Ja, echt spannend hoor... ik laat het maar gewoon even op me af komen. Drukke week deze week dus we zien wel. En als het zo is, dan is het zo en dan gaan we de volgende stap weer maken. Hoe gaat het met jou?
Hee dames.. sorry, even niets van me laten horen.. was ff wat afstand nodig.. @ 123: Tjee.. wat spannend zeg nu jullie het ingeleverd hebben.. Ging het goed? Nu de uitslag afwachten.. moeilijk hoor. Gelukkig heb je het druk, dan heb je wat afleiding! @ Saskia: Hoe is het met je? @ Hier: Nog geen potje ingeleverd. Heb vandaag m'n eisprong, dus wilde niet aan 3 dagen onthouding doen hahaha.. Gisteren dikke ruzie gehad met m'n man omdat ik hem volgens hem 'belaagde' en omdat hij te veel druk voelde en toen wilde/kon hij geen sex hebben.. en toen was ik natuurlijk verdrietig omdat ik een positieve ovulatie-test had. Naja, om een lang verhaal kort te maken.. we hebben vanochtend wel geklust dus moeten qua timing weer helemaal goed zitten. Ik denk eigenlijk dat we mijn ongi nog afwachten en dan het potje in gaan leveren. We hebben het er zaterdag nog even over gehad en toen zei hij zo heel verlegen: maar je moet me wel helpen dan hoor . Dat was wel lief.. hij is er ook gewoon onzeker over denk ik. Nou 123, ik duim deze week in ieder geval voor een goede uitslag voor je!!
Hey LKG, het is ook niet echt leuk om zo'n potje te vullen. Ik heb er normaal gesproken geen moeite mee maar zo onder druk en niet weten hoe het allemaal gaat en of het genoeg is, bah daar kan ik niet tegen hoor. Ik heb manlief ook geholpen hoor, daar kwam ik zelf mee. Ik kan het me voorstellen dat de druk niet bevorderd om gemeenschap te hebben maar als je een positieve ovulatietest hebt, dan begrijp ik je gevoel wel dat je geen kans voorbij wil laten gaan! Ik ben ook nog aan het testen, heb meestal op dag 19 een eisprong, zit nu op 18 geloof ik. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat hij de uitslag pas aan mij vertelt als ik thuis ben. Anders raak ik toch van streek op het werk en kan ik me niet meer concentreren. Ik wil dit samen met hem doen. En dan ga ik een afspraak met de gynaecoloog maken heb ik al met mezelf afgesproken... Nou, hopelijk hoef jij niet eens je potje in te leveren en word je lekker zwanger deze maand!!
Succes met de spannende tijd meiden! Wij zullen over een tijdje ook wel weer een potje in moeten leveren. Met ons gaat het allemaal best goed. Af en toe een minder moment, maar gelukkig kunnen we ook weer lachen en lol hebben samen. We denken er veel aan, maar er zijn ook momenten dat we er even niet mee bezig zijn en dat is al heel wat Dit keer heb ik heel vroeg mijn ei gehad, al op dag 13. Normaal pas rond dag 20 (met een paar uitzonderingen). Misschien komt het omdat ik nu niet zo aan het rekenen ben geweest en dus niet heel erg erop heb gelet ofzo. Wel heel fijn, een korte cyclus! Jippie, eindelijk weer eens een keer! Heb normaal een LF van 12 dagen en zit nu op dag 10 DPO. Ben benieuwd wanneer ik ongi ga worden. Dan zal ik wel weer een rotweekje hebben denk ik. Morgen naar de uroloog. Ben wel heel erg benieuwd en hoop dat de uitslag niet nog slechter is dan dat wij denken. Huisartsen kunnen de uitslag soms verkeerd uitleggen, dus ik hoop dat die 30% ook echt goed is!
