Hi Lieve Nikaatje, Ik ben ook echt blij dat ik hier kan schrijven e.d. Ik herken het wel. Moet zeggen dat ik op het werk juist open ben geweest in verband met de goede verstandhouding met mijn manager. Mijn collega's begonnen er iets anders van te denken dus dat heb ik toen meteen afgekapt door te zeggen waar ik mee bezig was en waarom ik zoveel naar het zkh toe moest. Ik ben blij dat ik dit gedaan heb moet ik heel eerlijk zeggen. Hoewel het nu wel zo is dat je iedere keer de vraag krijgt en en? Ach ja mijn manager heb ik het overigens wel verteld en die reageerde erg blij is ook van mening als het niet gaat ik lekker naar huis toe moet om te rusten e.d. dus wel zo prettig het heeft zn voor en nadelen. Dus ik snap je wel. Ik kan je andere vraag niet beantwoorden meis misschien dat de rest je hiermee kan helpen? En of ik het besef? Hmm het begint steeds meer te komen moet ik zeggen. Denk dat je het je echt pas helemaal volledig realiseerd als je het ook op de echo gezien een hartje (of in mijn geval misschien hartjes) hebt zien kloppen je leeft nu vooral na die positieve test toe naar de 1e echo.dus zal nog 2 weken geduld moeten hebben Kwaaltjes op zich vallen bij mij wel mee zoals eerder gezegd last van mn hormonen en erg moe verder weinig op aan te merken. Ook gelukkig niet meer zo'n last van mijn darmen dat lucht ook wel op. @ 123 hoe voel jij je?
He meiden, voel me prima hoor. Geen steekje, krampje, kotsje, moe etc.. pfff... dat kan toch niet zou je haast zeggen...? Nikaatje, ik ben ook zo'n kluns. Ik liet de poeder van de pregnyl vallen, was dat bovenste stukje wat je moet breken al afgebroken aaahhhh! Gelukkig niets eruit gevallen. Heb mijn vriend laten mengen want ik ben echt een kluns dan. Ik weet niet na hoeveel uur je eisprong is na een pregnyspuit. Maar ik moest 'm op zondag om 22:10 zetten en dinsdags om 9:10 was de punctie... Ze zullen in het ziekenhuis toch wel weten wanneer ze wat moeten plannen....? Saskia, heb je bijwerkingen van de pil? En Amy, gaat het goed met jou? En Thomassen, we lopen inderdaad tot op 1 week gelijk. Vind jij het ook zo spannend tot aan de eerste echo? Ik denk steeds.... straks klopt het hartje niet....ik vind het nog steeds eng. Wat een bange poeperd ben ik...
@123 fijn om te horen dat jij ook weinig last hebt van kwaaltjes verder alleen maar fijn tot nu toe moeten niet te hard roepen hihihi Ja ik vind het net zo spannend als jij hoor die eerste echo dus je bent niet de enige bange poeperd
Hey Nikaatje, is het gegaan met het spuiten van de pregnyl? Ik heb nog helemaal geen ervaring ermee, ik vind het onwijs spannend allemaal. Waar zorg pregnyl precies voor? Ik ga namelijk spuiten met Gonal f, gaat zorgen voor het groeien van de eitjes. Kunnen ze er bij jullie nu helemaal niet achterkomen wat de reden is dat het niet wil lukken? Ik kan mij heel goed voorstellen dat dat enorm frustrerend; al zal je er misschien ook juist weer hoop door hebben dat het echt wel een keer moèt lukken, of niet? Ik ga wel onwijs voor je duimen hoor komende week! Saskia, hoe is het met jou? Braaf weer aan de pil? Gek he, dat ik dat helemaal niet hoef te slikken. Hoeveel Gonal zou jij moeten gaan spuiten straks? Ik gewoon de normale hoeveelheid, 12,5 dacht ik uit mijn hoofd. 123, toch logisch dat je onzeker bent zeg, kan ik mij zo goed voorstellen. Probeer vertrouwen te hebben he, alle klachten schijnen sowieso pas na 6 tot 8 weken te komen, als ik het zo lees! Thomassen, als jouw man de behoefte niet heeft kan ik mij voorstellen dat je het er bij laat zitten wat betreft zijn biologische zusje. Misschien komt het nog, misschien ook niet. Wel bijzonder dat hij nog wel een biologisch broertje heeft, lijkt mij voor hem wel heel fijn. Meiden, hier gaat alles prima, ik ben hard aan het werk en ik ben ongeduldig: ik wil ongesteld worden en mij aanmelden en hopen dat er dan nog plek is....! Fijne dag!!! xxx
