@ Sas, fijn dat je een mooi nestje hebt meis! Dat is in iedergeval fijn om te horen! De fysio heeft opgegeven en hebben besloten in overleg met mijn huisarts dat we het aankijken. Ondertussen mijn eigen grenzen opzoeken en aangeven wanneer het klaar is. De verloskundige wil nog geen broekje of band o.i. omdat mijn spieren dan lui gaan worden en de rest vd zwangerschap kom je er niet meer vanaf dus volgende week even met manager overleggen wat te doen op het werk ook. De verloskundige was heeel erg prettig en ben er blij mee. En onze superbeeb had besloten om nog van zich te laten horen voor het nieuwe jaar we hebben het hartje gehoord gewoon met 10 weken hoe gaaf!!!! En ik moest ook huilen zo emo en thomassenman stond ook helemaal verbaasd te kijken/luisteren. Echt zo bijz. Niet te om schrijven ik hoop dat jullie dit ook snel mogen meemaken.
Aaaaa, nou al een hartje gehoord!!!! Wat gaaf en zo bijzonder! Ik word er zelf emo van, zo mooi meis, en zo gegund! Ik hoop dat het met je rug ook uit te houden is, nu al zoveel last... pfff!
Saskia, wat fijn dat dit in ieder geval goed gaat! 11 eitjes, mooi hoor!! Hoe voel je je er verder bij? En gefeliciteerd Thomassen, lijkt me erg bijzonder om het hartje te horen. Amy: herkenbaar die dipdagen. Aan de andere kant moet je ook wat hoop putten uit de stellen waarbij het lukt...want dat betekent dat ICSI dus wel een succesvolle behandeling is / kan zijn. Voor mij is het dag 10 na de IUI en ik kan inmiddels de klok er op gelijk zetten, want het is weer gameover voor mij. Meteen vanochtend had ik weer (flink) wat bloedverlies Wel is de teleurstelling/schrik minder groot dan de vorige keer, want ik wist 't al een beetje de afgelopen dagen - je leert je lichaam erg goed kennen door dit gedoe - en vanmorgen voordat ik opstond wist ik wat ik op de wc zou aantreffen. Nou ja, ik ga lekker 2010 afsluiten en met goede moed aan 2011 beginnen, hoewel ik me afvraag of IUI wel de juiste behandeling voor mij is...
Ooo Nikaatje, balen hoor Vol goede moed verder met 2011, hopelijk is dat ons jaar! Ik voel me op zich prima. Alleen veel buikpijn, wordt ook steeds pijnlijker. Een vol gevoel, opgeblazen, veel steken en een zeurend onderbuikgevoel. Maar het is voor het goede doel en nu heb ik een reden om lekker rustig aan te doen
Thomassen, dat is nog eens een mooi cadeautje in 2010 wat lijkt mij dat een fantastisch moment, ik hoop het ooit mee te mogen..! Nikaatje, dikke knuffel meis, wat k.. Met peren. Fijn dat je in ieder geval overkomt als n optimist al zal ook jij je dipjes hebben. Wat is de mmm toch een zwaar traject he, bah! Sas, weet jij of er een levenstijl is voor ons tijdens het prikken w.b. Sporten en eten? Doe jij gewoon nog alles? Wat goed van je eiernestje, you go girl! Op naar de 2011-babes!!! Xxx
Amy, ik heb geen leefregels meegekregen. Volgens mij kun je alles doen voor zover je lichaam dat aangeeft. In mijn geval sport ik nu even niet, te veel buikpijn en zeker na inspanningen. Verder snoep ik belachelijk veel (al valt het vandaag mee) dus echt gezond eten... valt een beetje tegen hahaha! En ik heb de alcohol laten staan, maar dat doe ik al 2 maanden (op een gluhwein in Valkenburg na, maar dat was wel voor de gonal). Manlief vandaag wéér thuisgekomen met koorts. Het begon met 38 en een uur later al 39. Ikke dus weer helemaal in de stress Natuurlijk 2 paracetamol erin en hem naar bed gestuurd. Hij had wat keelpijn maar voelde zich verder ok. 2 uur later weer getempt en ineens is het 37,3!!! Heel blij mee, maar toch ben ik weer ongerust. De tweede korte koortsaanval in een paar weken. Sowieso vraag ik me af waar het vandaan komt en of hij dat misschien vaker heeft? Normaal sta ik namelijk niet zo snel klaar met de thermometer. En ten tweede, heeft dit invloed, ook al was het maar zo kort? Oooo grrrr! Ik moet morgen naar het ziekenhuis, dus even vragen! Voor nu vooral hopen dat de koorts wegblijft!
