Thanks Saskia! Jij bent ook altijd positief gebleven he. Dat vind ik wel goed van de meiden hier, ondanks dat het zwaar is blijven we positief en elkaar oppeppen!
Ja, alleen ik ben minder positief over het chromosomenonderzoek. Ik ben zo zenuwachtig, ben nog nooit zo nerveus geweest! Dat komt meer omdat het anders ineens over is... geen kans meer op een wondertje van ons samen. Aan de anders kant heb ik heel sterk het gevoel dat 2011 ons jaar gaat worden.
Heel erg veel succes morgen Saskia, pfff ik hoop dat het goed is. Dat moet gewoon! In 2011 zijn wij hier allemaal zwanger! Als een chromosoomonderzoek niet goed is, kan je dan ook niet voor tese of zoiets gaan? Is het dan echt helemaal einde verhaal? Gelukkig wist ik dat allemaal niet vantevoren en ben blij dat het onderzoek wel goed was bij ons. Ik denk aan je en duim voor goed nieuws voor je morgen!
In dat geval kun je alleen nog voor ICSI met PGD gaan in Maastricht. Maar of wij zover willen gaan, dat denk ik niet. Het houdt een keer op en ik heb de procedure gelezen op internet, maar ik vind het toch net iets te veel spelen met de natuur. Ik zou me er dan eens goed in verdiepen door een gesprek bij het ziekenhuis, maar voor nu voelt dat niet goed.
123, spannend!!!! Succes morgen, dat er maar heel veel eitjes bevrucht mogen worden Fijn te lezen dat het allemaal meeviel, ik vond het tijdens de prikinstructie ook allemaal meevallen en ik heb zin om te starten. Het zal bij ons nog even duren maar ik vind het ook goed om mij er mentaal op voor te bereiden en kom maar op daarna! Saskia, ik snap heel goed dat je zenuwachtig bent: ik was dat ook zo enorm, het is zo definitief en erop of eronder he. Je moet alleen blijven denken dat het niet 50% kans is dat het zo is maar 5% he, de kans is echt heel klein maar ik zou heel blij voor jullie zijn als je dat morgen ook even bevestigd krijgt! Succes, ik denk aan je! Over adoptie, het is inderdaad een zware en dure procedure. Ik ben mij daar ook zeker bewust van en het knaagt aan mij of het niet egoistisch is om een kindje uit zijn land te halen. Er tegenover staat dat ik denk dat je een kindje vanuit hier meer kan bieden. De kans dat je een ouder kindje adopteert is inderdaad groot, een kindje zal met een enorme rugzak bij je komen en het is allemaal niet even rooskleurig zoals soms wordt gedacht. Ik ben er alleen van overtuigd dat wij dat samen aankunnen en een kindje in ieder geval warmte en liefde kunnen geven en een toekomst. Ik begrijp jouw overwegingen ook heel goed, het zijn hele persoonlijke beslissingen en je moet je er samen goed bij voelen en er 100% achter staan. wij staan er momenteel denk ik voor 70% achter en de toekomst zal uitwijzen welke weg we inslaan, spannend Meis, nogmaals succes morgen, hou je taai, het moet goedkomen!!!
123, Sas: hoe is het bij jullie? Hoe was je uitslag Saskia?! En hoe was de punctie 123?! Spannend, ik denk aan jullie!!!
De uitslag was goed, geen chromosoomafwijking. We zijn zo ontzettend opgelucht dat we groen licht hebben. We hadden het ook wel verwacht, maar toch was er die angst. Ik vond het doodeng. Maar geen zorgen meer om maken, want wij gaan ICSI-EN!!!! Morgen moet ik bellen voor een afspraak met de ivf-verpleegkundige en dan kunnen we gaan beginnen. Ik denk dus eigenlijk dat de punctie begin januari ofzo zal zijn... maar dat geeft niet. Wij gaan beginnen, eindelijk een echte kans!!!!!!!!! En ik heb er een goed gevoel over Echo van mij was trouwens ook goed, zag er perfect uit.
JOEHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zie je nou, ik wist het wel! Maar ik vind het toch heel fijn dat je het vandaag bevestigd hebt gekregen! SUPER! En nu gaan we echt gelijk op he, wij verwachten ook half januari de punctie te hebben! Op naar 2011, dat wordt ons jaar! Geniet ervan meid!!!!x
Saskia, super goed nieuws meid!!! ooooh, ben zooooo blij voor je!!! Joepiedepoepieieieieie!! Met mij gaat het goed! Vanmorgen de punctie gehad. Ik werd enorm suf van het medicijntje in mijn arm. Het aanprikken voelt ff vervelend maar als je goed op je adem blijft letten dan is het te doen. Daarna ben ik lekker op een luie stoel gaan liggen. Manlief kreeg 2 buisjes vol op zijn buik geplakt en is naar Tilburg gereden (Den Bosch werkt met Tilburg samen) daar heeft hij de eitjes afgegeven en heeft hij zijn bijdrage moeten leveren in een kamertje. Ondertussen belde Tilburg naar Den Bosch om te vertellen dat er 10 bruikbare eitjes zijn gevonden!!! Zaad was slecht maar genoeg voor de behandeling..ppff... Als alles goed gaat, dan hebben we vrijdag de terugplaatsing. Dus ik hoop dat de celletjes zich gaan delen....... En 12 november mag ik (als ik nog niet ongesteld ben geworden) mijn plasje inleveren en dan komt DE GROTE TEST.. Pijn valt nu wel mee, wat bloedverlies maar dat is normaal en een beetje buikpijn van onderen... lekker rustig aan de komende dagen. Ik ben wel heel nerveus want ik hoop dat er ook echt goeie embryootjes gaan vormen... ieieie......
@ 123, gelukkig dat de punctie je al met al meegevallen is. En 10 eitjes, das een mooie score Rustig aan de komende dagen en alvast veel succes voor vrijdag. Dat er maar hele mooie emmy's mogen ontstaan!!! Wij hebben op 16-11 de intake met de verpleegkundige. Mijn volgende menstruatie mogen we gaan starten. Die verwacht ik zo rond 23-11. Wij gaan voor het lange traject dus dat betekent dat ik eerst aan de pil ga. Geen idee wanneer ik dan de punctie kan verwachten, maar zelf denk ik eind december/begin januari. Dat komt ons prima uit, want dan heeft Sasman al 3 maanden heul gezond geleefd
Inderdaad een goeie score 123! Wanneer hoor je meer over hoeveel celletjes zich gedeeld hebben en van welke kwaliteit?!? Spannend Sas, dan ga jij toch ook echt beginnen Ik ga ook voor het lange traject, ik hoop zo dat het niet al vol zit rond de tijd dat wij ons aanmelden. Het kan nl. dan zo zijn dat je een maand moet wachten. Nu moet ik zeggen, na al het lange wachten kan een maandje er ook nog wel bij maar ergens is elke dag ook weer teveel...we houden gewoon goeie hoop! Meiden, goodluck en 123 jij vooral!!!!!!!!!!
