Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Amy, die trainingen werden ons aangeboden in het ziekenhuis. Echt heel erg fijn! Het is 4x 1,5 uur geloof ik en echt gericht op IVF. Ben benieuwd.

Ik drink wijn van alcoholvrij.com en dan de rose. Die vind ik het lekkerste. De rode wijn van de jumbo is ook wel te doen, zeker bij het eten.
    De rode wijn van alcoholvrij.com heb ik nog staan, evenals de champagne. Die heb ik nog niet geproefd. Die mogen wachten tot kerst en oud op nieuw. Ook heb ik nog glühwein alcoholvrij staan.

Ik denk dat het glas wijn op zn tijd ook niet veel kwaad kan. Volgens mijn gyn is ontspanning ook belangrijk.
    Ik was ook van plan om af en toe nog gewoon lekker een glaasje te drinken. Maar ik mis het eerlijk gezegd niet, dus ik ontspan net zoals anders. Waarom zou ik dan niet gewoon bij mijn alcoholvrije wijn blijven. Ik voel me er goed bij en ontspanning haal ik uit andere dingen.

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben het helemaal met je eens Sas, als je het niet mist, waarom zou je het dan drinken?! Ik ga ook eens kijken op die site, wat grappig!

Bij de weg, goed hoor, van jullie ziekenhuis! ben benieuwd was je te horen krijgt en wat je er gaat leren! Wij moesten wel een enquete invullen wat betreft de psychishe belasting van het hele traject en dan zouden zij kijken of we doorgestuurd zouden moeten worden naar het medisch maatschappelijk werk: dat is mijn eigen beroep dus zou wel apart zijn als ik daar terecht zou komen;) Maar, gezien onze antwoorden zouden wij dat niet nodig hebben. Ik vind absoluut wel dat dit hele traject een emotionele belasting is voor je maar, zolang je een stabiele relatie hebt waarin je samen kan genieten en relativeren heb je al een flinke basis gelegd.

Ik ga lekker mijn boek uitlezen in bad, lekker zo'n vrije dag:)!

xxx

3. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Zo hé, dat zijn nog eens goede tips! Ik ga beiden meteen uitproberen (zag dat je ook leuke proefpakketten kunt bestellen).

Ik vind ook dat je niet perse een glaasje moet drinken om te ontspannen, maar het is meer dat als je het niet meer mag omdat je zo graag zwanger wilt worden, dat het dan zo'n grote roze olifant wordt...
    En ik vind het verder nog weleens lastig als mensen vragen of beginnen te zeuren waarom ik niet een wijntje mee drink ("ben je zwanger ofzo"). Ik bezwijk dan toch vaak weer *zucht* om maar te bewijzen dat ik (nog) niet zwanger ben.

Inderdaad goed die trainingen, Saskia! Ik hoop dat je er wat aan hebt!
    Ik heb net als Amy ook zitten denken aan iets van yoga ofzo...merk dat mijn schouders en nek de afgelopen week toch wel wat verkrampt zijn en dat ik erg onrustig slaap...hoe vaak ik ook als een soort mantra tegen mezelf zeg dat ik me niet druk moet maken :(

4. 123

123 Niet meer actief

Goedemorgen meiden! Ga zo naar de rommelmarkt dus ben vroeg uit de veren!

Wat goed dat jullie allemaal geen alcohol meer gaan drinken, ook de mannen! Ik drink sowieso nooit en mijn vriend heeft 3 maanden voor de ICSI niet meer gedronken. Hij had nog steeds weinig zaad maar waren wel 50% beweeglijk! En dat terwijl we bij de allereerst zaadonderzoek maar 3% hadden. Of dat toeval is weet ik niet maar het is altijd goed om helemaal gezond te leven voor zoiets speciaals toch?

