Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    Thnx lieverd :) en met jou en de andere meiden gaat het ook helemaal goed komen :)

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, dat denk ik ook wel. Mag onderhand ook wel, ik had er al 2 kunnen hebben ;)

3. 123

123 Niet meer actief

Ik blaas even de zaadjes van Thomassen naar de eitjes... fffffffffffffffffffff :p

4. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    hihihi @ 123 thnx voor de hulp haha hopelijk helpt het ;)
    @ Sas, dat is waar ;) maar goed roep maar niet te hard dadelijk heb jij er ook 2.:p

Vanmiddag wel eventjes heel raar 2 plopjes gevoeld overigens vlak achter elkaar en daarna nix meer heel vreemd en moeilijk uit te leggen hoe het precies voelde.
    Ok ik zal niet hysterisch gaan worden hahaha....
    Mijn collega's vinden overigens dat ik al de hele week straal:)

5. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thomassen, fijn te lezen dat je zo positief bent! Is al het halve werk he, en ik kan er nog eens iets van leren:)

123, geduld is hierin een hele schone zaak he, en die moet uiteindelijk beloond worden met zo'n mooie zwangerschapstest waarvan jij niet kan geloven dat je die ooit in handen zal hebben. Ik denk dat ik net als jij echt stikonzeker zal zijn hoor pfff...zenuwslopend maar ja, je moet er doorheen om die positieve test in handen te krijgen:) Een beetje sterkte meis en nu op naar die mooie uitslag!

Saskia, met jou ook alles goed? Kan jij je voorstellen dat wij ook binnen niet al te korte tijd zo'n kans gaan krijgen? Ik vind het wel spannend allemaal hoor, in ons geval ben ik ook benieuwd of we voor die tese moeten en heb ik ook wel een klein beetje angst dat straks de tese negatief is en dat er dus geen zaadjes gevonden worden. Aan de andere kant moet ik zelf een beetje positief blijven, de gynaecoloog zei dat ze mij niet vol hormonen zouden proppen als ze niet zouden verwachten dat er zaadjes zijn.

Wij zijn begonnen met onze 'gezondsheidsweken'. Vriendjelief (uhm, mannetjelief) is nu een aantal dagen weg en we hebben besloten vanaf dat moment te starten met gezond leven. Het bevalt tot nu toe goed, ik eet gezond en ik drink nauwelijks alcohol, we hebben de echte vuurdoop nog niet gehad want we kunnen zo heerlijk genieten van het bourgondische leventje als we lekker saampies thuis zijn op zaterdagavond, maar goed, we weten waar we het voor doen en dat voelt goed!

Meiden fijne avond!!!x

6. 123

123 Niet meer actief

Egootje:
    meiden, kunnen jullie mij alsjeblieft moed inspreken...

gisteren lag er een brief van het ziekenhuis in Tilburg dat geen van de embryos word ingevroren! Ik kreeg echt een steek in mijn hart. Alsof de grond onder mij vandaan ging. Er komen heel erg veel vragen in ons op nu. Zouden die 5 overgebleven dan echt zoooo slecht zijn geweest? En die ene die nu in mijn baarmoeder zit, zou die dan ook gestopt zijn met groeien? En wat is het beleid in Tilburg, wanneer vriezen ze in. Ik vind het zo zonde, 5 embryos weg!!!
    We willen nu zelfonderzoek gaan doen en erachter komen (als dat kan) of er verschil is in beleid bij invriezen. Ik bedoel, waarom proberen ze het niet gewoon? Nu moeten we meteen naar ICSI 2. Ik denk dat ik voor ICSI 2 naar een ander ziekenhuis ga maar zo moeilijk welke. Dus we gaan even een studie doen.
    Ik ben echt heel erg verdrietig. En nu ben ik het vertrouwen helemaal weer kwijt. Het lijkt of ik ongesteld moet worden en ik weet ook wel, dat kunnen ook precies de klachten zijn die een evt. zwangerschap veroorzaken.
    Echt, die spuiten, punctie en terugplaatsing: piece of cake maar die wachtweken en die emotionele achtbaan... pffff....

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heeeey 123, laten wij er met z'n allen vanuit gaan dat dit precies de zwangerschapsklachten zijn he, die je nu voelt! Al weet ik ook dat je reël moet zijn, en het zou kunnen zijn dat je ongesteld wordt maar meis: je weet het niet! Dus zoals ik al eerder zei, probeer niet teveel in de toekomst antwoorden te zoeken want die komen toch wel vanzelf, a.s. vrijdag weet je het zeker en mijn duimen draaien overuren dat het maar mag zijn dat je zwanger bent!