Hey Sas, spannend morgen naar de uroloog zeg! Ik ben erg benieuwd hoe het dan verder gaat zeker ook omdat ik verwacht dat dat ook onze volgende stap zal zijn... Heel veel succes. Ik zit nu op dag 18 en vorige keer had ik dag 19 eisprong, voel ik niet maar dat liet de ovutest zien maar nu laat de test nog niet veel zien en dan ga ik weer zo twijfelen of het allemaal werkt bij mij he. Ik heb ook eigenlijk geen zin meer om te tempen, wil er gewoon niet zoveel mee bezig zijn. Maar goed, nog even volhouden. Als jij je rotweekje hebt, dan kom maar hier hoor, we helpen je er wel weer doorheen!
Ik stop na deze cyclus ook met tempen. Heb het dan 2 maanden gedaan en dat moet toch genoeg zijn. Ik heb er ook geen zin meer in, want het heeft geen nut om er veel mee bezig te zijn en uit te rekenen want de kans dat ik natuurlijk zwanger raak is zo ontzettend klein.
@ 123: Dat is wel slim om af te spreken jah, dat hjj het pas verteld als je thuis bent.. anders zou ik ook echt niet meer kunnen werken denk ik. @ Sas: Oh jah, spannend.. morgen uroloog. Ik zal aan je denken! Ik hoop dat het gesprek niet tegenvalt en dat er inderdaad gewoon 30% goed is! Wel echt top dat jullie ook gewoon nog goede en leuke momenten hebben.. dat maakt dat je het vol kan houden! En fijn dat je een korte cyclus hebt deze keer! Ik had de afgelopen ronde m'n ei pas op dag 21.. dus ik dacht nu ook dat het niet zo'n vaart zou lopen, maar deze maand dus al op dag 17.. erg blij mee, weer gewoon een cyclus van 31 dagen. Alleen had ik nog maar 2 ovu-testen thuis.. vrijdag 1tje gedaan die was negatief en zondag 1tje gedaan die was positief. Vrijdag heb ik nieuwe testen besteld, dus ik dacht dat die vandaag binnen zouden komen.. maar nu kreeg ik een email dat ze pas morgen bezorgd worden. Heb dus voor vandaag geen ovu-test meer. Naja, ik weet in ieder geval wel dat m'n ei vandaag of morgen komt en ik hoop lekker dat ik die testen voor niets heb gekocht
Even een update. Vanmorgen naar de uroloog geweest. De uitslag was precies zoals de dokter gezegd heeft, niet zo goed dus maar dat wisten we al. Het is heel erg weinig en niet zo beweeglijk. De uroloog heeft wat lichamelijk onderzoek gedaan, geen spataders of andere gekke dingen. Alleen een cyste, maar dat was niks geks en had hier niks mee te maken. De uroloog vond aan de andere kant ook een litteken en voelde aan de ballen dat beiden ballen vroeger niet ingedaald zijn. Hij is dus aan beiden geopereerd en dit wisten wij helemaal niet. Zijn moeder had het volgens ons altijd maar over 1 bal, maar goed je hebt het daar natuurlijk niet echt over want het is nooit belangrijk geweest. In ieder geval, de uroloog is er voor 99% zeker van dat het daardoor komt. Foutje in de ontwikkeling, foutje van de natuur. Niks aan te doen. Manlief heeft wel bloed af laten nemen om de hormoonhuishouding te checken, maar de uroloog verwacht dat dit gewoon goed is. Dinsdag moet manlief al een nieuw potje inleveren, hij hoeft niet de 3 maanden te wachten. De uroloog wil direct aktie en het zou kunnen dat manlief over 3 maanden nóg een keer een potje in moet leveren, maar de uroloog verwacht niet dat het beter wordt. Wel zei hij dat alle medische wegen nog voor ons open liggen, ook IUI (moet wel alles bij mij goed zijn natuurlijk). 26 november moet manlief bellen voor de uitslagen en 27 november moet ik naar de gyneacoloog. We zitten nu volop in de mmm dus...
