Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ooooooo lieverd! Wat fijn, wat ben ik blij voor jullie!!!!
    En een traantje bij zo'n prachtig hartje is heeeeeel normaal!!!
    Nu genieten genieten genieten!
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal, enne ik ben ook blij dat het er maar eentje is. Want volgens mij had je je halve zwangerschap moeten liggen... kleine uk hihi!

2. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    hihi thnx lieverd!!! Ja dat zijn Dktr. Engels ook al die zag het niet zitten mij met mn tweeling ukkie dat k ben ook hahaha maar die zei al nog niet te vroeg gejuigd want het is nog erg pril allemaal het zou zomaar kunnen dat we over 2 weken er wel 2 zien whoeps maar vooralsnog kunnen we er vanuit gaan dat het niet zo is. Pff zie je me al gaan hahaha
    Het was zo mooi en eigenlijk veels te kort :( nu de komende twee weken maar snel doorspoelen hihihi

3. 123

123 Niet meer actief

Joepieieie Thomassen gefeliciteerd!!!! Geniet ervan!!!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    123, 8 weken alweer! Wanneer is jouw volgende echo?

5. 123

123 Niet meer actief

Hey Saskia!
    Onze tweede echo is de 20e... Ben zo benieuwd of het hartje nog klopt en of het goed gegroeid is...
    Hoe gaat het met jou? Valt het spuiten mee? En heb je last van bijwerkingen?

Liefs, 123

6. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey ladies,

Hoe is het hier? Hoe gaat het met het spuiten Saskia? Vind je het eng/ pijnlijk? Hier gaat alles goed, ongi begint te komen dus ik kan mij ws. maandag aanmelden en hopen, hopen, hopen.

123, de 20ste alweer, wat spannend.

Nikaatje, hoe gaat het met je meis? Ik kan mij voorstellen dat het een enorme teleurstelling is geweest voor je: je weet de percentages maar je hoopt het toch zo enorm. Ik duim echt voor jullie dat de tweede poging de juiste wordt: hoop houden he!

Meiden, fijne avond!

7. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,

het is rustig hier... hoe gaat het met iedereen?
    Saskia, wanneer is je eerste FM?

Liefs

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, de 20ste weer een echo, het blijft spannend meid! Maar ik denk echt dat het goed gaat komen, bijna 9 weken alweer!

@ Nikaatje, hoe gaat het meid?

@ Thomassen, en met jou?

@ Amy, en? Inmiddels ongesteld?

Spuiten gaat met steeds beter af. Af en toe nog een vervelend naaldje, maar meestal gaat het zonder enige moeite. Bijwerkingen begin ik wel wat meer last van te krijgen, maar het is heel goed te doen. Vooral erg moe, maar als ik het rustig aan doe dan komt het goed. Een kort lontje heb ik soms ook wel, maar ook dat valt wel mee.
    Ik weet nog niet wanneer de eerste fm is. Ik spuit nog niet met de gonal. Ik heb vanmorgen mijn laatste pil ingenomen dus zal ergens deze week ongestel worden. 22-12 heb ik dan de uitgangsecho en zal ik hopelijk met de gonal mogen spuiten. Dan heb ik rond 30-12 de eerste fm waarschijnlijk.

9. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hi meiden, ik ben weer even boven water...paar hele spannende en verschrikkelijke dagen achter de rug met m'n vader; daar ging t helemaal niet goed mee, is opnieuw geopereerd en vervolgens op de IC kunstmatig in slaap gehouden. Gelukkig is hij nu weer bij en lijkt er een stijgende lijn in te zitten, maar wat een hel! Ik zie het ziekenhuis nu echt teveel van binnen.

Het voelt bijna fijn om donderdag (1e FM) weer voor mezelf te gaan en voor iets leuks hihi.

Ik ben dus inmiddels weer bezig met Puregon; was wel raar om daarmee bezig te zijn terwijl ik met m'n hoofd bij iets anders was! Maar laten we hopen dat 2011 in alle opzichten een beter jaar gaat worden!,

Thomassen, wat fijn een goede echo, gefeliciteerd! Enig idee waardoor je zo snel groeit of hoop/denkje stiekem dat t er toch twee zijn?

Saskia, gelukkig heb je nog niet veel last van bijwerkingen, die moeheid en dat korte kontje is trouwens wel herkenbaar:)

Amy, hoestie met jou joh?

En 123, voel je je al echt zwanger?

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Oh Nikaatje, wat erg van je vader. Wat een hectische en angstige tijd nu! Heel veel sterkte en hopelijk blijft die stijgende lijn doorzetten.

11. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Jeetje Nikaatje, dat is wel even enorm schrikken en heftig allemaal. Fijn te lezen dat er een stijgende lijn inzit, wat is er nu precies gebeurt met je vader dat hij kunstmatig inslaap is gehouden? Als je het niet wilt vertellen dan heel begrijpelijk hoor, in ieder geval toch nog even heel veel sterkte want het lijkt mij een emotionele achtbaan waar je nu inzit.

Saskia, spannend, als het even meezit heb jij dus rond oud en nieuw hele spannende dagen, en dan nog even twee hele spannende weken pfff....daar wil ik eerlijk gezegd gewoonweg niet aan denken, aan die twee wachtweken, dat kan ik volgens mij echt niet aan:)

Hier gaat tie goed, ik ben inmiddels ongesteld, ik ga mij morgenochtend aanmelden en dan dus hopen dat er plek is. Ik ga er gewoon vanuit dat er geen plek is, dan kan ik het altijd meevallen, een tactiek die bij een echte pessimist hoort hihi;)

Zwangeren hoe is het met jullie? 123, hoe reageerde je ouders?

Ladies, fijne dag!

x

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nou Amy, ik denk dat de punctie niet voor 5 januari zal zijn, dus spannende kerst en oud en nieuw zal wel meevallen hihihi ;) Hooguit een hormonale kerst en oud en nieuw haha :)

Ik hoop voor je dat er wel plek is! Gaan we toch een beetje gelijkop!

13. 123

123 Niet meer actief

Hey Amy en Saskia,
    Wat spannend voor jullie! Ik ga gelijk met Thomassen en jullie straks ook!!!

Amy wat een rottijd zeg! Ik kan het me voorstellen dat je je nu helemaal niet goed kan concentreren op het spuiten nu. Ik hoop dat het steeds beter gaat met je vader, heel veel beterschap voor hem.

Ik zit te wachten op moeders voor moeders. En muts die ik ben heb gisteren nog ff getest voor de zekerheid. Pff... er zit gelukkig nog HCG in mijn urine. Maar ben zo onzeker. Je ziet echt nog helemaal niets aan mijn buik! Ik ben zo bang dat het hartje is gestopt en niet meer is gaan groeien. Mijn borsten doen doen wel zeer maar soms ben ik daar zo geforceerd mee bezig dat ik denk dat ik niks meer voel. Volgende week weer een echo, echt zo spannend allemaal..
    Als ik dan buikfoto's zie op internet, zie ik allemaal bolletjes maar bij mij zie je echt niets hoor. Misschien moet ik me ook maar niet zo aanstellen.

Nou, ik ga zo ff in een potje plassen voor de MvM test...

Fijne dag allemaal!

14. Nikaatje

123, het is en blijft spannend hè meid! Maar je moet er wel op blijven vertrouwen dat het goed zit en dat er een prachtbeebje in je aan het groeien is. Nog één weekje en dan zul je dat weer zien! Overigens komt het heel vaak voor hoor dat je pas na drie maanden een begin van een buikje ziet, dus daar moet je je sowieso geen zorgen om maken.

Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties. Ik hoop inderdaad dat we 't ergste nu gehad hebben. M'n vader was geopereerd aan prostaatkanker (is ook niet leuk, maar komt wel erg veel voor bij mannen van zijn leeftijd...) en dat was op zich goed gegaan, totdat hij een paar dagen later erg ziek werd en vervolgens bleek dat hij een inwendige bloeding had gehad. Daar is hij opnieuw aan geopereerd en hebben de artsen daarna besloten om hem / zijn lichaam wat rust te gunnen en is hij in slaap gehouden. Volgens mij is dat wel goed geweest, maar dat bijkomen eruit was een helletocht. Vooral voor hemzelf (hoewel hij zich er niet heel veel meer van herinnert, behalve dan dat het rot was), maar ook voor mijn moeder en mij. Het gaat je niet in je koude kleren zitten om je pappie zo te zien.

Maar zoals ik al zei, het voelt bijna lekker om weer eventjes met mezelf bezig te zijn. Ik sta nu toch even wat lichter of nuchterder in het hele IUI gebeuren, ik zie wel of het deze of de volgende cyclus gaat lukken...ik vind het nu eventjes belangrijker dat het met m'n vader goed gaat en dat ikzelf vervolgens ook even tot rust kom!

Saskia, dat wordt inderdaad traantjes plengen rond de feestdagen... maar het is allemaal voor een goed doel en ook best fijn om echt begonnen te zijn als je het nieuwe jaar ingaat, toch?!

Amy...spannend, ik ga duimen voor je hoor! (overigens wel herkenbaar dat je jezelf nog een beetje indekt tegen een teleurstelling!).

15. 123

123 Niet meer actief

Nou ja, ik mag niet meedoen met MvM omdat ik vorig jaar aan een hernia ben geopereerd! De gezondheidsdienst heeft een checklist opgesteld en je mag nergens 'ja' invullen... echt jammer had zo graag wat terug willen doen..
    Maar heb wel een positieve test en een armbandje gekregen!

16. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    123, ik hoor hier altijd de term mvm vallen maar ik heb eigenlijk geen idee wat het is, ik dacht een soort thuiszorg maar als ik lees dat je ook kan worden geweigerd heb ik het volgens mij verkeerd, leg uit:( Enne, je niet druk maken om een buikje hoor, over 2 maanden kom je er niet meer onderuit!

Nikaatje, pfff, heel logisch dat je nu even een reality-check hebt gehad. Dan weet je weer even waar het omgaat in het leven he, fijn dat het beter gaat. En nu jij he, spannend, wanneer verwacht je de volgende IUI? Is er bij jou nou nooit eens uitgebreid onderzoek gedaan omdat ze er niet uitkomen waar het aan ligt?

Meiden, het aanmelden is gelukt! Joehoe! Van de week beginnen met foliumzuur 500mg, krijg je alleen bij de apotheek en dan vanaf begin januari gaat de spuit erin, kom maar op!

xxx

17. 123

123 Niet meer actief

Hoi Amy,

MvM is Moeders voor Moeders. Zij halen de urine op want tot en met de 16e week zit er veel HCG in. Dat gebruiken ze voor medicijnen zoals Pregnyl en Clomid. Dus ik wilde wat terug doen omdat ikook Pregnyl heb gespoten maar helaas...
    Maar spannend, het nieuwe jaar begint voor jou met spuiten ieieie!! Vind je het eng?
    Ik heb vandaag voor het eerst een zwangerschapstijdschriftje gekocht..hihi...dat is mijn eerste dingetje dat ik gekocht heb met iets wat met zwangerschap te maken heeft.
    Mijn moeder had pas met 5 maanden een buikje dus misschien zit het wel in de genen. Ik wacht wel even af...

18. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Nikaatje tsjeee wat erg van je vader zeg :( zeker wel een hectische tijd en een emotionele achtbaan! Dikke knuffel voor jou meis

@ Sas, hoe voel je je verder meis? Het begint op te schieten nu en zoals 123 zei jij en Amy lopen straks hopelijk ook gelijk :) time flies in iedergeval straks zeker met al die feestdagen!

@ 123 Balen dat je niet mee mag doen met MvM ik zal wel extra plassen voor je ;) maar je hart zit op de juiste plek! Om iets terug te willen doen. Volgende week weer een echo ik ook! Mag de 21e weer terug dus ben erg benieuwd om die kleine spruit weer eens te bekijken en ook hoe die is gegroeit :)
    En eigenlijk is het vrij normaal dat je nog niet echt iets ziet nu hoor dan begint straks wel en dan kom je er niet meer onderuit.
    Ik bedoel ik kom er nu al niet meer onderuit dus laat staan hoe dat er over een paar weken uitziet haha ohhh OMG moet er niet aan denken lol

@ Amy Yes you go girl!!!!!

Hier weinig nieuws verder. Voel me nog steeds hetzelfde wel goed maar onwijs moe zeker in de middag dan begin ik in te kakken en dat is ook niet bevordelijk voor mn werk :) maar ach ja hihihi klanten w88 maar wat langer lol.
    Ik heb wel erg veel last van mn SI gewricht --> lees erge onderrugpijn vanwege de rekking van de banden e.d. dus ik loop al bij de fysio en heb oefeningen meegekregen vrijdag terug.
    Ik kon gisteren geen stap meer zetten toen ik van het station naar het werk had gelopen en ook schoenen aandoen is geen pretje net zoals het huishouden. Ik zal dus alles even een tandje lager moeten gaan doen en om hulp vragen hoop dat het in iedergeval wel beter wordt anders dan kan ik over een paar weken beginnen met halve dagen te gaan werken en dat zie ik eigenlijk dan weer nog niet zo zitten.

Ik ga snel aan de slag mensen lopen hier iets teveel op mn beeldscherm te kijken hihihi

Dikke knuff voor jullie allemaal

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!!!

19. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,

trekken jullie het allemaal nog een beetje?
    Dikke knuffel voor jullie allemaal!

20. Nikaatje

Hoihoi, ja hoe gaat het met iedereen??

Ik had vandaag weer de eerste FM en was wel positief want er groeien twee eitjes, een was 12 mm en de ander 13mm. Zaterdag weer een echo en dan waarschijnlijk dinsdag de 2e IUI. Ik hoop zo met twee eitjes! Eindelijk een beetje positief nieuws, want met m'n vader gaat het nog steeds niet goed:( Moet wel zeggen dat het hele IUI-gebeuren nu een stuk minder met me doet...

Deel Deze Pagina