Ik heb zelf gedacht dat het er één was, maar nu al een buikje... zou toch best een tweeling kunnen zijn! Maar dat buikje is waarschijnlijk van je darmen die nu uitzetten door veranderingen in baarmoeder. Want wurmpje(s) is(zijn) nog wel heel erg klein. Dinsdag weet je het!
@ Nikaatje, oohhh shit lieverd! Nee he! Echt balen meis. Van mij ook een hele dikke knuffel! @ Thomassen, al een buikje dat zijn er echt 2 haha! Ik pas nog in mijn maat 36, ik baal dat ik nog niets zie haha! Wanneer gaat dat ongeveer komen? @ Saskia, bijna de decapeptyl joehoe! Nou ja, joehoe echt fijn is het niet hoewel ik het erg vond meevallen hoor. Vond het juist fijn, zo'n kant en klare spuit. Wij stoere meiden zetten die spuit er gewoon in he! @ Amy, alles goed met jou lieverd? Ik ga het vanmiddag aan mams vertellen, ben zoooo zenuwachtig haha! Maar mijn moeder is altijd zon goed steun voor me dus vind het wel fijn als ze het weet... Ik fantaseer steeds meer over het, inmidels boontje in mijn buik. Ben ik toch nog mooi zwanger voor mijn 30e! (januari jarig). Had altijd 2 kids gewild voor mijn 30e maar dit is ook goed hahaha! Fijne pakjesavond lieverds!
@ Sas, haha nog 1 nachtje en dan zien we het wel @ 123, ja het zou zo maar kunnen 2. Ik pas mijn kleding echt niet meer behalve de lekkere treggings die meerekken hihi dus ik heb hier al wat zwkleding liggen van mn schoonzussen maar tsjee wat een suffe mode zeg blehh morgen de echo dus dan weten we meer. En wanneer begin je het te zien ik geloof vanaf week 12 meestal dat het begint als ik me niet vergis hoor. Meiden ik moet weer werken vandaag tot zes uur echt zo'n rotdag want in de middag ben ik zo gaar dat er bijna niks uit mn handen komt het liefst wil ik dan een dutje doen hihihi
@ buikje zien, meestal tussen de 12 en 16 weken. Mijn zus is ook zo'n slankie als 123, nog iets slanker zelfs met maatje 34/36 en bij haar eerste begon je met een week of 14 iets te zien, maar heel minimaal. Met 16 weken zag je echt dat ze zwanger was, een heel klein buikje. Bij de tweede zag je het met 10 weken al een beetje. @ Thomassen, succes vandaag met je lange werkdag. Vanavond de eerste decapeptyl erin
Jeetje Thomassen dat gaat dan al snel joh! Het moeten er bijna wel twee zijn... spannend morgen!!! 123, het klinkt alsof je er al wat meer aan het genieten bent Saskia, succes met de eerste decapeptyl! Dat moet je ook zelf spuiten, toch (sorry als ik iets doms vraag)? Ik schaam me een beetje...ik had zaterdagochtend dus wat bloedverlies met klein stolseltje erin (sorry) bij het het afvegen en bleef dat de hele ochtend wel een beetje houden. Zaterdagmiddag en gisteren was het eigenlijk alleen nog maar wat bruin en volgens mij gaat het pas vandaag echt doorzetten. Officieel moet ik dan vandaag dus ook als dag 1 rekenen, maar ik heb toch maar ff een mailtje gestuurd naar het ziekenhuis om dat te vragen. Want bloedverlies op dag 10 na de IUI betekent volgens mij nog steeds dat het slijm in de baarmoeder dus dan (al) wordt afgebroken en dat lijkt me wat snel na de eisprong/IUI. Ik hoop maar dat ik (snel) een duidelijke reactie krijg, want ik heb nog steeds het gevoel dat ik aan het aanprutten ben en dat er wel degelijk een oorzaak is voor mijn verminderde vruchtbaarheid, maar dat ze die nog niet hebben gevonden omdat ze alleen maar kijken naar een progesteronwaarde die ik ergens begin van dit jaar had :x
Nikaatje, echt nergens om je voor te schamen meid! Het is toch helemaal niet raar om zekerheid te willen hebben! Heb je al weleens aan een second opinion bij een ander ziekenhuis gedacht? Heel veel sterkte meid en houd ons op de hoogte als je wil!
Thanks 123... ik heb inmiddels een reactie gehad van het ZKH: Had u alleen zaterdag last van een beetje bloed bij het afvegen en een stolseltje dan kan dat het gevevolg zijn van de innesteling van het bevuchte eitje. Bij de innesteling ontstaat soms een klein bloedinkje wat automatisch stolt en dat stolseltje wordt na een aantal dagen verloren. Het is echter nog te vroeg om al te spreken van een zwangerschap daarvoor is het allemaal nog te pril. Als u een echte doorbraakbloeding heeft spreken we pas van cyclusdag 1 en dan kunt u telefonisch of via de mail een afspraak maken voor het echospreekuur. Heb ik natuurlijk nog niet echt wat aan (en echt niet dat 't een zwangerschap is), maar da's ook lastig per mail. Ga het nu maar de volgende keer vragen als ik bij de FA ben voor een echo. Weinig tijd of niet..ik eis gewoon mijn tijd op (heb namelijk nogal de neiging om als een mak schaapje weg te lopen omdat ze het zo druk hebben tijdens het spreekuur..). Maarreh, jij bent al wel wat meer aan het genieten van je zwangerschap hè?!