Jeetje Saskia, wat balen weer! Maar er heerst op dit moment wel vanalles... Maar wees niet (te) bang dat het veel invloed heeft, zeker niet als de temperatuur alweer zo snel is gezakt. Wel vervelend dat je zelf zo'n buikpijn hebt of is dat normaal? Oh trouwens, nog bedankt voor de tip van alcoholvrij.com! Ik heb de eerste keer een proefpakket besteld en alleen de witte wijn vond ik echt niet lekker. De rode wijn moest ik even aan wennen (het is toch net niet de echte smaak en gevoel van een rood wijntje), maar uiteindelijk toch ook wel een leuk alternatief. maar de bubbels, zowel de rosé als witte, die zijn echt goedgekeurd!! Ben helemaal blij dat als ik wat te vieren heb, toch een flesje prosecco kan open trekken Maar nu ik ongesteld ben geworden ga ik vanavond (en morgen) wel echte champagne drinken hoor... Amy, wanneer moet jij nou precies voor het eerst naar het ziekenhuis?
Sas, hoe is het nu met Sasman? Het is was Nikaatje schrijft, als de koorts snel gezakt is hoeft het niet erg te zijn, ik hoop dat je niet teveel zorgen maakt! Hoe was de echo vandaag? Al een punctiedatum bekend? Wat spannend...... Nikaatje, helemaal terecht, vanavond lekker een de champagne, dat heb je wel verdient na deze rotperiode! Hoe is het nu met je vader? Ben je erg teleurgesteld na de laatste iui? Het kan natuurlijk ook heel goed dat je net 2x pech hebt gehad he meid, ik hoop het zo voor je dat het snel raak is. Ik ga zondag beginnen met de dacapeptyl! Ik drink vanavond nog lekker mijn glaasjes wijn en champagne en daarna blijft alles netjes in de koelkast tot half februari, dan weet ik of het er nog heel lang blijft staan of niet, pfff...ik begin een soort van zenuwachtig te worden nu hoor, piekeren begint weer, slechter slapen maar ik ga mijn best doen vooral geen stress te hebben Meiden, alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst, laat het een mooi jaar worden voor ons waarin al onze wensen en dromen uit mogen komen!!! xxx
@ Nikaatje Wat onwijs balen meis en je hebt gelijk dat je vanaaf wat drinkt na deze rotperiode. Ik hoop dat voor jullie allemaal 2011 het jaar gaat worden. @Amy het was zeker een mooi cadeautje nog in 2010. Ik had zelf nergens op gerekend hoopte alleen dat alles ok zou zijn.Het leek alsof spruitje had besloten aan te geven aan papa en mama dat het goed was allemaal en we ons geen zorgen hoefde te maken. Maandag even bellen voor de 12 weken echo en dan zal er voorlopig geen meer komen denk ik voor de 20 weken. Ik ben ook zo nieuwschierig naar wat het gaat worden. Ik ben er wel intens gelukkig mee om met 10 weken al het hartje te hebben gehoort zo bijz. en hopelijk mogen jullie dat ook snel mee gaan maken!! @ Sas, Hoe was het in het ziekenhuis vandaag? Ik ben erg benieuwd. Lieverds op naar 2011 hopelijk voor jullie een mooi en bijzonder jaar en dat het hopelijk voor iedereen mag lukken. Dikke knuffel en veel liefs
Ben net thuis, zelf inmiddels ook ziek Vannacht Sasman nog een keertje laten tempen en toen was het 38 dus meteen weer 2 paracetamols erin. Vanmorgen was het netjes 37. Meteen zodra de paracetamol uitgewerkt is dan gaat de temp weer richting 38 dus hij neemt nu stipt om de 6 uur paracetamol in. Verder is hij nu toch wel beroerd, erg verkouden en veel hoesten. Ikzelf inmiddels ook, maar ik heb alleen lichte verhoging. Het ziekenhuis maakt zich geen zorgen en ze hebben me verzekerd dat wij dat ook niet moeten doen. Het is niet langdurige koorts, niet extreem hoog en het is vrij kort voor de punctie en ze verwachten meer effect over een week of 6. Dus ik ben ietsjepietsje gerustgesteld Met mijn eierdoosje gaat het ok. Helaas groeien de follies niet heel regelmatig en zijn er op dit moment 8 follies die meedoen. Valt me een beetje tegen, maar als het er 8 blijven vind ik het ok. Het blijft stress... pfff! Maarja, das logisch denk ik. Er zaten nu 3 follies rond 16/17 mm, 5 follies tussen de 13 en 15 mm en nog een boel kleintjes! Buikpijn was normaal, want ondanks 8 grotere follies die waarschijnlijk meedoen zitten er behoorlijk was kleintjes.