Hooi meiden, Ik ben inmiddels weer thuis van de eerste IUI. Stelt uiteindelijk geen reet voor, maar het blijft toch maf dat er een dokter aan te pas moet komen. Het zaad van mijn lief was meer dan genoeg (14 mljn na opwerking geloof ik), maar ik las op wikipedia dat de kansen gek genoeg weer lager worden als het aantal boven de 10 miljoen ligt. Zucht Was daarna wel bang dat het er meteen weer uit zou lopen en ik had me eigenlijk voorgenomen om eerst nog even lekker op de bank te gaan liggen, maar dat komt er dan toch weer niet van. Nouja, ik heb lekker een dagje thuiswerken ingepland, dus hoef verder nergens meer naartoe. Amy, ja spannend allemaal he! Ons geduld wordt hier sowieso zwaar op de proef gesteld, is het niet om aan de behandeling te beginnen, zijn het wel de wachtweken...of als je zwanger bent tot de (volgende) echo! Gelukkig kunnen we er elkaar een beetje doorheen kletsen. De pregnyl heb ik precies 40 uur van tevoren moeten zetten om de eisprong op te wekken. Ik heb vandaag nog maar eens aan de arts gevraagd hoe dat werkt, maar hij begon alleen maar over dat 't niet precies is in te schatten..de eisprong kan ook 1 uur eerder of later zijn. Maar ik vroeg me meer af of het niet ook kon dat ik bijv. gister al mijn eisprong had. Hoe dan ook, er valt nu niet veel meer aan te doen : we hebben onze best gedaan hihi Grappig 123 dat jij ook aan het klunzen was met de pregnyl. Het mengen ging wel goed, maar bij het overspuiten spoot ik iets te hard waardoor er wat vloeistof boven in de ampul terecht kwam. En vervolgens bij de eerste druppel naar boven laten komen spoot ik iets te hard waardoor er twee of drie druppeltjes uit kwamen. Maar hé, ik ben op dit vlak een stresskipje (terwijl ik dat in mijn werk helemaal niet ben), maar jij bent geen bange poeperd hoor! Althans, dat je zenuwachtig bent voor de eerste echo is natuurlijk niet meer dan normaal!!
Nikaatje, wat spannend! De eerste IUI zit erop! Nu gaan we duimen voor je en zit je op het stress-wachtbankje, niet te onzeker worden he: het moet goedkomen bij jullie Bij de weg, wat gek dat de kansen minder worden als de zaadjes meer zijn. Bizar eigenlijk he, bij jullie 14 miljoen en bij ons slechts 10; zo zie je maar hoe wonderlijk die MMM-wereld is. Hoe is het met de rest hier?! Fijne dag, werkse vanuit mij!
Hoi Nikaatje, wat spannend dat de IUI achter de rug is! Nu die vreselijke wachtweken..pfff... als je wil klagen dan hoor ik het wel Ik mag bijna naar het ziekenhuis voor de eerste echo. Als alles goed is, kan ik pas een beetje opgelucht ademhalen. Echt heel spannend, ben iedere dag wel een beetje nerveus... Verder geen klachten, af en toe een beetje menstruatie achtig krampjes in vlagen. Dikke knuffel voor iedereen!
@ Nikaatje, spannend voor jullie dus nu. Ik zal erg hard duimen en idd wat amy ook al zegt wat verwonderlijk he die MMM. @ 123 hier hetzelfde k heb tot nu weinig klagen wij hebben de echo een weekje later doe jij trouwens mee aan moeders voor moeders? En heb jij je al aangemeld? @ Sas hoe is het met jou meis?
Hey Thomassen, als het hartje maandag klopt dan ga ik me aanmelde voor MvM. Heb tenslotte zelf pregnyl gebruikt! Fijne dag vandaag allemaal!