Enne, wat betreft het invriezen. Ieder ziekenhuis heeft een ander invriesbeleid. Sommige ziekenhuizen doen het helemaal niet. In Nijmegen werken ze met a, b en c kwaliteit embryo's: a-kwaliteit embryo's zijn de beste en die worden wel ingevroren maar de rest niet. Wij krijgen ook van tevoren te horen welke kwaliteit de eventuele embryo's hebben en wij gaan afhankelijk daarvan kiezen voor 1 of 2 terugplaatsingen per keer. Dit was ook het advies van gynaecoloog: bij b-kwaliteit laten we er 2 terugzetten.

Bij de weg meiden, hebben jullie gisteren ook het rtl-nieuws gezien? Het ging over de IVF vergoeding, die wil dit stomme kabinet terugzetten naar 1 ivf-vergoeding i.p.v. naar 3: Nijmegen antwoord hierop dat dit niet slim is want dan zullen er meer meerlingen geboren worden en komen er meer complicaties en moet het geld weer uit een ander potje komen. Maar effe ego, ik heb het geprobeerd uit te zoeken maar misschien weten jullie het zeker, bij mijn weten gaat die 1 IVF-vergoeding pas in in 2013 of denken jullie dat wij er ook al last van zullen hebben? Ik begreep namelijk dat 1 behandeling zelf betalen €3000,- per keer is: SLIK.....

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heb het erg druk, maar wil wel even reageren op 123. Lieverd, hier in NL vriezen ze helaas bijna nooit emmy's in. Dat komt omdat ze alleen de hele goede kwaliteitjes invriezen en die zijn er meestal niet zoveel. Waarschijnlijk heb jij jullie goede kwaliteitje in je buikje zitten. De beste plaatsen ze terug en dat was toch een toppertje?
    Ik snap je angst en teleurstelling, maar helaas heeft NL een heel strak invriesbeleid. Je ziet hier vaak heel veel cryo's voorbij komen, maar realiseer je wel dat het vaak de meiden zijn die naar Düsseldorf zijn gegaan.
    Ik duim keihard voor je en ik heb echt hele goede hoop!

9. 123

123 Niet meer actief

Dank je wel Saskia en Amy,

ik ben zo blij met jullie ik weet dat ik mijn verhaal kwijt kan en dat jullie mij begrijpen.
    Ik zat ook te denken om naar Dusseldorf of het Radboud te gaan voor ICSI 2 maar als ik het zo van Sas hoor dan vriezen ze zelden emmys in. Als ik hier in de topics kijk, dan lijkt het inderdaad wel of er veel meiden cryos krijgen dus ik dacht echt dat er van die 5 minimaal 1 goede moeste zijn om ingevroren te worden. Wat een teleurstelling zeg...
    Pfff... Nou, ben het alweer een klein beetje kwijt. De Love en Marriagebeurs was heel gezellig en heel veel foldertjes gekregen en mooie jurken gezien.

Meiden dank je wel he dat jullie er voor me zijn!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dit gaat um gewoon worden lieverd, geen ICSI 2 meer nodig :)
    Ik hoop het echt voor je!

11. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies, je hebt gewoon icsi 2 niet nodig en ook geen cryo's;) Maar, sommige ziekenhuizen vriezen wel in he, ik weet van een collega die in IVF zit dat zij in het erasmus ook eentje hebben ingevroren van de vijf maar, ze doen het niet snel!

Fijne avond! x

12. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ 123, ik heb niet gereageerd maar fijn dat je het een beetje kwijt bent.Ik kan er zelf namelijk niet over mee praten ivf/icsi dus daarom ook geen reactie kunnen geven. Maar zoals amy en saskia meer heb je er gewoon niet nodig.;) Wat gaaf dat je daar bent geweest love and marriage beurs nu lekker rond snuffelen dus?

@ Amy, ja van die IVF pogingen heb ik het inderdaad ook gelezen wat belachelijk of niet dan!!!! Gaat echt nergens meer over

Meiden, mn onderbuik doet raar voel allemaal plopjes en een beetje menstruatie achtige krampen en heb zere tepels :$ hmmmm k weet niet of ik mijn engelengeduld kan bewaren tot de 18e november :)
    Ik heb een vreemd gevoel en instinctief zou ik bijna durven zeggen dat het raak is maar dat weet je nooit tot je uiteindelijk die positieve test in handen hebt. Heeft er iemand een tijdklokje?:D Dan spoelen we eventjes voor mij en voor 123 vooruit

Fijne avond lieverds

13. 123

123 Niet meer actief

Ja graag, spoel de tijd maar even door.. Hoe moet ik in godsnaam deze week doorkomen....
    Veel hier kletsen denk ik ;)
    Thomassen, ik hoop dat je gevoel gelijk heeft!!!!

14. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ 123, dat hoop ik ook uiteraard :). Dat heb ik ook hoor ik moet nog wachten tot 17/18 november maar pfffff hoe moet ik de tijd doorkomen echt alles gaat zoooo langzaam op het moment.
    Maar goed denk niet dat er veel anders op zal zitten.
    Als iemand het tijdklokje heeft gevonden :D

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Geduld dames ;)
    Hahahaha, nee hoor... ik snap jullie volkomen!

16. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, hoe is het? Vind het zo spannend voor jullie!

Ik ben mij zwaar aan het irriteren, ik moet ongesteld worden maar er gebeurt maar niks: en dat terwijl ik zo'n regelmatige cyclus heb en als het moet: dan niks.... En nee, ik ben niet zwanger want dan ben ik onbevlekt ontvangen;) Maar juist nu voor die ICSI moet ik ongesteld worden!

Meiden fijne dag!

xxx

17. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    Hey Amy,

He zul je net zien :( balen!!!
    Hier gaat het wel. Geduld is een schone zaak maar de dagen duren zo onwijs lang op het moment.
    Ik ben moe,heb last van mn maag beetje maagzuur,mn tieten doen zeer en af en toe een beetje dol.
    Heb het gevoel dat het raak is maar goed zeker weten doe je het niet natuurlijk en moet ook wel realistisch blijven.
    Misschien is het ook wel de spanning ik weet het niet meiden.

123 hoe is het met jou?Merk jij iets?

-xx-

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hè bah Amy, dat zul je net zien :(
    Ik hoop dat je snel ongi bent zodat je weer verder kunt!
    Ik moet over 2 weekjes ongi worden, dus ik zit er ook wel op te wachten eigenlijk. Van mij mag het snel komen dit keer, want dan kunnen we eindelijk gaan starten.

@ Thomassen, succes met wachten lieverd. De tijd kruipt dan inderdaad.
    Ik hoop echt dat het raak is, en je hebt een hele goede kans. Maar realistisch blijven is wel goed. Na een eisprong heb je weer met zoveel hormoontjes te maken, allemaal hormoontjes die jij nog niet kent. En die kunnen ervoor zorgen dat jij je behoorlijk zwanger voelt helaas.
    I know, je wil niet weten hoe vaak ik me zwanger heb gevoeld ;) Nu ben ik het gewend, maar nog steeds denk ik wel eens "zou het..."
    Maar wat zou het fantastisch zijn als je gewoon nu al swang bent! Het kan ooit snel gaan :D

19. 123

123 Niet meer actief

Amy, ik had dat ook toen ik moest wachten op de ongesteldheid om te mogen beginnen met de pil en ik ben ook altijd regelmatig ongesteld... Heel irritant. En toen was ik 2 daagjes ongie, bleef het weer even weg. Het was een hele rare ongesteldheid en daarna heb ik nog een hele maand vies bruin slijm verloren (sorry)

Met mij gaat het redelijk. Ik word er helemaal gek van. Ik heb wel pijn in mijn buik, echt een duidelijk ongesteldheids gevoel dus ik denk eigenlijk dat het bijna einde verhaal is. Ik word helemaal onzeker als ik dan bij andere topics lees dat meiden 1 dag voor de testdag nog ongie worden dus grrrr..... ik trek het niet meer. Misschien dat vrijdagochtend zelf een test doe. Dan ben ik voorbereid op het nieuws dat ik 's midddags ga krijgen in het ziekenhuis...
    En heb sinds zondag net of ik spierpijn heb in mijn buikspieren maar volgens mij zijn dat mijn darmen die een beetje raar doen. Ik heb al 2 weken niet gesport of iets geks gedaan. Heel maf.
    Bij ieder floepje dat ik voel als ik wat wit vocht-spul verlies denk ik 'ja, daar is de ongie'. Pijnlijke tepels heb ik al sinds ik de pil weer moest slikken. Morgenochtend de laatste Utrogestan bolletjes en dan hopen dat het er niet ineens uit valt, zoals ik ook al ergens heb gelezen dat er meiden zijn die na het stoppen van die bolletjes meteen ongie worden...Je kunt jezelf zo lekker gek maken he...

Saskia, als jij ongesteld bent geworden mag je dan met de pil beginnen?

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, persoonlijk zou ik ook zelf testen. Ik weet het liever door een omo-test dan dat ik ineens ongesteld word of dat ik het in het ziekenhuis te horen krijg.
    Nog eventjes meid, en dan weet je het. Wat frustrerend moet dit zijn!

Ik mag de volgende ongi inderdaad met de pil beginnen.

Deel Deze Pagina