Dag lieve meiden, Ik lees mee met jullie en leef mee, ik heb hier al in het begin een berichtje geplaats maar ik ben gewoon meer een meelezertje dan iemand die ook berichten plaats. @saskia: Wat vervelend van de uitslag van je man, maar ik hoop voor je dat ze er snel wat aan gaan doen zodat je snel wel zwanger wordt. Ben jij zelf ook al onderzocht of wordt dat nog gedaan? Ik ben deze maand nog niet ongie geworden maar mijn temp is wel gezakt dus het komt eraan morgen of vandaag nog. Ik wil nu eigenlijk wel naar de huisarts..voor duidelijkheid, maar ik durf nog niet ik ben zo bang voor de uitslag, mijn mannetje heeft wel al gezegd dat hij mee wil gaan en dat vind ik wel fijn. Wordt je trouwens bij de huisarts gelijk doorverwezen naar de gyna ofzo?? Verder iedereen die ook naar de huisarts gaat, veel succes en ik hoop dat ze snel wat aan onze ongewenste zwangerloosheid wat kunnen doen. xxxxx Miem
Heey Miem! Het is inderdaad balen van de uitslag, maar gelukkig is er nog veel mogelijk. Je hoopt natuurlijk dat het niet nodig is, maar nu het voor ons zover is ben ik blij dat het allemaal kan. Ik ben nu doorgestuurd naar de gyn. Ik moet daar 27 november naartoe. Ik ben nog niet onderzocht. Bij ons heeft de huisarts eerst een zaadonderzoek gedaan. Als dat goed was geweest had hij mij doorgestuurd naar de gyn. Nu dat bij ons niet het geval was, heeft hij mijn man doorgestuurd naar de uroloog. De uroloog heeft wat onderzoekjes gedaan en mij dus doorgestuurd. Het is ook allemaal erg spannend en ik durfde eerst ook niet omdat ik bang was voor een slechte uitslag. Dat is bij ons dus ook het geval. Maar ik vind het fijn dat we nu weten waarom het niet lukt. Het zorgt voor veel minder frustratie. Niet meer rekenen, niet meer rekening houden met een eventuele zwangerschap, niet meer rekening houden met genoeg vrijen, niet meer rekening houden met vruchtbare dagen... er is echt een last van ons afgevallen. We weten nu dat wat wij ook doen, het helpt niet. Weten is beter dan niet weten. Uiteindelijk moet je er toch aan geloven. Maar het is wel zo dat je er beiden aan toe moet zijn om naar de huisarts te stappen. Het is niet zomaar iets. Het heeft wel een enorme impact op je leven zo'n uitslag. Maar dat vond ik het zwanger worden op zich al.
Hey Saskia, he jakkes wat een vervelend nieuws zeg. Dus het was helemaal niet bekend dat jouw man aan beide ballen geopereerd was? Bij mijn man stond het bij de huisarts in het systeem dat het alleen de rechter is geweest. Ik wacht nog steeds met spanning op de uitslag. Misschien krijg ik vanavond tijdens het eten wel te horen wat de uitslag is...ppfff... Heb vandaag een positieve ovutest, poeh, heb in ieder geval een eisprong. Ik merk dat ik me nu om alles met betrekking tot zwanger worden druk kan gaan zitten maken. Als de uitslag goed is, dan ga ik de stap nemen om een afspraak met de gyn te maken voor onderzoeken voor mij. Ik hoop voor jou dat IUI een optie is en dat jullie er niet teveel onder gaan leiden. Maar jij komt wel over als iemand die het wel kan relativeren ondanks dat het af en toe heel erg zwaar is... Hoi anoniem, welkom hier. Dit is een fijn topic. Ik vond het ook erg eng om naar de huisarts te gaan. Wij zijn samen gegaan en dat was wel fijn. Ondertussen ligt er een potje met zaad in het ziekenhuis en wachten we op de uitslag, ik ben er bang voor... Wij hadden van de huisarts een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis om het zaad in te leveren en ik heb een doorverwijzing gekregen om de gynaecoloog te bellen voor een afspraak. Dat laatste heb ik nog niet gedaan omdat ik eerst het zaadonderzoek wil afwachten. Ik moet voor mijn gevoel ook alles stap voor stap doen want ik vind het wel eng en ben er toch constan mee bezig in mijn hoofd. Ondertussen weten al een hoop vrienden en familie waar wij mee bezig zijn. Dat geeft ook rust, hoeven we niet meer geheim te doen en krijgen we begrip in plaats van kwetsende opmerkingen. We lopen er niet mee te koop maar als men erover begint, zijn we gewoon eerlijk. LKG hoe gaat het met jou?
