Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123

123 Niet meer actief

Ik kan het me zo voorstellen dat het veel met je doet! Ik kan me nu al niet goed concentreren op het werk. Wat fijn voor jullie dat jullie zo snel naar de uroloog kunnen gaan. En 30% is beter dan 0%!
    Bedankt voor je steun en fijn dat we dit kunnen delen want kan mijn angst wel aan vriendinnen vertellen maar die zitten niet in hetzelfde schuitje. Nee, die worden binnen 3 maanden zwanger :x

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, dat onbegrepen gevoel ken ik helaas...
    Nou meid, ik ben er voor je. Samen slepen we elkaar er wel doorheen! Ik weet wat het met je doet, ik kon me vorige week ook niet concentreren.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoe is het met Lkg en 123?

4. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee, lief dat je het vraagt Saskia!

Hier gaat het wel.. niet supergoed, maar ook niet superslecht ofzo ;)
    Maandag naar de huisarts geweest.. ze had nog nooit ovu-testen gezien :(.. maar alles leek prima. Heb gewoon een duidelijke ei-spong, en wat haar betreft mocht ik ook wel stopppen met tempen want ik had meer dan genoeg info voor als ik naar de gyn zou moeten. Heb een verwijzing meegekregen om het zaad van m'n mannetje te laten testen.. die zat daar niet zo op te wachten en zat een beetje te mopperen.. wat ook wel begrijpelijk is want ik heb er ook geen zin in.. maar goed..
    Je kan drie ochtenden in de week het zaad inleveren tussen 9 en 11, maar het vervelende is dat we naar het ziekenhuis in de stad moeten en niet naar het ziekenhuis bij ons om de hoek kunnen.. dus we moeten het een beetje plannen met het werk enzo. Je moet 3 dagen geen sex hebben gehad voordat je het zaad inlevert. Deze week lukt het niet met werk, volgende week is m'n eisprong dus lukt het niet om 3 dagen geen sex te hebben ;) dus we zullen in de wachtweken of als ik ongi ben geworden wel gaan..

Verder dus nog geen nieuws.. eerst wachten tot de tijd en zin hebben om het zaad in te leveren, dan de uitslag afwachten en dan zien we verder..

Hoe is het met jou? Volgende week de afspraak met de uroloog? Weet je ook wat ze dan gaan doen.. of ga je eerst alleen praten? En hoe is je mannetje eronder? Hoop dat jullie de schrik een beetje te boven zijn! 'Gelukkig' is er nog wel wát levend zaad gevonden, waardoor er in het ziekenhuis wel mogelijkheden zijn om zwanger te worden.. maar goed.. 'gelukkig' is op dit moment vast niet het gevoel dat de overhand heeft bij jullie. Hoop dat het met wat hulp helemaal goed gaat komen!

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lkg, heee fijn iets van je te horen! Ik zou ook het zaad inleveren ná je eisprong. Dan kun je tenminste nog wel klussen.
    Wij hebben het net na mijn ongi gedaan zodat mijn mannetje nog wel wat aan mij kon frunniken zeg maar ;)
    We zagen er niet heel erg tegenop. Het is niet leuk, maar we hebben het wel zo leuk mogelijk gemaakt. En mijn man zal nog heel wat potjes in moeten leveren denk ik haha!
    Volgende week naar de uroloog, ik denk een gesprek en wat lichamelijk onderzoek misschien bij mijn man. Verder denk ik dat het zaad nogmaals onderzocht gaat worden.
    Hoe zijn we eronder? Tja, heel wisselend eigenlijk. Vandaag heb ik een "goede" dag en kan ik eindelijk ook eens aan andere dingen denken. De angst nooit papa en mama te worden zit er bij ons beiden goed in. We blijven positief en gaan ervoor. We zijn heel benieuwd wat ons te wachten staat en grijpen iedere kans die we krijgen met beiden handen.

6. 123

123 Niet meer actief

Hey Saskia, wat lief dat je het ons vraagt! Dit vind ik wel een fijn topic, nog overzichtelijk hahaha!

