Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Nikaatje, sterkte met de operatie van je vader daar had ik nog helemaal niet op gereageerd sorry!

@ 123 ja dat gellof ik goed ik kan ook eigenlijk niet w88 tot volgende week. Hier gaat het verder goed. Ik ben alleen erg vermoeid maar ik voel me verder prima niks te klagen verder dus!
    Groot gelijk dat je met je verloofde uit eten bent gegaan Geniet ervan!

@ Amy idd lekker gewinkeld?Hoe gaat het verder?

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gefeliciteerd 123 met het hartje! :)

Hier een slecht bericht. Sasman heeft koorts, dat betekent dat we onze poging waarschijnlijk 3 maanden uit moeten stellen :(
    Ik kan alleen maar huilen... vind het zo oneerlijk. Nog nooit ziek geweest sinds ik hem ken en nu heeft hij flinke koorts die met paracetamol niet te onderdrukken is... KUTZOOI!!!

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    123, gefeliciteeeeeeerd, wat heerlijk, wat fijn!!!

Oh nee lieve sas, wat vind ik dat klote voor jullie! Je moet de hoop niet helemaal opgeven nu hè, misschien mag deze poging toch nog doorgaan, je hebt tenslotte maar een paar zaadjes nodig meid, en geloof me, daar weet ik alles van. Jeeetje, hoeveel kan een mens hebben, wat gemeen is dit! Hele dikke knuffel!

Nikaatje ook jij een hele dikke knuffel, wat kunnen hormonen veel met je emoties doen hè, sterkte met je vader!

Xxx

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    We drinken al 2 maanden geen alcohol, eten onwijs gezond, manlief loopt geen halve marathons meer maar beweegt nu gewoon gemiddeld... en dan krijg je koorts! Hetgeen het slechtste is voor het zaad, koorts!
    Ik ben echt even van slag, het voelt echt alsof het gewoon niet goed mag gaan ofzo...
    Als de koorts voorbij is, het ziekenhuis maar bellen voor een snelle zaadanalyse en dan hopen dat het zaad niet te veel geleden heeft.
    God, wat voelt dit kut en oneerlijk zeg! We doen en laten alles!!!

5. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Jemig Saskia, wat een rottig moment! Inderdaad niet eerlijk!! Maar kop op hè...misschien valt de schade toch nog mee (en dat is pas na 3 maanden te zien, toch?). Knuffel, meis!

123, nogmaals...je bent niet gek dat je wat aan het bange poepen bent hoor; het zou mij ook niet lekker zitten als ik wat bloedverlies had na een echo. Maar als jou wordt verteld dat 't normaal is / vaker voorkomt, moet je daar gewoon op vertrouwen. En sterker nog: vertrouw op dat hartje dat je gezien hebt. Wat een mooi wonder joh!

Ik moest eerlijk gezegd wel een beetje grinniken om dat hooitje in het oogje van je cavia, want het is natuurlijk absurd maar zoooo herkenbaar.

Bedankt voor jullie knuffels trouwens! Ik voel me inmiddels weer wat beterder, maar wat een rotdag-na-een-rotweekend gister zeg. Eerst beginnen met een huilbui bij m'n baas, vervolgens 1,5 in de file staan en meteen door naar het ziekenhuis met m'n moeder en daar m'n vader weer alleen achterlaten. Bah. En ondertussen mezelf proberen te vermannen, die zorgen en spanning gaan namelijk echt niet helpen.
    Maar inmiddels is het bijna 12u en ik ga er vanuit dat geen nieuws van het ziekenhuis vooralsnog goed nieuws is.

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Spannend Nikaatje, hopelijk is alles goed gegaan met je vader!