Sas, wat bale dat jij nu ook ziek bent joh, hoe is het nu met jou en sasman? Je weet nu nog steeds niet wanneer de punctie is? Hey maar 8 goeie follikels zou natuurlijk al super zijn he! Allemaal een leuke jaarwisseling gehad? Hier alles oke, zometeen op stap voor de nieuwjaarswensen! Morgen de prik erin! Xxx
Meiden, allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!!! Dat al onze babydromen eindelijk uit mogen komen in 2011!!! Inmiddels voel ik me een stuk beter. Flink hoesten en keelpijn, maar geen verhoging meer. Sasman is er wel een stuk beroerder aan toe, maar voelt zich beter dan gisteren. Hij heeft nog steeds verhoging, zo rond de 38 graden. Meer dan dat we nu doen kunnen we niet doen, dus we moeten het ziekenhuis maar vertrouwen dat het weinig kwaad kan. Zij zijn de deskundigen. Maar helemaal gerust ben ik er niet op, ben zo bang dat er straks niks levends meer te vinden is Morgen weer naar het ziekenhuis voor de derde fm en het zou fijn zijn als de follikels goed groeien, zeker de kleinere! @ Amy, morgen de eerste spuit erin! Zenuwachtig? Of vooral "zin" om echt te starten?
Wat een rust hier! Dinsdag is de punctie met ongeveer 11 follikels! Helaas blijft Sasman lichte verhoging houden. Gister rond de 38, maar gelukkig meestal eronder en vanmorgen was het weer 37,2 dus helemaal blij maar helaas was het net 37,8 dus weer iets op aan het lopen. Die 2 paracetamol er maar weer in en rustig op de bank. Ik blijf me zorgen maken over de zaadkwaliteit, maar omdat me dat echt niet verder gaat helpen ga ik toch proberen postief te blijven en te hopen op "goede" zaadkwaliteit (lees: met 100.000 goede zaadcellen zijn wij heeeeeeeeeeeeel blij!)
@ Sas, dinsdag de punctie!Ik ga heel erg hard duimen dat zou betekenen ong. vrijdag de terugplaatsing? Of niet? Hier wel alles ok op zich beetje hoofdpijn en vooral erg lui en door mijn rug zal thomassenman meer moeten doen naast zijn werk ook thuis de arme schat Hoop dat Sasman en jij beide wel een beetje opknappen voor die tijd.