Saskia, echt super goed van jullie ziekenhuis dat ze zulke trainingen geven zeg. De emotionele achtbaan is soms niet te verdragen... Het lijkt een beetje op liefdesverdriet, de dagen slijten maar langzaam door.... Ik slaap gelukkig wel heel erg goed. Die 2 wachtweken ben ik vooral op de automatische piloot door gekomen en verder emzelf lekker verwennen door te winkelen, naar de bios te gaan en huilen als ik zin heb. Ook nu weer deze week veel leuke dingen doen! Lichamelijk heb ik niet veel last gehad. Yoga is misschien wel goed voor de punctie, het is heel erg belangrijk dat je goed op je ademhaling blijft letten. Ik zat naar het plafond te staren, rustig adem te halen en te bedenken wat voor een boodschappen ik nog moest doen. De gyn telde wel steeds netjes tot 3 totdat ze ging prikken dus was ik voorbereid.

Nou, ik ga lekker weg, ik ben vanmiddag wel weer ff op de site!
    Ben er nu echt iedere dag maar ik merk dat ik veel aan jullie steun heb en dat ook een beetje nodig heb...

Liefs!

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Nikaatje, dat vond ik ook lastig. Als je een keer geen alcohol drinkt, je bent getrouwd en hebt deze leeftijd dan neemt iedereen de moeite om te vragen of je zwanger bent. Ik werd daar echt gestoord van, hoorde die vraag op een gegeven moment iedere week. Inmiddels is zo goed als iedereen op de hoogte en weet iedereen waarom ik geen alcohol drink. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen openheid wil.

Ik heb gisteren de brief van het ziekenhuis gehad. Het zijn geen verplichte trainingen maar je mag er aan mee doen. Het leek me wel handig, want je weet nog niet zo goed wat er allemaal op je afkomt. Het is een training van een psycholoog in groepsverband van 4 tot 6 vrouwen. Je leert beter om te gaan met stress en emoties tijdens de behandeling. Ik vind het echt super dat het ziekenhuis dit organiseert. Ik denk altijd maar zo, je steekt er altijd iets van op.

Meiden, wij gaan vandaag een dagje naar Den Haag.

X

6. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ 123 en Sas, Veel plezier met het dagje uit vandaag :)

Gisteren een borrel van het werk gehad.Heb maar mooi de smoes gebruikt dat ik een blaasontsteking had hihi tsja moest iets. Maar geen vreemde gezichten.

Ik moest de banner nog even uitvinden hoe t allemaal werkt hihihi maar k heb t gevonden.

@Sas en Amy voor jullie komt het nu ook dichterbij. Goed Sas dat ze dat in het ziekenhuis aanbieden en zoals je zegt je steekt er altijd wel iets van op :)
    Amy ja het is natuurlijk ook wachten op de eerste echo nu om te kijken hoe en wat dus dat is nog wel even spannend vind ik.

Ohh en mocht iemand zich afvragen waarom mijn babytje een beetje bruin is hihihi thomassenman komt uit sri lanka hij is geadopteerd toen hij 3 was. Dat wordt dus een mengelmoesje

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Thomassen, mooie banner :)
    Ik wist helemaal niet dat Thomassenman geadopteerd was. Wat bijzonder!
    Heel gek, maar toen wij nog echt heel erg aan adoptie dachten was ons voorkeurland Sri Lanka. Toevallig!
    Jullie kindje(s) word(t)(en) echt prachtig!!! Mooi zo'n mengelmoesje hihi!

@ all, gisteren is hier de hel losgebroken. Letterlijk, want ik liep gisteren behoorlijk leeg! Zo erg dat ik er echt beroerd van was, misselijk, buikkrampen, pijn in mijn benen en onderrug, en heel erg emo en chaggie. Arme Sasman ;) We zijn gisteren wel een dagje naar Den Haag geweest. Was op zich leuk, maar zat mezelf behoorlijk in de weg. Zeker toen het drukker werd, was ik snel geïrriteerd. Toen hebben we de tram naar Scheveningen gepakt en na een flinke strandwandeling was ik aardig opgeknapt. Daarna een hapje gegeten en weer terug naar huis. Ondanks enorme ongesteldheid was het toch een geslaagd dagje.
    Gisterochtend op de valreep het ziekenhuis nog kunnen bereiken en ik moet morgen met de pil starten. De eerste echo is naar voren geschoven omdat ik anders wel erg lang met de decapeptyl moet spuiten. Ik mag nu 22-12 al op de echo komen. Het gaat eindelijk beginnen!!!

