera voor leuk dagje Harderwijk! Klinkt erg gezellig, en hier nogmaals van harte gefeliciteerd. Nog meer hoera voor overstap naar gyn door goed nieuws. Bijna vakantie... lekker hoor! Gelukskont @ 123, fijn om te horen dat het spuiten meevalt. Tot nu toe zie ik er ook nog niet tegenop. @
Hey meiden! Wat leuk om weer meer van jullie te lezen! Saskia, logisch ook dat je het eng vind! Ik weet nog dat ik echt helemaal in de stress zat pfff....maar echt, ik weet bijna zeker dat je je niet druk hoeft te maken het is alleen wel even fijn wanneer het ook daadwerkelijk bevestigd wordt 123, fijn dat het prikken meevalt, ik vond het ook echt niet eng. Ik baal er alleen wel van dat je na de Gonal een aantal keren moet komen voor een echo: dit om te zien of de eicellen goed groeien. Voor mij betekent dat een paar keer achter elkaar anderhalf uur rijden, maar ja, je moet er wat voor overhebben.... Thomassen, wat spannend de 20ste, weet je wel een beetje wat er gaat gebeuren dan? Enne, gefeliciteerd met jullie eerste huwelijksjaar!!! Sas, nee mijn vriendin heeft nog geen kinderen, des te bizarder. Ik vind het echt heel erg en blijf haar in gedachte in ieder geval steunen. Soms is het leven gemeen Hier gaat verder alles goed, afwachten tot we mogen beginnen. Het klinkt misschien gek maar ik heb er wel een soort van 'zin' in. Eindelijk gericht werken aan een tot nu toe onvervulde wens. Meiden, fijne avond, tot forums!
Hey meiden, alles goed? Vrijdag heb ik de eerste echo, ben benieuwd of er al te zien is hoeveel eitjes ik aan het maken ben haha! Merk wel dat ik af en toe wat last heb van stemmingswisselingen en een beetje lichte hoofdpijn continue. Maar het is echt te doen hoor. Ik heb al wel wat kleine blauwe plekjes gemaakt in mijn buik. Misschien is volgende week de punctie al wel, ieieie, dat besef ik eigenlijk nog helemaal niet. Het gaat zo snel... Hoe dichter bij onze droomwens, hoe enger is het vind dat het straks zomaar ineens zo kan zijn..hihi... @ Amy; anderhalf uur rijden is wel lang ja, voor een echo.. Lukt dat met je werk? Ik had ook een soort van zin om te starten en nu ik eenmaal bezig ben denk ik, ooohh... is dit alles... Natuurlijk zijn we er nog lang niet he... @ Saskia; wij moeten ook nog uitslag krijgen voor het chromosoomonderzoek bedenk ik me nu net. Maar ben al wel gestart met de spuiten. Gek he? Is het dan zo dat als die uitslag niet goed is, dat je dan geen ICSI mag doen? @ Thomassen; spannend, 20 okt! En alweer een jaar getrouwd... ik denk dat wij pas over minimaal een jaar gaan trouwen haah! Eerst kindje en dan weer sparen... Geniet lekker op Gran Canaria! Liefs xx
@ 123 Ik ben erg benieuwd spannend die eerste echo!Fijn dat het spuiten meevalt.Hopelijk krijg je niet meer last van de stemmingswisselingen tsjeee wat kun je jezelf dan in de weg zitten hihi @Amy Pff anderhalf uur rijden voor een echo!Maar we hebben het er voor over!Kan wel begrijpen dat je er zin in hebt je gaat nu idd toch wel gericht bezig om een onvervulde wens een vervulde wens te laten worden. Wat betreft je vriendin ja idd soms is het leven heeel erg gemeen! @ Sas, hoe is het met jou lieffie? Dank jullie wel voor de lieve reacties we hebben een hele fijne dag gehad zaterdag en lekker genoten maar ooo wat gaat zo'n jaar snel voorbij. Ik weet nog niet goed wat er gaat gebeuren woensdag eigenlijk ben ook wel erg benieuwd. En zul je net zien zit ik op ong. dag 170 dat ik niks geen menstruatie heb gehad (sorry vd smerige praat) heb ik nu opeens uit het niks donkerbruine afscheiding brr zou het een voorbode zijn van een menstruatie die er aan zit te komen dan toch? Ik heb echt geen flauw idee heb dit ook niet eerder gehad moet ik zeggen. Het is maar goed dat ik woensdag toch naar de Gyn. moet dan kan ik het meteen navragen hoe en wat. Dan maar weer een echo denk ik :-S Liefs -x-