Hier is de koorts gelukkig onder controle nu. Rust en paracetamol hebben hun best gedaan. Ik heb het ziekenhuis gebeld en omdat de koorts niet heel hoog is geweest en het niet lang heeft geduurd, hoeven we geen nieuwe analyse. Het zou niet tot nauwelijks effect op het zaad hebben. Helemaal gerust ben ik er niet op. Koorts is gewoon ontzettend slecht, maar ik vertrouw maar gewoon op het ziekenhuis en hoop dat we niet heel erg teleurgesteld gaan worden na de punctie.
    Koorts (en andere negatieve invloeden) hebben trouwens vrijwel direct effect op het zaad en na 3 maanden is hier niks meer van te merken.
    Ik heb Sasman vandaag thuis gehouden van het werk, verplicht! Normaal ben ik niet zo streng hoor!
    Het was waarschijnlijk een reactie op oververmoeidheid. Hij heeft veel te veel hooi op zijn vork genomen van het weekend door vrienden te helpen met hun dak en heeft nu zo intense spierpijn en is zo moe, dat zijn lichaam het er even niet mee eens is.
    Hij moet vandaag nog paracetamol in blijven nemen en regelmatig temperaturen, maar net was zijn temperatuur 36,6 dus dat is erg netjes!

7. Nikaatje

Nou maar duimen, Saskia... het lijkt zo inderdaad wel mee te vallen, maar heel goed dat je hem hebt thuisgehouden. De verminderde weerstand zal ongetwijfeld te maken hebben met slaaptekort/drukte et cetera!

8. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nikaatje, en, was het geen bericht is goed bericht vanuit het ziekenhuis? Wanneer heb jij nu ongeveer je NOD dag?

Saskia, fijn dat je geen nieuwe zaadanalyse hoeft te doen. Ik was door jouw bericht ook gelijk gestrest: toen vriendjelief gisterenavond zat te hoesten en proesten heb ik m maar gelijk toegesproken dat tie rustig aan moet doen en niet teveel hooi op zijn vork mag nemen:) Overigens, vriendjelief zijn moeder is aan het verhuizen en nu helpt hij daar een beetje bij maar wij lazen weer dat verfdampen ook niet goed zijn, zucht....dat wisten we niet en we hebben het ook niet meegekregen voor de leefregels, we gaan er dus maar vanuit dat het wel goed zal zijn.

Bij de weg, ik heb mijn eisprong gehad hoor! Wel wat daagjes later maar goed, het komt goed: nu wachten op mijn ongi en dan hopelijk aan de bak maar!

Fijne avond! x

9. Nikaatje

Hoi Amy, ja ... inderdaad is alles goed gegaan met m'n papaatje:) Maar het is allemaal wel wat veul hoor, ik zie het ziekenhuis nu veel te vaak van binnen!

Fijn dat jouw ei dan toch eindelijk gesprongen is!

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nikaatje, helemaal logisch dat het allemaal een beetje veel is, bij de weg, hoe voel je je, je hebt nu al een week geleden de IUI gehad?! Spannend.............:)

11. Nikaatje

Ik ben hartstikke moe, maar dat komt door de korte nachtjes telkens;) Verder af en toe wat pijn in m'n borsten, steekjes hier en daar...maar ik probeer er zo min mogelijk op te letten, want de pregnyl kan natuurlijk ook een hoop bijwerkingen geven.

Hoe gaat ie met jou en de rest hiero?

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Nikaatje, dat wachten ook hè... heeeeel irritant!
    Ik kan me voorstellen dat je het ziekenhuis nu iets te veel van binnen ziet. Fijn dat het met je vader ok gaat.

@ Amy, ik kan me ook zo'n zorgen maken telkens... wat wel en wat niet goed is voor het zaad. Soms vraag ik me af of het allemaal wel waar is. In de tijd dat we geen idee hadden van het slechte zaad, echt bourgondisch leefden en net naar de sauna waren geweest kregen we de uitslag van ons eerste zaadonderzoek. Slecht, maar wel het beste van allemaal! Soms zet me dat toch wel aan het denken.
    Maarja, toch doen we ons best gezond te leven. Dan kunnen we onszelf in ieder geval niet de schuld geven.

Hier heb ik ontzettend veel pijn! Heb net mijn tweede IVF-training afgebeld. Heb vanmorgen mijn verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg en deze was nog niet echt door. De arts heeft letterlijk staan wroeten en wrikken met zijn voet op een stoel. Dat ding wilde niet loskomen!
    Je hebt geen idee hoe mijn hoofd en kaak nu aanvoelen. De wond zelf voel ik niet, maar ik heb zo'n ongelofelijke hoofd- en kaakpijn en heb het gevoel alsof iemand me heel erg afgeslagen heeft!