8. 123

123 Niet meer actief

Saskia, vervelend dat je zo'n heftige menstruatie hebt maar JOEHOEOEOEOE!!! Je gaat beginnen!!!!! Go Girl!
    We gaan je volgen en aanmoedigen!

9. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Sas, haha niet? Ik meende toch dat we het wel erover gehad hadden nog hihi. Jep thomassenman is zelf een adoptiekindje. Wel toevallig inderdaad dat jullie dat als voorkeur hadden als land. En wel erg vervelend van je ongesteldheid maar ben blij dat jullie toch hebben genoten van het dagje weg saampjes. En nu gaat het echt van start lieverd :)

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, we gaan beginnen en dat voelt heerlijk :D:D

@ Thomassen, nee volgens mij hebben wij het daar niet over gehad. Dat zou wel blijven hangen, omdat we ons zo hebben verdiept in adoptie.
    Hoe voel je je?

Ik ben vanmiddag ontvoerd door Sasman :D
    Hij heeft me meegenomen naar Holiday on ice en daarna tapas eten in de stad. Alvast voor mijn verjaardag. Ik ben pas 16 december jarig, maar het kwam zo uit.
    Het was een leuke middag!

11. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Sas fijn dat het zo heerlijk voelt lieverd!!!!
    Hier gaat het goed heb eigenlijk nergens geen last van tot nu toe. Alleen wat vermoeider dan normaal dus heb lekker rustig aan gedaan dit weekend en heerlijk tussendoor wat tukkies gedaan haha. v.d. week gaat t niet meer als k moet werken.

Ahhhh how sweet van sasman :) doet ie goed. Ik zou willen dat ik thomassenman ooit zo ver zou krijgen maar helaas hahaha zo spontaan is ie nu ook weer niet. Hij is wel extreem lief nu btw zo schattig haha. Mooi dat jullie het leuk hebben gehad.

12. Nikaatje

Hey Saskia, wat herkenbaar wat je schrijft over je tripje naar Den Haag... ik heb daar ook de laatste tijd last van, dat het me te druk wordt en ik me ga ergeren aan alles en iedereen.

Ik zit er zelf een beetje doorheen op dit moment, hoe hard ik ook probeer om positief te blijven. Was vanmorgen in het ziekenhuis en het ene eitje van 8mm is 8mm gebleven, het andere eitje is 18mm. Vanavond dus pregnyl zetten en dan heb ik woensdagochtend de eerste IUI (met maar één eitje, snik).

In de auto naar kantoor brak ik even, ik weet gewoon even niet meer hoe ik dat allemaal ga combineren met m'n werk, zonder dat mijn bazen op de hoogte zijn. Ik dacht dat ik wel het wel stil kon houden en het kon oplossen met thuiswerken, later doorgaan op kantoor, maar het begint me op te breken merk ik. En dan voel ik me zo'n zwakkeling.

Ik kwam dus met rode ogen op kantoor aan en m'n baas vroeg gelijk heel lief wat er aan de hand was. Ik ga dus dan nu maar toch wat openheid van zaken geven, hoe jammer ik het ook vind dat het dan dus algemeen bekend wordt dat ik bezig ben met kinderen krijgen:(

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dikke knuffel Nikaatje! Ik heb er het afgelopen jaar ook een paar keer half doorheen gezeten en weet dus hoe je je voelt op dit moment. Er is niemand die je beter kan laten voelen. Het enige wat ik tegen je kan zeggen is dat je vooral rustig aan moet doen en naar jezelf en je lichaam moet luisteren.
    Sterkte meid!