Hier alles goed. Vrijdag om 8 uur potje inleveren. Kan me er al helemaal druk om maken! Over hoe moeten we het doen, hoe laat, en dan naar het ziekenhuis midden in de stad rijden whaaaaa! Ik wou dat het vrijdagmiddag was...
    En dan wachten op de uitslag, oh ik vind dat zo eng he. Ik wil wel thuis zijn, niet op het werk als ik het hoor...
    Dit weekend heb ik mijn eisprong dus kan het kwakkie eigenlijk zelf beter gebruiken hihihi....
    Ik heb nog geen afspraak met de fertiliteitsarts gemaakt, daar heb ik wel een verwijzing voor gekregen maar ik wil even alles stap voor stap doen hoor.

Hé LKG, is het zo dat je drie dagen onthouding moet hebben voor het inleveren? Dan doen we maar niets meer vanavond en morgen...

En Saskia, fijn dat je een goeie dag hebt vandaag. Even met andere dingen bezig zijn is ook wel fijn he, zonder dat gezwanger aan je hoofd. PPfff... vraagt best veel energie van je merk ik. Maar ik probeer ook positief te blijven. Ik zeg steeds tegen mijzelf 'kop op, het zal echt wel lukken alleen met wat hulp en het duurt waarschijnlijk wat langer'.

7. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Saskia: Wij mogen zelf weten wanneer we het inleveren, en hoeven niet vantevoren een afspraak te maken.. dus dat maakt het inderdaad wel makkelijk :) Zou het echt zonde vinden als dat ten koste van een eisprong zou gaan ;)
    We fijn dat je vandaag een goede dag hebt! Er zullen vast nog moeilijke dagen komen, maar ik hoop dat de goede dagen blijven overheersen!

@ 123: Spannend joh vrijdag.. Ik zit ook echt alleen maar aan die praktische dingen te denken. Je moet het binnen een uur afgeven.. dus met het ov gaan is al bijna geen optie. Met de auto de stad in 's ochtends (en vervolgens een parkeerplaats vinden) is ook een drama.. Welke stad woon jij?
    Op onze brief van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis stond inderdaad dat het het beste is als hij 3 dagen geen zaadlozing gehad heeft.. maar het moest maximaal 10 dagen geleden zijn.. dus ook weer niet te lang ;) Binnen 1 uur het potje warm afleveren.. en opschrijven als er iets verloren is gegaan omdat je gemorst hebt ofzo. Oh en we moeten het ook opschrijven als hij de afgelopen 3 maanden medicijnen heeft gebruikt (ook paracetamol). Is dat bij jullie ook allemaal zo?

Enuhhh je hebt helemaal gelijk.. gewoon de moed er in houden! Bijna iedereen die zwanger wil worden wordt dat ook, alleen de tijd die het kost verschilt..

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, dat moet. Hebben ze dat niet gezegd of een folder meegegeven? Das wel raar en ook wel slecht eigenlijk.
    Uit ervaring weet ik dat je de uitslag beter thuis kunt krijgen ;) Ik zat dus wel op mijn werk. Ik had al een slechte uitslag verwacht en had eigenlijk gedacht dat ik me wel kon vermannen, maar dat ging dus niet. Maar ik was ook weer té nieuwsgierig om te wachten.

Veel succes met het potje. Ontspannen en dan komt het wel goed.

9. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ja.. ik vind dat eigenlijk ook wel heel raar!
    Straks lever je het in, maar heb je de avond ervoor nog sex gehad ofzo.. dat beinvloed de kwaliteit natuurlijk!

@ Saskia: hoe gaat dat eigenlijk met de uitslag. De uitslag gaat van het lab in het ziekenhuis naar je eigen huisarts? En die belt jou dan, of moet je op een bepaalde dag zelf de huisarts bellen?
    Hier weer het vreselijk irritante probleem dat we beide fulltime werken en dat de uitslag dus altijd bekend wordt als we op ons werk zijn, want ervoor vrij nemen doe je ook niet.. :S

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat ligt aan de huisarts. Ik hoor hier heel vaak dat je een vervolgafspraak moet maken en dat dan de uitslag doorgesproken wordt. Wij moesten na 2 tot 3 dagen bellen en kregen de uitslag telefonisch. De uitslag zelf wordt met ons besproken door de uroloog en niet door mijn huisarts.

11. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,

ik heb inderdaad geen folder gehad. Alleen een briefje waarop je moet schrijven hoeveel dagen onthouding en of alles erin gemikt is (niet zo letterlijk haha!) Fijn dat ik tips van jullie krijg, gisteren nog geklust zoals ze dat hier noemen (vind het zo'n rare benaming), nu dus niks meer tot aan vrijdag! Thanks meiden.
    LKG, ik houd het liever privé waar ik vandaan kom, maar kan je anders wel een pbtje sturen hoor. We wonen niet ver van het ziekenhuis maar is wel heel lastig met parkeren dus moeten ff tactisch nadenken wie er in de auto blijft en wie er het ziekenhuis in rent met het potje hahaha!!
    Wat raar LKG dat jouw huisarts nog nooit ovutesten had gezien.

Nou, we houden elkaar op de hoogte van ons avontuurtje bij de HA, potjes vullen en wegbrengen, wachten, balen, lachen en hopelijk goed nieuws!!!

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, wat vreemd. Wij kregen uitleg in het ziekenhuis en een folder. Er mocht ook niks naast het potje gaan want dan zou het onderzoek geen nut meer hebben...
    Gelukkig heb je hier op tijd gelezen dat je 3 dagen onthouding zou moeten hebben. Dat komt precies mooi uit :)

13. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik wacht ook nog 1 ronde en dan wil ook ook de HA bellen, we zijn ook al een jaar bezig en heb nog steeds een cyclus van 19 á 20 dagen waarbij ik begin met helder rood bloedverlies, dan weer 2 dagen niets, bruinig (een week) en dan pas mijn menstruatie.

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik zag jullie topic net en wil een kleine opmerking plaatsen...
    ik zag dat jullie 3 dagen voordat je een potje in moet leveren niet mag vrijen. wij mogen zelfs de dag ervoor nog vrijen (alleen doe ik dat niet s avonds als we de dag erna s ochtends in moeten leveren). ze hebben bij ons gezegd dat dat geen kwaad kan.

succes!

15. 123

123 Niet meer actief

Hey Marjolinos,
    dat is apart zeg, nu weet ik het niet meer. Na ja, beetje moe deze week dus we houden het toch maar in voor vrijdag denk ik. Maar dank je wel voor je berichtje!
    Donkervoort, vervelend he dat het zo lang duurt..... Ik vind het ook een beetje eng allemaal. Eerst huisarts, nu potje inleveren. Gelukkig kan ik hier goed mijn verhaal kwijt en stellen de meiden mij hier gerust!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat is heel raar Marjolein. Ik lees overal dat je 3 dagen geen zaadlozing mag hebben en zo ook in de folder van het ziekenhuis. Ze zeiden het er ook nog eens extra bij. Het klinkt ook logisch, want dan is de zaadkwaliteit optimaal.

17. 123

123 Niet meer actief

Nou..pppffff we hebben het gedaan hoor. Het potje is ingeleverd! Ik kon er niet van slapen vannacht, steeds op de klok gekeken wanneer de wekker zou gaan.
    Maar ik vond het maar weinig. Ik weet ook niet wat 'normaal' is. T was ook wel een groot potje.
    Volgende week de uitslag, kon een weekje duren lag er ook aan wanneer de huisarts de uitslag had. Oooohhh ik vind het zo spannend.

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Goed zo 123, blij dat het gelukt is :)
    Het was bij ons ook niet zoveel hoor, iets meer dan een theelepeltje denk ik.
    Nu het spannende afwachten...

19. 123

123 Niet meer actief

Hoi Saskia,
    ik dacht echt dat er een half potje of zo uit zou komen whaaaahaaaaa :)!!
    Weet ik veel, heb nog nooit gezien hoeveel eruit komt, oohh erg he.. hahaha! Ik denk dat het 1,5 theelepeltje was misschien ietsje meer.
    Nu afwachten... gelukkig weet ik niet precies wanneer ze gaan bellen en mijn vriend vertelt het me pas als ik thuis ben dus ik probeer zo min mogelijk druk te maken. Maar stiekem knaagt het heel erg...
    Ik vind het fijn dat ik met lotgenootjes kan delen!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ben benieuwd meid. Ik duim voor een hele goede uitslag :)
    Spannend hè! Ik was zo zenuwachtig...

Deel Deze Pagina