Hoi Nikaatje, mm dat is inderdaad een beetje vaag. Ik heb bij de innesteling ook een veegje roze gehad maar geen stolseltje. Wanneer mag je gaan testen eigenlijk? Ja, ben stiekem al voorzichtig een klein beetje aan het genieten... Heb me aangemeld voor moeders voor moeders. Het blijft eng maar ergens voelt het ook wel goed en heb ik het gevoel en de hoop dat het onze tijd is nu... Tip trouwens: schrijf al je vragen op voor de FA! Als ik daar zit dan ben ik ook meestal een robot en pas als ik thuis ben dan denk ik hoe zit dit of dat nou? Als het op een lijstje staat hoef ik het alleen maar op te lezen en er niet over na te denken haha! Succes en misschien valt het allemaal nog heel erg mee voor je en komt het goed..
@ Nikaatje, decapeptyl moet je inderdaad ook zelf spuiten. Wat vaag van die kleine bloeding. Heb je dat normaal ook? Ik heb namelijk zo'n 10 dagen na mijn ei altijd wat bruine spotting.4 gynaecologen hebben onafhankelijk van elkaar gezegd dat ik me echt geen zorgen hoef te maken en dat het vaker voorkomt. Ik zal me dan wel geen zorgen moeten maken, maar doe het soms toch. Want het komt ook weleens voor dat ik op 8 of 9 dagen na ei al wat spotting heb. Het is dan niet veel, heel erg weinig zelfs maar toch... Kan me je zorgen dus heel goed voorstellen. Maar als het eenmalig is, dan zou die innesteling natuurlijk best kunnen kloppen?
Hi meiden, thanks voor jullie lieve reacties... maar mijn menstruatie begint altijd op deze manier, vandaar dat ik altijd het gevoel heb dat ik aan het "aanprutten" ben. Ik vind het gewoon raar dat ik dat bloedverlies niet als eerste dag "mag" rekenen. Maar even m'n vragen opschrijven van tevoren is een goede tip! En dan nog durven stellen 123, hartstikke goed dat je je al hebt aangemeld!! En vertrouw inderdaad op je lichaam en dat kleine boontje met hartje dat je gezien hebt
@ Nikaatje, hier ook een bekend probleem. Maar dag 1 is echt pas dag 1 als het een flinke helderrode bloeding is. Ik heb nooit bloed voor ongi, maar wel bruine afscheiding. Net zoveel afscheiding als ik normaal heb (de witte afscheiding) maar dan lichtbruin. Dat duurt bij mij tussen de 3 en 5 dagen en dan wordt ik pas ongi. Heel irritant en ik word er onzeker van. Volgens gynen komt het omdat ik veel baarmoederslijmvlies heb en dat alvast voor een deel wordt afgestoten en een heel klein beetje gaat bloeden. Ik vind het een vaag verhaal, maarja... wat moet ik anders! Heb het al zo vaak gevraagd.
Saskia, hoe ging de eerste decapeptyl?? Ja, inderdaad...wat moet je anders als je het al een paar keer hebt gevraagd! Het enige waar ik nu bang voor ben is dat ik te laat begin met de puregon (en natuurlijk ben ik nog steeds bang dat mijn LF gewoon te kort is, maar dat ga ik dus nog een x aan de FA zelf vragen).
Het spuiten ging op zich wel. Het naaldje was alleen erg bot en zelfs pijnlijk daardoor. Maar heb op het forum al enkele tips gekregen en die ga ik vanavond eens uitproberen. Verder ging het goed, het was niet eng in ieder geval.
Hey meiden, Thomassen: hoe was het?!?!? Hoe is het?!?!?!?! Sas, ook niet lekker als je een botte naald hebt: wel spannend hoor, ik ga je op de voet volgen hoor meid! Hier gaat alles prima, ik wacht op mijn ongi, ik word ongeduldig!!!! xxx
Hallo Lieve dames!!! Om 15.15 heb ik de echo pas dus nog even geduld :d K zal straks meteen melden hoe het is geweest. Nog heeeel eventjes werken maar k heb zo geen zin meer om iets te doen ben gelukkig ook al bijna klaar nog 1,5 uur. Dus tot zo lieverds. P.s. Sas ik ben SUPER TROTS op je
Zo daar ben ik weer Volgens de gyn. zou het er maar 1 zijn hihi het is 0,55mm dus een halve cm. Volgens zijn berekening is het nu pas 6 weken en 2 dagen dus ik zou er 5 dagen langs zitten. Klopt volgens mij nog niet helemaal maar goed mams is ook maar een klein hummelte hihihi het kan dus nog alle kanten in. 21-12 mogen we weer naar ons brusje kijken. We hebben in iedergeval hartactiviteit gezien dat was echt heeeeel erg bijzonder k heb wel even een traantje weg moeten pinken hoor en thomassen man ook de schat. voor nu staat de datum op 31-7-2011