Hier zit de eerste anticonceptiepil erin! Beetje gek om de pil weer te slikken en zeker omdat je zo graag een kindje wil. Maar ik ben officieel gestart met poging 1!

14. Nikaatje

Dankje Sas!

Inderdaad gek om weer de pil te slikken lijkt me, maar wel fijn om nu echt ergens mee begonnen te zijn hè?!

Weer ff ego: ik heb t inmiddels allemaal aan één van mijn werkgevers (werk voor een maatschap, dus heb meer bazen) verteld en hij reageerde ontzettend lief en begripvol. Het voelt fijn om het niet meer stiekem of zoveel mogelijk buiten werktijd te moeten doen. Tijdens de lunch vertelde ik dat ik woensdag waarschijnlijk thuiswerk, waarop één van de andere bazen een grapje maakte over winkelen. Meteen daarna kreeg ik een hand op m'n schouder van degene aan wie het wel al verteld had.

Dus (nog) geen spijt. Hoewel ik me nu wel kwetsbaar voel, is het aan de andere kant natuurlijk nog steeds een (leuke) verrassing als ik wel zwanger mocht raken.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Nikaatje, het kan opluchten om het te vertellen inderdaad. Wat fijn dat één van je bazen zo goed reageerde. Het is fijn als je weet dat je op iemand terug kan vallen.
    Ik werk zelf ook (nog) bij een maatschap.

16. 123

123 Niet meer actief

Hoi Nikaatje,
    wat goed van je dat je het op je werk hebt vertelt. Is 1 eitje niet genoeg voor IUI? Moet toch wel lukken of niet? Sorry, ik heb niet zoveel verstand van IUI. In ieder geval heel erg veel sterkte en succes.
    Bij mij op het werk weet iedereen dat wij moeilijk zwanger kunnen worden maar nu gaat iedereen steeds vragen wanneer de ICSI start dus moet steeds maar weer iets verzinnen. Maar dat is allemaal uit belangstelling en heb ook gezegd dat ik er verder niets over zeg, als het is gelukt dan horen ze het wel.

Nou Saskia, daar ga je dan! De eerste stap naar de hormoontjes... Gaat goed komen, echt wel!

17. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Nikaatje goed dat je het toch op je werk hebt verteld. Scheelt toch wel weer een beetje. Ik ben op het werk heel erg open geweest eigenlijk wel zo prettig krijg je ook geen rare vragen waarom je zoveel weg bent of "anders" werkt.
    Voor wat betreft IUI daar weet ik ook weinig van maar in iedergeval heeeel erg veel suc6 en sterkte.

@ Sas, ja dat zal wel raar zijn de pil weer te nemen. Jeeuhhh je gaat gewoon nu echt beginnen meis :) en zoals 123 zegt gaat helemaal goed komen

@ Amy waar hang je uit meis? hihihi

@ 123, hoe voel jij je? wel grappig ik zie nu dat ik precies een week achter loop op jou.
    Ik voel me wel goed op zich. Alleen erg moe.
    En vandaag ook een beetje emo. en heb zoooooooo geen zin om te werken vandaag ik wil zo graaaag naar huis.

18. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Joehoe! Hier ben ik! :)

Saskia, yes, de kop is eraf, op naar die eerste en vooral laatste poging he!

Thomassen, de hormoontjes beginnen al te werken zo te lezen hihi, gelukkig weet je waar je het allemaal voor doet he. Grappig trouwens, wij zijn op huwelijksreis geweest naar het land van Thomassenman in combinatie met de malediven. Wij staan ingeschreven voor adoptie en het zou best ook eens 1 van onze voorkeurslanden kunnen zijn of een land in afrika.

123, hoe gaat het met jou? Al minder onzeker? Voel je al meer?