@ 123, dat was een complete verrassing voor ons ja. Maarja, in feite maakt het niets meer uit. Hij heeft slecht zaad en het komt daardoor, maar ze kunnen er toch niks aan doen. Het stond niet meer in het systeem. Is ook al in 1981 ofzo gebeurd denken wij. Ze hebben in het ziekenhuis nog wel een aantal dossiers opgevraagd, misschien dat ze zo wat terug kunnen vinden. Maar goed, wat heeft het voor nut eigenlijk... misschien fijn om te weten, maar het zaad valt niet te verbeteren. We duimen gewoon dat IUI een optie blijft en dat we daar een redelijke kans mee maken. Al is de kans bij IUI sowieso al niet groot en het zaad is voor IUI eigenlijk al op het randje, dus ik verwacht er maar niet al te veel van. Ik laat het even allemaal op me af komen, want soms word ik gek van al dat gepieker Konden jullie vandaag bellen voor de uitslag? Ik zou ook pas bellen als het zaadonderzoek binnen is. Stapje voor stapje meid. Het enige wat kan gebeuren is dat je wat langer moet wachten, maar dan kun je wel wat dingetjes op je in laten werken. Het gaat toch al zo snel allemaal. Vind ik tenminste wel... het is net of ik sinds ons bezoekje aan de huisarts in een achtbaan zit. Ik word echt geleefd voor mijn gevoel.
@ Saskia: Pff.. dat is inderdaad geen leuk nieuws bij de uroloog.. Aan de andere kant is het gelukkig ook niet erger dan door de dokter is verteld. Het zou echt fijn zijn als er mogelijkheden met IUI zijn.. en ook super dat hij zo positief was en aangaf dat alle (medische) mogelijkheden nog open liggen. Het is natuurlijk echt rot dat het zo moet.. maar als het dan toch met hulp moet dan is het niet ieder geval fijn dat ze er alle vertrouwen in hebben dat het gaat lukken en dat ze jullie niet onnodig laten wachten! Lijkt me trouwens ook echt niet leuk voor je mannetje zeg.. die onderzoeken @ Miem: Sterkte! Ik hoop dat je niet ongi gaat worden! Mocht dat wel zo zijn.. de stap naar de dokter is heel groot, maar iedereen hier vond die eerste stap achteraf meevallen volgens mij. De dokter was bij mijn in ieder geval erg vriendelijk en is alleen praten.. @ 123: Tjeeemigg.. ik zou gek worden van de spanning denk ik joh Ik ga echt zo hard duimen voor jullie dat er niets aan de hand is! Ik hoop echt dat de uitslag goed is!! Wel fijn dat je weet dat je een eisprong hebt.. dat scheelt al een hoop denk ik!! Enuhhhh.. maar snel je mannetje verleiden vanavond Ik heb m'n eisprong gisteren of eergisteren gehad.. dus nu weer in die vreselijke wachtweken.. al heb ik weinig hoop.. maar jah we zien wel. Als ik ongi wordt ga ik m'n man wat meer pushen om toch een dag te overleggen dat we zaad gaan inleveren. Nu laat ik het maar even op zijn beloop en hoop ik dat hij er zelf mee komt. Als hij er niet zelf mee komt dan ga ik er maar over beginnen als ik ongi ben geworden. Verder weet bijna niemand dat we bezig zijn. Soms vind ik dat wel lastig, maar ik zou al die vragen elke maand echt niet aankunnen. Eén van mijn vriendinnen weet het, maar die vraagt er bijna nooit naar.. en m'n man heeft het ook een keer aan 2 mensen verteld maar die hebben het er ook niet over gelukkig. Alleen maandag.. toen had ik een heel lang en best emotioneel gesprek met een vriendin, en toen heb ik het haar ook verteld.