Hey Saskia, wat goed zeg! Ik ben geloof ik 30 dagen aan de pil geweest ivm met ons weekendje weg. Ik kreeg een schema met daarop de datum dat ik moest stoppen met de pil. En dan ongeveer 2 a 3 dagen later word je ongesteld. De 2e dag van je menstruatie begin je met decapeptyl en de 3e dag (= de 1e stimulatiedag) komt de puregon erbij. Super spannend man, ik weet hoe je je voelt! Voor jou ook heel spannend he Amy, we lopen allemaal een beetje tegelijk op. Echt fijn, kan ik alles met jullie delen want verder ken ik niemand die weet wat ik nu precies door maak. Ik heb vandaag nog een klein beetje bloedverlies en een beurs gevoel onderin mijn buik maar het is echt te doen. Ik ben ook begonnen met utrogestan, van die bolletjes die je vaginaal moet inbrengen om de innesteling te bevorderen. Ik sta strak van de zenuwen of er wel emmys gevormd zijn... Pfff... als ik nu al strak van de zenuwen sta, hoe moet dat dan straks die 16 dagen na de terugplaatsing.... Ik was zo positief maar des te meer verhalen ik hier lees over ICSI en dat het dan allemaal goed is gegaan maar uiteindelijk een miskraam en gisteren lag ik bij een vrouw die al met de 3e poging bezig is, dan zakt de moed me een beetje in de schoenen en word ik een beetje bang. Het zou gewoon TE mooi om waar te zijn, zijn als het in 1 keer lukt. Ik wil mijzelf tegen die gedachte beschermen maar heel stiekem hoop ik dat. Wat een grote teleurstelling zou dat zijn als het niet lukt, ik word al verdrietig als ik er aan denk. Echt vreselijk die zenuwen en onzekerheid. Pff.... Nou, ik hoop dat ik morgen en vrijdagochtend geen eng telefoontje krijg van het ziekenhuis in tilburg dat er geen emmys zijn... en dat ze vrijdagmiddag rechtsteeks in de innestellingswand schieten haha!
Het is oook echt heel spannend 123, en het hoeft natuurlijk niet in één keer raak te zijn maar het kán makkelijk! 30% kans per poging, das best een flinke kans. En ik heb een goed gevoel bij jullie! Morgen zit er een prachtige emmy (of 2?) in je buikje
Hoi hoi, nou gisteren had ik echt een flinke emotionele inzinking. Tot nu toe vlieg ik overal doorheen, fysiek dan he, maar ik heb me er zo op verkeken dat het emotioneel zo zwaar kon zijn. Gisteren voelde ik mij zo bang en zo onzeker. Ik dacht, zul je zien dat ze morgen (vandaag) bellen dat er geen emmys zijn, als ik vrijdag de TP heb zul je zien dat ik gewoon ongesteld word en als ik dan een positieve test heb, zul je zien dat ik een miskraam krijg. Pff... ik wist niet dat het zo zwaar kon zijn. Ik voel me zoooo bang en onzeker ineens. Ik heb liggen janken, dat wil je niet weten. Ik ben altijd zo positief ingesteld maar het lukt me gewoon even niet, gewoon uit angst. Ik geloof gewoon niet dat het in 1 keer lukt, dat kan gewoon niet. Ik voel me nu al teleurgesteld daar over, erg ben ik ineens he? Maar gelukkig hebben ze vandaag niet gebeld vanuit Tilburg wat betekent dat er wel emmys zijn. Oh meiden, ik weet niet hoe ik die 2 weken door moet komen en als ik zwanger ben, dan kan ik nog niet juichen. Lijkt wel of ik ineens overal bang voor ben, ik herken mijzelf helemaal niet zo... Ik zit mezelf ook zo gek te maken door veels te veel verhalen te lezen over ICSI en dan denk ik zie je nou wel, de eerste keer lukt nooit! Ik mag nu van mezelf alleen maar op dit topic kijken en niet meer gaan rondsurfen naar ICSI verhalen. Bleeehhhhhhhh ik heb een emotionele dip en ik ben er nog lang niet... Fysiek is het zoooo goed te doen maar emotioneel...