13. 123

123 Niet meer actief

@Sas: lieve Saskia, wat heb je toch een pech de laatste tijd meid. Zit allemaal even niet mee he... Hoe gaat het met je man? Bij ons waren de zaadjes wel een stuk sneller nadat vriendje 2 maanden niet gerookt en gedronken had. Maar ja, voor ICSI maakt dat toch niet zoveel uit. Ze hadden maar 10 zaadjes nodig en we hadden er 400.000.
    Tandpijn is echt vreselijk! Neem maar lekker ibruprofen en probeer vroeg te slapen. Met rust geneest veel... Dikke knuffel voor jou!

@Amy: hey Amy is je eitje gesprongen? Als je nu ongesteld word, gaat voor jullie dan ook de ICSI beginnen? Trek je het allemaal nog een beetje?

@ Thomassen: hoe gaat het met jou? Volgende week de echo toch? Spannend he, en ook heel speciaal als je een boontje op het scherm ziet met een knipperlichtje. Als je dan even je adem in houdt, dan zie je het nog beter.

@ Nikaatje, wanneer mag je ook alweer testen? Pregnyl is na een week toch wel uitgewerkt of niet?

@ all: hier alles z'n gangetje. Gespannen borsten en af en toe nog steeds zo'n vaag ongesteldheidskrampje. Godzijdank geen bloeding meer, dat kwam echt door het gewroet met de probe. Maar ik weet dat ik niets te zeuren heb maar ik blijf bang om naar het toilet te gaan en bloed te zien. Ook al klopt het hartje, ik ben zo bang dat het er ineens mee stopt. Ik geniet er ook wel van hoor. Zondag aan onze ouders vertellen heel erg spannend..... ben er een beetje zenuwachtig voor..

Fijne avond allemaal en alvast een fijne sinterklaas!
    Liefs

14. Nikaatje

123, je zeurt niet hoor! Ik kan me de angst zo goed voorstellen en het is erg herkenbaar, zwanger of niet. Ik word dezer dagen ook steeds banger om naar het toilet te gaan, hoewel ik er van overtuigd ben / moet zijn dat het deze keer nog niet raak is.
    Ik mocht trouwens de 15e dag na de IUI test, da's pas over een week... maar denk zomaar dat ik dit weekend al ongesteld word.

Oooh Saskia, verschrikkelijk is dat hè!! Ik heb mijn verstandskiezen alweer 8 jaar geleden laten trekken en de eerste keer (links boven en onder) deed dat ook flinke pijn door die slager van een kaakchirurg. De tweede keer had ik een andere en daar heb ik een stuk minder van last gehad. Sterkte ermee!!

Oja, ik had toevallig gisteren hetzelfde gesprek met Nikaman: ik heb zelf namelijk "per ongeluk" afgelopen week een rontgenfoto van mijn KNO-gebied laten maken en daarna bedacht ik me pas dat ik misschien ff de radioloog had moeten waarschuwen. Een rondje googlen leverde me aanvankelijk een hoop stressverhalen op, maar gelukkig vond ik ook een wetenschappelijke publicatie waarin stond dat zo lang de straling niet in de buurt van mijn buik/baarmoeder etc was, het geen kwaad heeft gekund.

Ik had het daar dus met Nikaman over, want op internet lees je ook overal (ook op websites van verloskundigen etc) dat je niet in de sauna mag vanaf de mogelijke bevruchting...maar ik heb er nooit wat wetenschappelijks over gevonden. En precies hetzelfde zei mijn FA : dat alcohol niet zoveel invloed heeft/hoeft te hebben op het zaad.
    Nikaman is daar helaas het levende bewijs van : hij zit wekelijks in de sauna, drinkt regelmatig biertje en voor groenten is hij allergisch en toch is z'n zaad goed.
    Het geeft je inderdaad te denken, moet ik dan wel zo voorzichtig blijven doen? Maar je geeft zelf ook al het antwoord: je wilt er voor je gevoel alles aan gedaan hebben en jezelf geen verwijten kunnen maken...
    Ik denk dat de allerbeste manier nog is dat je doet waar JIJ je goed bij voelt, dat geldt straks namelijk ook bij het grootbrengen van je kindje (en ook dan zul je ongelooflijk vaak stressverhalen horen en laat ik over het consultatiebureau maar niet beginnen)!

15. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    auwauwauw Sas, dat klinkt als een heel vervelend tandartsbezoekje...ik ben zò bang voor de tandarts: ik vraag altijd aan iedereen die bevallen is 'is het net zo erg als de tandarts' nee, nou dan moet ik het aankunnen;)

123, ik kan mij je onzekerheid zo voorstellen: goed ook dat je ervan geniet! Nog een paar weekjes en je zit al heel dichtbij die drie maanden grens!

Nikaatje & Sas, heel herkenbaar hoor: je wil toch zo leven dat je je zelf niks kwalijk neemt. Wij doen zo goed als alles zoals het hoort behalven dat we af en toe nog wel een wijntje drinken. Ze hebben tenslotte nooit gezegd dat je dat helemaal niet meer mag drinken, alleen twee glaasjes is de max en daar houden we ons heel netjes aan.

Nog even en ik kan mij aanmelden bij de secretaresse, ik hoop zo dat het doorgaat.

Sas, hoe is het met Sasman?

Nikaatje, ik hoop en duim toch voor je dat je het weekend niet ongesteld wordt, alles kan he, je hebt echt wel een reële kans!

Fijne dag! x

16. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Nikaatje pfff dat wachten inderdaad he!! Ik hoop dat je niet het weekend ong. wordt ik duim voor je

@ Amy hoe was het?

@ Sas auw auw auw ik heb ze er nog in zitten en van mij mogen ze daar nog lekker eventjes blijven hoor! Gaat het al wat beter? En hoe gaat het met sasman?

@ 123, dinsdag 7-12-2010 inderdaad de eerste echo ik ben echt heel erg benieuwd moet ik zeggen zo spannend om het gewoon te zien. Goede tip van je btw om even mn adem in te houden als je het dan beter kunt zien ;)

verder voel ik me goed. Alleen heel erg moe en moet goed mn rust even in de gaten houden en indien mogelijk me er ook echt aan toe geven.

Fijn weekend!

17. Nikaatje

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden:(

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Nikaatje, ooo meid... wat ontzettend K :(
    Dikke knuffel!

@ 123, nog even deze kritieke fase door en dan kun jij echt volop gaan genieten. Nogmaals, je onzekerheid is volkomen normaal. Toch ben ik er heilig van overtuigd dat het goed gaat komen!

@ Thomassen, maandag echo!!! Spannend :)
    En aan je moeheid toegeven is het beste wat je kan doen!
    Inmiddels het babynieuws al tegen een aantal mensen verteld? Tegen je mama bijvoorbeeld?

@ Amy, waar zit je nu in je cyclus? Het circus gaat ook voor jou bijna beginnen!

Maandag de decapeptyl ins bauch! Het gaat nu best snel moet ik zeggen. Nog 8 dagen de pil slikken, wihoe!
    Heb alleen wel al een klein weekje last van wat bruine spotting. Had ik wel vaker met de pil, zeker toen ik er net mee startte. Dus ik maak me er geen zorgen om, het is alleen wel erg vervelend!
    Mijn kaak doet nog behoorlijk wat pijn, maar gelukkig hebben ze daar pijnstillers voor uitgevonden ;)

19. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Nikaatje pfff meis wat K**! Dikke knuffel
    @ Sas, dat is idd maar het beste wat je kunt doen alleen op het werk lukt het niet zo hihi ik ben het meeste in de ochtend bezig dan heb ik al heel veel gedaan zodat ik in de middag alleen de tel. aan hoef te nemen ;) Dinsdag is de echo dus nog 3 n8tjes slapen!!!!Ja mams weet het ondertussen ook en de ouders/zussen van thomassen man ook. Eigenlijk op het moment iedereen al maar dat komt omdat mn buik het al verraad gewoon je weet niet wat je ziet als je me weer ziet hoor.

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Oooo, nu al een buikje :D:D
    Misschien zijn het er toch wel 2 dan... hihihihi!

Deel Deze Pagina