@ Thomassen, klinkt als een voorbode van de ongi Ik hoop het voor je, zou een goed teken zijn! Ik heb vandaag ook wat lichtbruine spotting dus ik mag ook weer bijna ongi worden, bah bah! @ 123, spannend!!! Je gaat als een speer, je zou zomaar in 2010 nog zwanger kunnen zijn, wooow! Ik weet niet of je door mag ICSI-en als de uitslag niet goed is. Al zou het mogen, het heeft niet zoveel zin. De kans dat de zwangerschap dan mis gaat is heel groot en de kans dat als de zwangerschap goed gaat maar je kindje heeft een hele ernstige afwijking, is dan ook heel groot. Alleen ICSI met embryoselectie heeft dan nut. Maar geen zorgen maken hoor, ik denk dat de arts niet verwacht dat er iets mis is, anders laat hij je niet beginnen. Bovendien is er bij jullie ook een duidelijke oorzaak toch? Niet ingedaalde bal en spataders toch? @ Amy, sjonge wat enorm verdrietig van vriendin Bah, het leven kan inderdaad heel erg gemeen zijn
Al duidelijkheid inmiddels Thomassen? is natuurlijk wel weer bizar he, net nu...! 123, ik ben het met Sas eens, lijkt mij dat ze verwachten dat er niks aan de hand is anders zullen ze je echt niet laten starten. Er kan van alles uitkomen uit zo'n chromosomenuitslag en niet elke uitslag betekent direct dat behandelingen stopgezet worden; maar hee, dat is gewoon niet het geval bij jullie en ook niet bij jullie Sas! Hier gaat alles zijn gangetje, soms besef ik mij ineens dat we inmiddels alweer twee jaar bezig zijn een kindje te krijgen, bizar he meiden: en toch gaat die tijd ook weer heel snel. Oh ja, 1 klein nieuwtje, wij hebben zojuist de adoptiepapieren in de brievenbus gegooid. Heel spannend allemaal, we willen in ieder geval een BKA nummer krijgen en raken steeds meer overtuigd van adoptie. Is toch weer een nieuwe stap in ons leventje. Fijne dag ladies!
@ Sas en Amy, Er is meer duidelijkheid ik mag vandaag cyclusdag 1 rekenen. Net vandaag moest ik ook naar de Gyn. toe dus wat een timing heeft mijn lichaam toch Zaterdag kan ik beginnen met clomid en 1 november terug voor een echo. Aan de hand daarvan weer nieuwe instructies afspraken e.d. Dus we wachten met spanning af. Mn buik kriebelt wel omdat we nu kunnen beginnen echt. Wel bizar idd Amy dat het uitgerekend vandaag is. Spannend adoptiepapieren het is inderdaad zeker een nieuwe stap.
Even snel een reactie ivm erg druk vandaag!!! Fijn dat je eindelijk ongesteld ben Thomassen Klinkt goed, het gaat nu echt beginnen voor jullie en (hopelijk) eindelijk een kans deze maand! Amy, spannend van de adoptie. Wij hebben sinds juni een BKA-nummer. Erg toevallig, want wij raken er steeds meer van overtuigd dat dit níet is wat wij willen. We zitten eraan te denken om de procedure stop te zetten. Later meer liefies!
Hey Sas, ik wist niet dat jullie een BKA nummer hadden! En vertel, waarom raken jullie juist ervan overtuigd dat het niet iets is voor jullie? We hebben het er laatst nog over gehad he, dat het nu vaak gaat om special-need kindjes. In de meeste situaties betreft het niet een kindje met een hele zware handicap maar ik vind het ook zo moeilijk om dan juist hier tegen te zeggen 'dat doen wij niet' terwijl ons leventje en ons huis er niet op ingericht zijn als ik heel eerlijk ben. Het zijn echt ethische dilemma's waar je volgens mij nooit over uit komt. Wij zouden heel graag twee kindjes willen in de toekomst. Ik weet alleen niet of ik dit hele ICSI traject nog een keer in zou willen gaan. En als het niet lukt kan ik mij voorstellen dat wij kiezen voor KID en dat in combinatie met een adoptiekindje, nou, dan heb je toch een prachtige combinatie Maar goed, alles op z'n tijd, nu eerst stap 1. Bij de weg, Thomassen, spannend! Je gaat gewoon echt een hele reeële kans krijgen, super!!! Werkse vandaag!