Whaaaaa 123, maandag al de eerste echo!! Onwijs spannend! Sorry, hier help ik je natuurlijk niet echt mee... Wat goed dat jullie (ook) van plan zijn om te gaan plassen voor MvM! Inderdaad vreselijk die wachtweken. Ik probeer maar vol te houden dat ik gewoon lekker m'n leventje moet blijven leiden en dat het waarschijnlijk toch niet in één keer raak is, maar ondertussen denk ik maar aan één ding. Ook Nikalief is erg betrokken, vraagt continu heel lief hoe het met me gaat enzo. Dat wordt nog wat als ik echt een keertje zwanger ben
Ik ben daar ook zo benieuwd naar Nikaatje, hoe mannetjelief zou zijn wanneer ik ooit zwanger ben, als het ooit zo ver mag komen 123 en Thomassen, ik duim voor jullie hoor a.s. maandag: dat jullie maar kloppende hartjes mogen horen en dat er over 8/ 9 maanden weer wondertjes geboren mogen worden! Saskia, hoe is het met jou, je bent zo stil? Hier gaat alles oke, ik wacht op mijn eisprong: grrr...ineens heeft mijn hele cyclus vertraging als ik juist wil dat het sneller gaat, want dan kunnen we ons aanmelden. Maar goed, laten we hopen dat het geduld eindelijk ook ergens mee beloont gaat worden. Ik ben wel een beetje gespannen voor het hele circus hoor: ik sluit mij nu al een beetje af voor mijn hele sociale wereldje, ben het liefst thuis of met mannetjelief op stap: laten we het houden op mentale voorbereiding... Meiden, fijn dagje! xxx
He meiden, Ik ben inderdaad een beetje stil. Zo druk gehad de afgelopen week. Heb wel braaf gelezen maar nog niet gereageerd @ 123, heel veel succes maandag! Ik hoop dat je een prachtig knipperlichtje gaat zien! Lijkt me zo'n prachtig en emo-moment! @ Thomassen, jij mag een weekje later! Wat denk jij zelf, 1 of 2? Persoonlijk denk ik 1 Geen idee waarom, maar ik heb zo'n gevoel. @ Amy, irritant hè... zit je op je eisprong te wachten en dan denkt je ei er even anders over. Kan door spanning komen, is heel logisch. Ik had het met de IUI. Je hormonen raken een beetje in de war. Maar je ei zal er komen, alleen wat later. En dan weer wachten op je ongi. Hoe dan ook, starten zal je! @ Nikaatje, IUI gehad en nu de spannende wachtweken! Aftellen en heel hard duimen. Hier gaat het goed. Zit nu een klein weekje aan de pil en das toch wel gek. Ik krijg op de meest rare momenten menstruatiekrampen, mijn menstruatie stopte vrij vroeg al, heb de eerste dagen veel hoofdpijn gehad maar verder voel ik me hetzelfde als anders. Vandaag mijn laatste dag op het werk. Wel een beetje raar gevoel. Ik ga mijn collega's onwijs missen, maar de rest niet. Toch een gekke dag, zo na 5 jaar. De IVF-training was mij een beetje tegengevallen. Wel een fijn groepje met 3 andere meiden. Hele lieve en leuke meiden, allemaal met een ander en bijzonder verhaal en allemaal in de spannende periode van IVF. Dat was "fijn", het lotgenotencontact. Voor de rest was de training mij veel te zweverig en werd er niet ingegaan op gevoelens en tips hoe je met dingen om moet gaan maar kreeg je vage ademhalingsoefeningen om je hoofd leeg te maken. Dat werkte wel, maar helaas voor een minuutje. Daarna was mijn hoofd weer vol hoor En de rest van de dames dachten er ook zo over, en hadden het ook heel anders verwacht. Ik blijf gaan, maar meer om de meiden te zien en te horen hoe het met ze gaat.