Hey bride to be, Wel happy blijven he, al is het denk ik niet meer dan logisch dat het emotioneel zo zwaar is voor je: daar kan je je niet op voorbereiden, dat moet je overkomen. Alle onzekerheden die je nog te wachten staan maken je natuurlijk bang. Die onzekerheid kan ik niet voor je wegnemen maar een klein beetje positiviteit kan ik je wel geven. Het is wat Sas zegt, 30% kans is veel. En natuurlijk de kans is ook heel reeël dat het niet lukt maar dat houdt dan niet in dat al je kansen verkeken zijn he! Jij gaat moeder worden en hele grote kans dat dat weleens heeeeeel snel zal zijn! Laat het allemaal over je heen komen en probeer niet teveel in de toekomst te willen kijken, dat kan niemand dus jij ook niet. Geef je lichaam even de tijd zodat er een Embryootje in kan nestelen, je kan het dus wel positief blijven meis!!! xxx
Ik sluit me volledig aan bij het verhaal van Amy, mooi gesproken. En emo zijn mag best, ik denk dat het meer dan logisch is. Het is een hele onzekere tijd en er hangt ontzettend veel van af. Toch denk ik echt dat jullie papa en mama worden en dat kan best wel eens heel snel zijn. Kop op meid, het gaat goedkomen! Jij hebt straks een emmy (of 2) in je buik! En zover ben je nog nooit gekomen...
Amy en Saskia, dank je wel voor jullie lieve woorden, dat is echt wat ik even nodig had!! ben zo blij dat we dit topic hebben! Maaruh.. ik heb een EMMY ON BOARD!! We hadden 6 emmys! Deze die geplaatst was, was een 8-cellig toppertje. Afhankelijk van of de andere 5 nog verder delen worden ze ingevroren. Maar ze zei dat ze dat eerder niet dan wel doen. We krijgen daar dan een brief over. Het ging niet zo heel makkelijk; ik had een bochtje in mijn baarmoeder. Ik dacht meteen zie je nou wel, het lukt niet. Oh, wat ben ik toch erg he... Maar de assistente duwde even op mijn buik en toen strekte mijn baarmoeder zich en toen hop hij zit op het topje van het baarmoederslijm (wat er lekker dik uitzag overigens).Ik heb er zelfs een foto van hahaha! Ik zie er niets in, alleen het pijltje wat de gyn erop heeft gezet. En nu duimen draaien duimen draaien... maar ik blijf een beetje sceptisch hoor... Ik vind het zo raar, ik heb de hele tijd die emmy in mijn hoofd... Ik durf niet naar de wc, straks plas ik m eruit haha!! Of straks duw ik ertegen als ik die bolletjes weer erin doe..Haha ik ben echt een doos! Nu 2 weken afleiding en veel leuke dingen doen. Ik ga naar de trouwbeurs in de Brabanthallen haha! Helemaal niets voor ons maar ik dacht, dat moet nu ff hoor. Vanavond lekker relaxen op de bank en the voice kijken. Fijn weekend lieve meisjes!
Ooooh wat spannend 123, het is toch bizar he, dat dit zo kan! Hee en 6 emmy's, das niet verkeerd joh! Ik hoop dat er in ieder geval eentje ingevroren kan worden voor je al hoop ik natuurlijk helemaal dat dit niet nodig is Je emmy zit in je baarmoeder vast zoals hagelslag in een dubbelgevouwen boterham met pindakaas: kan er dus echt onmogelijk uit, wat je ook doet! Deze wijze woorden hoorde ik van iemand die in het IVF traject zit en dat verhelderd de boel wel, dus hou je daaraan vast Heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes meis, hou ons op de hoogte als je wil! xxx
123,amy en sas, spannend allemaal! en idd Amy mooi gesproken voor 123. En 6 emmy's is niet verkeerd. Heeel veel suc6!123. Sas fijn dat de uitslag goed was is toch wel een opluchting. Ik ben weer terug van vakantie het was heerlijk om even nergens aan te denken een week alles loslaten. Morgen is het weer back to reallity. Om half 9 een echo om te kijken of de clomid is aangeslagen ik ben erg benieuwd. Ook weer mn dieet oppakken want daar heb k vorige week totaaaal niet naar gekeken hoor was er even klaar mee. Dus nu is het weer eventjes aanpoten allemaal. -x-