Hey meiden, gisteren eerste follikelmeting gehad en ze hebben 10 goede eitjes gezien! Ik moet nu weer terugkomen want mogelijk heb ik maandag of dinsdag de punctie al... Wat gaat het toch snel allemaal en dat zonder nare bijwerkingen!!! Fijn weekend!
@ 123 fijn om te horen dat het chromosomenonderzoek goed was! @ Amy ik vind het onwijs spannend nu ik zeker een kans ga krijgen. Heb vanmorgen mn eerst clomid pilltje op. Nu gelukkig even een weekje er ook tussenuit naar Cran Canaria hopelijk krijg ik niet teveel last vd bijwerkingen @ Sas, Ik vind het zo ongelofelijk spannend allemaal pfff ben erg benieuwd als ik 1 november terug moet voor de echo en ohh ja ik zal me deze keer ook even niet vergeten te melden voordat ik weer blijf zitten hihihihi dat hadden ze ook wel even mogen vertellen :S t is dat een andere vrouw mij erop attendeerde. Tot over een weekje meiden! Ik ga van de zon genieten in Cran Canaria
@ Thomassen, fijne vakantie lieverd! Geniet ervan! En daarna hard aan de klus voor beebje, want die clomid gaat gewoon aanslaan @ 123, maandag of dinsdag al de punctie, woooow! En 10 eitjes klinkt zeker niet verkeerd Helemaal super dat het chromosomenonderzoek goed was. Wat een opluchting! @ Amy, over de adoptie... we hebben het er de laatste tijd heel veel over. We, en vooral ik, zijn steeds meer de nadelen in gaan zien. Persoonlijk vind ik dat ze niet meer opwegen tegen de mooie kanten van adoptie. Sowieso de kosten en de wachtlijsten. En uiteraard weer een slopende procedure en dat allemaal na een slopende mmm. Maar het belangrijkste vind ik dat een kindje al wat ouder is als het bij ons komt. Buiten het feit dat ik dolgraag zwanger wil zijn en een klein babietje in mijn armen wil sluiten, ben ik echt van mening dat een kind de eerste 2 jaar al behoorlijk gevormd wordt. Een adoptiekindje is vaak al ouder dan 2. Dan zijn er nog de grote verschillen in cultuur en de verschillen in karakter. Ok, karakter vorm je voor een deel. Maar ik denk dat een adoptiekindje zich op een gegeven moment zo "anders" gaat voelen. Ik heb ook op een forum van adoptiekinderen gelezen en wat een emoties dragen zij met zich mee... ik vind het gewoon erg moeilijk. Wij waren eerst helemaal niet voor KID, maar mocht er geen andere weg zijn dan sluiten we dat zeker niet uit. Verder ben ik ontzettend zenuwachtig voor dinsdag! Het is erop of eronder, doodeng! Als het mis is, dan gaan wij niet voor PGD in ieder geval. Dat vinden we toch net iets teveel spelen met de natuur. Dat wil dus zeggen dat er bij een slechte uitslag, ons kindjesavontuur hier eindigt. En dat maakt me enorm bang en onzeker. Vanavond kraamvisite, ik zit er niet echt op te wachten want ik ben ongesteld geworden, maar het moest er toch maar eens van komen. Het kindje is al ruim 1,5 maand!
Hey meiden, gisteren de pregnyl gezet nadat mijn verloofde (hihi) deze had klaargemaakt. Gelukkig maar want daar ben ik echt te klunzig voor. Is een beetje een gemeen prikje en best veel wat je erin moet spuiten maar het is echt te doen hoor! Vanavond niks, alleen een oxazepammetje en morgenochtend 9:10 ben ik aan de beurt! Ik houd jullie op de hoogte en echt waar lieverds, wees niet bang voor het ICSI traject want het is me tot nu toe heel erg meegevallen! Liefs
Morgen de punctie, you go girl!!! Ik zie er tot nu toe niet tegenop, ik wil dolgraag starten met de ICSI!