Hey Sas, jammer dat het toch niet voldeed aan je verwachtingen. Al kan ik mij wel voorstellen dat het lotgenotencontact prettig is. Ik heb het met een collega op mijn werk, zij zit niet in mijn team (ik werk in een zorgorganisatie met ruim 1000werknemers), wij zoeken elkaar af en toe op om 'de stand van zaken te bespreken' zij zit in het IVFtraject en je weet toch wel beiden een beetje waar je het over hebt en das wel fijn. Ik ga mij in januari aanmelden voor Yoga, ik hoop dat dit mij een klein beetje 'innerlijke rust' gaat geven tijdens die ICSI periode al hoop ik ook weer niet dat het te zweverig is want daar ben ik te nuchter voor! Ik hoop dat het klopt wat je zegt, dat mijn hormonen door de war zijn. Ik kan nu zo paranoia worden, misschien heb ik deze maand mijn ei wel een keer niet gevoeld, al weet ik ook niet of dat kan wanneer ik het normaal altijd wel voelt. Zucht, ik ben mijzelf een klein beetje gek aan het maken. Ik ga lekker shoppen met zusjelief in de Rotjeknor, fijne dag ladies!!! x
Hoi Saskia, dat zou mij ook wat te zweverig zijn... 't is wel fijn om lotgenoten te ontmoeten en wat tips/suggesties te krijgen hoe je moet omgaan met de spanning, maar dat zou genoeg zijn voor mij. Ik vind mijn ziekenhuis juist prettig omdat ze redelijk down to earth zijn, niet te zwaarwichtig doen over alles "niet lullen, maar poetsen" Amy wat irritant zeg, dat net nu je eisprong niet komt. Klinkt inderdaad net als wat Saskia toen had met haar eerste IUI (toch?). Maar het is niet zo heel gek, ik ben met vakanties enzo bijvoorbeeld ook op andere momenten eerder/later ongesteld. Maar het gaat komen hoor, probeer je daar niet te druk over te maken!! Zegt iemand die net zelf een ROTweekend met slapeloze nachten achter de rug heeft Je hoeft nu maar naar me te wijzen en ik begin alweer te huilen. Sterker nog, ik zat net alweer bij m'n baas een traantje te laten en hij zei "maar ik wees niet eens". En ik probeer me maar voor te houden dat ik rustig moet blijven, want anders lukt het helemaal niet. Overigens moet ik daar wel bij melden dat het op m'n werk erg druk is, mijn vader morgen geopereerd wordt en ikzelf ook nog wat last heb van m'n keel (nasleep van de pfeiffer). Maar volgens mij komt het ook door de hormonen hoor...ik herken mezelf namelijk echt niet terug op dit moment! Het spannendste is het vandaag nog voor 123! Mijn duimen draaien al volop, kom je ons snel verblijden met wat goed nieuws?
Hey meiden, even snel een berichtje van mij heb niet zoveel tijd maar ik moest het julle vertellen: HET HARTJE KLOPT Ik weet niet hoeveel slagen of zo maar ze zeiden dat het een goede hartactie was, het was 6.3 mm 'groot' en er zat voldoende vruchtwater. Nadat ze die probe eruit haalde had ik een beetje bloedverlies maar dat was niet erg zei ze. Pff.... nog steeds heb ik die onzekerheid ik vind mezelf echt een doos zeg, zo ben ik normaal echt niet!Ik ga me aanmelden voor MvM maar pas na zondag want dan vertellen we het aan onze ouders. Schoonouders wonen om de hoek en ik weet niet hoe die flessen eruit zien maar ze hebben alles snel door! Ik ga vanmiddag jullie verhalen lezen maar het het nu ff druk (ook in mijn hoofd hihi) dus tot later lieverds!
JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHIEEEEEE! Gefeliciteerd!! De kop is er af (nou ja niet letterlijk natuurlijk) :=)
Nikaatje en thomassen, dank jullie wel! Vanavond met mijn 'verloofde' (hihi) lekker uit eten geweest om het te vieren. En toch dringt het nog steeds niet tot me door.. Heb nog een beetje bloed met het afvegen en ook wat slijmerig dus haal me de ergste scenario's in mijn hoofd. Maar waarschijnlijk is dat omdat ze met een probe erin hebben lopen wroeten. De arts wist het knopje niet goed te vinden van hoe je moet meten hoe groot het vruchtje was. Met haar ene hand zat ze op het scherm te tikken en met haar andere hield ze die probe vast en zat ze te wroeten. daarna had ik wat bloedverlies. Is heel normaal zei ze maar ja, maakt dat maar ene bange poeperd als 123 wijs! Nikaatje, hoe gaat het met je meid? Nog aan het huilen? Kan best de hormonen zijn. Mijn caviaatje had een hooitje in zijn oog en die moest ik eruit proberen te halen, tranen met tuiten heb ik gehuild omdat ik het zo zielig vond! Slaat nergens op natuurlijk. Maar wel echt rot dat je vader geopereerd wordt morgen. Veel sterkte! Thomassen, nog een weekje wachten he. Hoe voel je je verder? Het is echt bizar om zo'n klein ding op het scherm te zien dat een hartslag heeft! Saskia, hoe gaat het met jou? Afscheid genomen van je oude baan en ook weer begonnen met je nieuwe baan? En heb je veel last van bijwerkingen van de pil? Lekker geshopt Amy? Hoe gaat het verder met jou? Wanneer mag je met de pil beginnen? truste voor straks allemaal...