Sas, wat spannend meid!!!! Dinsdag de punctie, ben je er zenuwachtig voor? Nu het voor ons echt gaat beginnen vind ik het allemaal toch best ineens eng worden, zal het pijn doen? enz. Ik vind die aantallen met zaadcellen zo ongelofelijk lastig. 100.000 is mijns inziens supergoed maar dat komt omdat ik het vergelijk met ons en wij hadden maar een handjevol en de goeie ertussen waren op 1 hand te tellen, ze hebben er volgens mij maar een paar nodig bij icsi, in ieder 1 per eicel dus dan zit het toch altijd goed bij jullie? Bale trouwens dat Sasman maar verhoging blijft houden, probeer het een beetje tegen onze situatie te houden en zelfs met ons aantal gaan ze voor icsi, dus zoals ik boven al zei; als is het minder, met een paar gaat jouw icsi gewoon lukken met over twee weken een positieve test, ik hoop het zo onwijs voor jullie! Vanavond gaat bij mij idd de decapeptyl beginnen, ik vind het best spannend, ik heb ook tegen onze visite straks gezegd dat ze op tijd weg moeten want ik wil de eerste prik in alle rust prikken Sas, decapeptyl moet toch gewoon in je onderbuik of je been? We hebben de prikinstructies gehad maar ik ga ineens over alles twijfelen, suf he... Nou meis, heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte met de spanningen tot dinsdag en ik denk aan je! xxx
@ Amy, spannend de eerste deca! Hoe laat ga je spuiten ongeveer? Ik doe ze allebei (deca en gonal) in mijn buik, maar het mag ook in je bovenbeen inderdaad. Maar aangezien mijn buikje meer vetrolletjes heeft dan mijn been, leek mijn buik minder pijnlijk haha! Weet je wat het is, de vorige keer hadden we 10.000 goede zaadcellen en voor ICSI is dat goed genoeg natuurlijk. Dus we hopen dat we dat nu ook zeker gaan bereiken. Maar koorts kan dodelijk zijn en ik heb veel verhalen gelezen (teveel gegoogeld ) dat al het zaad dood was en dat maakt me zo bang Stel je toch voor... dan ben je zomaar ineens een poging kwijt terwijl je ook zo ver gekomen bent. Bah! Ik moet er niet aan denken. Maar aan de andere kant, als het ziekenhuis ook maar enigszins zou twijfelen dan neem ik aan dat ze de punctie niet zouden doen. Zij zijn de deskundigen en weten waar ze het over hebben. Maar toch... de angst blijft, maar wie heeft dat niet? Daar bestaat ICSI uit. Eerst angst of de hormonen werken, dan angst of er follikels groeien en hoeveel en gelijkmatig. Dan angst of het zaad wel ok is. Dan weer angst of elke follikel een goede eicel bevat en of er wel een mooi aantal eitjes is. Dan weer angst of er bevruchtingen bestaan en wat de kwaliteit is. En dan de o zo bekende en o zo stressvolle wachtweken... het is dus gewoon een stressvolle, hormonale en doodenge periode. Voor iedereen denk ik... en koorts maakt dat er zeker niet beter op. Ik zie trouwens niet op tegen de punctie. Het zal wel pijn doen, maar ik hoorde vandaag dat de eigenlijke punctie 5 tot 10 minuutjes duurt. 10 minuten vreselijke pijn is niks ten opzichte van de grote wens, dus kom maar op! *zegt ze nu heel stoer, maar dinsdag beef ik waarschijnlijk als een rietje* Succes met de eerste spuit! Het gaat je lukken! Nog een tip, niet twijfelen maar doorduwen. Dat maakt het minder pijnlijk.
Hey Sas, Ik heb besloten 's avonds rond half 11 de prik erin te zetten, op die tijd ben ik meestal wel thuis. Thanxs voor de tips! Ik ging namelijk ineens twijfelen of het niet op een bepaalde plek in je buik moest, maar ik herken jouw opmerking, bij mag tie ook netjes in de vetrolletjes in mijn buik Ik snap je zorgen heel goed hoor w.b. de koorts en de angsten. Het is wat je schrijft, je moet al door zoveel fases heen met dit hele icsi gebeuren en elke fases opzich is alweer spannend en eng en dan kan je net niet nòg een extra zorg gebruiken zoals een man thuis met verhoging....nou meid, je hebt nu in ieder geval al heel veel fases doorstaan en ik ga keihard duimen voor jullie dat het helemaal goed gaat komen en jullie een mooie emmy teruggeplaatst gaan krijgen!!! xxx
Amy, hoe is je eerste prik gegaan? Viel het mee? Saskia, meid...nu "al" je eerste punctie achter de rug? Hoe is het gegaan en hoe voel je je nu?