Nikaatje, klopt helemaal wat je schrijft; door het te vertellen voel je je kwetsbaarder. Je zal vast wel merken dat het met momenten is dat je blij bent dat ze het op je werk weten en soms ook weer niet. Althans, dat heb ik, soms wil ik gewoon heel graag een toneelstukje spelen en even opgaan in de volledige anonimiteit als het over kinderen gaat en iedereen met medelij-wekkende gezichten naar mij kijkt, en soms wil vooral enorm veel begrip van mijn omgeving met warme woorden. Het is dus maar net hoe mijn pet staat.

Vandaag heb ik ook een beetje zo'n emo-dag. Ik denk altijd dat ik goed om kan gaan met zwangeren om mij heen die verder van mij afstaan maar toch, het blijft steken. Nu is een collega van mij zwanger en dan word ik toch een beetje verdrietig. Suf he, maar goed, ook niet meer dan normaal: ik ben geneigd mijn eigen situatie te baggataliseren maar met ik besef mij dat het mijn kop in het stand steken is, en dat ik af en toe even naar mijzelf moet erkennen dat het allemaal best heftig is.

Nikaatje, ook al is het 1 eitje, je hebt er heel wat zaadjes tegenover dus dat moet gewoon lukken, ik duim voor je;)

xxx

19. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Amy jeeeuhhhh :) gelukkig hihihi

En ja de hormoontjes beginnen aardig te werken. Ik was gisteren zo klaar met mezelf maar goed aan de andere kant als dat alles is dan zouden menig vrouwen jaloers zijn denk ik ;) Hormonen en vermoeidheid.
    Ach ja en gelukkig weet ik inderdaad waar we het allemaal voor doen.
    Wel grappig idd dat jullie daar op huwelijksreis geweest zijn :) thomassenman heeft nog een biologisch broertje die tegelijk met hem in hetzelfde gezin is geadopteerd ergens heeft hij ook nog een zusje maar die is totaal ergens anders en lijkt wel onvindbaar nouja thomassenman heeft er geen behoefte aan om te zoeken hij vind het prima zoals het nu is.
    Hij is btw wel echt super lief/zorgzaam hihi wel schattig om te zien.

En ik snap je gevoel meis en nee ik vind het niet suf! Zeker als je al even bezig bent. Dikke knuf voor jou lieverd

20. Nikaatje

Hi lieve meiden!

Ik ben erg blij dat ik weer terug ben op dit topic, hoewel niemand echt in hetzelfde schuitje zit als ik...weten we allemaal wat we doormaken.

Amy, ik vind het helemaal niet suf dat je toch (af en toe) een beetje verdrietig wordt van een zwangere collega. Maar ik herken het wel, je wilt blijven volhouden dat alles oké met je is, dat je het allemaal prima aankan...maar tegelijkertijd weet je ook wel dat het wel om je toekomst(beeld) gaat en de behandeling(en) een aanslag op je dagelijkse leven is.

Bij mij heerst inmiddels vooral opluchting dat ik het op kantoor verteld heb. Ik vind het erg prettig dat ik niks meer stiekem hoef te doen en volgens mij wordt me eerder verweten dat ik het niet meteen verteld heb dan omgekeerd;) Maar het klopt wel wat Amy schrijft, soms zal ik ook wel spijt hebben omdat ik niet meer anoniem en de stoere vrouw kan spelen die nog niet aan kinderen toe is...

Gisteravond heb ik trouwens de pregnyl gezet. Behalve dan dat het toch wel een gedoe is met het zelf mengen (ben ook niet altijd even handig met dat soort dingen, ik knoei altijd wel een beetje), was het ook wel wat pijnlijker dan de Puregon. Mijn buik is gelukkig niet blauw, maar voelt wel wat beurs aan.

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met de pregnyl? Ik ben namelijk telkens een beetje bang dat mijn eisprong bijvoorbeeld vandaag al is of dat ik niet goed gespoten heb en dat de eisprong pas later komt...

123 en Thomassen, begint het besef al een beetje te komen? Al last van kwaaltjes?

Deel Deze Pagina