Dag lieve meiden, @123: Spannend hoor en krijg je dan vandaag de uitslag of moet je nog even wachten? Ik zou het ook inderdaad stap voor stap doen, het is allemaal al zo heftig en dan kan je het beste een beetje rustig aan doen, we wachten allemaal al zo lang dus wat rust kan dan denk ik ook geen kwaad. Fijn dat je familie en vrienden het wel weten, dat geeft je toch nog wat extra steun. Hier weet niemand het dus als weer eens iemand zwanger is doe ik heel happy maar erna dan lig ik jankend in mijn bed, goede vrienden van ons vertelde dat ze in verwachting waren en dat na 1x proberen!!..wat er toen door me heen ging.. Ik denk dat mijn moeder het wel weet dat we er mee bezig zijn maar niet hoe lang ofzo..Verder heeft mijn vriend een buitenlandse afkomst en bij zijn cultuur is het zo hoe meer kinderen hoe beter dus elke keer als we op die feestje komen wordt je overladen met opmerkkingen van, wanneer beginnen jullie?? Je schoonouders willen opa en oma worden! Niet te lang wachten he??? Dat is zoo pijnlijk. Ik ga denk ik wel een afspraak maken bij de huisarts...dat zorgt denk ik wel voor wat meer rust in mijn koppie. @Saskia: Ja weten is iedergeval beter dan zo onzeker te zijn, we willen ook wel allebei naar de huisarts, maar toch vind ik het eng, Straks kan ik NOOIT zwanger worden. Bah vervelend he...en dan zie je soms van die tokkies op straat lopen die 5 kinderen om zich heen hebben en zelf net 19 jaar zijn geworden, geen vriend geen baan etc..dan denk ik waarom ik nou niet, maarja daar trek ik me niet teveel van aan toch anders wordt je helemaal gek haha Succes nog allemaal ik duim voor jullie allemaal dat jullie toch nog snel zwanger worden! X miem
Hey Saskia, vrijdag zeiden ze dat we binnen een week de uitslag konden verwachten, ligt erook aan wanneer de huisarts het binnen heeft. Vrijdag kunnen we misschien wel al bellen. Maar inderdaad, ik laat het allemaal maar even op mij inwerken. Zei vandaag tegen een vriendin 'als het slecht is, dan is het zo kan er dan niets aan doen en dan gaan we over naar de volgende stap'. Ik voelde me helemaal niet down of zo toen ik dat zei, tja het is zoals het is. Klote af en toe maar we moeten door en een beetje vertrouwen op de deskundigheid van het ziekenhuis met daarnaast de nodige geluk. Ik herken helemaal wat je zegt over die achtbaan. Go with the flow lijkt het wel, anders word je gek! Ik vind echt, zodra je de stap naar de HA hebt gezet zit je erin. Kan het niet anders uitleggen. Nu is het bekend en dat geeft aan de ene kant rust maar aan de andere kant ook spanningen en onwetendheid. Wat gaat er nu toch allemaal gebeuren vraag ik me vaak af. De hoop blijft om toch ineens spontaan zwanger te worden, iedere maand weer.
Oh, ik zie dat Anomiem en LKG ook aan het lezen zijn. LKG, dan lopen we een beetje gelijk op... spannend he. Hopelijk goede eitjes en goede zaadjes... En als je ongie word, gewoon het zaad in gaan leveren dan weten jullie waar jullie aan toe zijn. Hey Anomiem, de mensen aan wie we het vertelt hebben vragen er juist bijna nooit naar en de mensen die van niets weten maken constant grappen over wanneer de kinders nu eens komen... Ga maar naar de huisarts anomiem, dan gaf voor mij ook wat meer rust en opluchting..ook wel een beetje spanning hoor maar dat hoort erbij
@123: Ja ik ga ook echt een afspraak maken voor de huisarts, mijn vriend moet dan wel mee. Even inplannen wanneer we saampjes kunnen. Ik denk dat ik het wel aan een vriendin kwijt kan, maar ik weet nooit hoe ik erover moet beginnen, zo stom haha maar misschien lucht dat ook voor mij een beetje op een extra steun dan vooral als we naar de huisarts etc gaan. Ik hoop voor jou trouwens een goede uitslag, lijkt me zo spannend! X