Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Sas, he bahhh je laat me helemaal schrikken lieverd!! Ik denk aan je

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ben zelf ook heel erg geschrokken. Ben echt geen watje, dus Sasman schrok ook heel erg toen ik hem vannacht smeekte om me naar het ziekenhuis te brengen.
    Thanks voor je sms trouwens lieverd!

3. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    :( pffff mijn hormonen slaan er gewoon van op tilt moest net even naar de wc een paar traantjes weg pinken zo geschrokken :( maar verder gaat het wel goed hoor rare hormonen ook :D
    Laat je straks wat weten lieverd?

4. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Jeetje Saskia, wat een hel! Ik hoop dat je niet te ellendig bent voor de TP (want 2 eitjes is natuurlijk). Ik ga in ieder geval duimen voor je!

Amy joh, wat moet je lang wachten voordat je echt aan de beurt bent?!

Ik had vanmorgen mijn eerste FM en mijn slechte voorgevoel bleek te kloppen: slechts één eitje van 12mm te zien en verder een hoop kleintjes. Ook mijn baarmoederslijmvlies was nog wat dun. Is ook niet zo gek, want het is pas dag 9. Wist dus sowieso dat het te vroeg zou zijn en ik aankomende maandag weer terug moet. Verwacht dat de IUI as woensdag is en ik hoop toch wel met 2 eitjes.

Verder zit ik een medisch dipje, ik geloof er gewoon niet zo in dat het deze maand gaat lukken en volgende maand eigenlijk ook niet want ik ga half januari 1,5 week skiën. Dat betekent dat ik tijdens de wintersport ongesteld zal worden (bah) en bovendien ook tijdens de vakantie weer moet beginnen met spuiten (bah bah). Misschien dat ik eigenlijk een cyclusje moet overslaan, maar aan de andere kant wil ik gewoon niet wachten.

5. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sassie, jeetje meid, dat is even schrikken!!!Hoe is het nu met je? Ik ben heel benieuwd wat er nu aan de hand was, eng toch allemaal he! Hee, en twee terugplaatsingen is toch super, moet gewoon helemaal goedkomen met jullie, zo spannend....

Nikaatje, ik heb de lange cyclus, dus tot 20 januari decapeptyl prikken en daarna over naa de gonal, eind januari begin februari ws. de punctie, ieuw, eng!

Ik kan me jouw gevoel wel voorstellen hoor Nikaatje, je ben ook al zo'n tijd bezig en je hebt bovendien geen overtuigd gevoel dat dit de juiste behandeling is. Lekker vooruit kijken naar de wintersport en weten dat er naast IUI nog vele mogelijkheden openstaan voor jullie en dat jij gewoon (en ook gewoon heel snel) een positieve test in handen gaat krijgen, daar ben ik van overtuigd!

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Meiden, Tom en Jerry zitten veilig in Sasbuik :)
    Enne, ik schaam me een beetje maar voordat ik naar ziekenhuis ging heb ik een hele erg krampattack gekregen en ging weer bijna out... van de pijn. Ben op de wc gaan zitten en heb geprobeerd net zo te ontspannen als bij de punctie en daar was de boosdoener... *kijkt vragend om zich heen, maar denkt wel dat iedereen snapt wat de boosdoener dus was*
    Daarna nog ietsje duisel geweest en buikpijn, maar echt de helft minder. In het ziekenhuis niet meer duisel, alleen nog wat buikpijn.
    Gyn verdenkt mij niet van OHSS en vond het niet nodig om te checken. Uit voorzorg zou ik het eigenlijk normaal vinden als ze het wel deed, maar zelf denk ik nu ook dat er niks aan het handje is.
    Doe vandaag lekker rustig aan en blijf goed drinken, en nu ga ik lekker broeden op mijn DUO! :D

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Go Tom & Jerry!!! Ik duim voor jullie! x

8. Nikaatje

Aah Saskia, ik ga ook duimen!!! Spannend joh...dit is volgens mij 100x spannender dan de wachtweken na de IUI!
    Maar wel heftig dat je zo'n pijn hebt gehad; kan me voorstellen dat je het stiekem prettig(er) had gevonden als je gyn je toch nog even extra gecontroleerd had.

Amy, voor jou nog steeds afwachten dus. Merk je inmiddels wat van de decapeptyl?

Ik ben vanmorgen weer in het zkh geweest voor de 2e FM en krijg komende woensdag IUI numero 3. Helaas toch met maar één eitje, maar m'n lichaam is nog steeds van slag dus ik had niet anders verwacht.

En ik heb idd besloten om vervolgens een maandje over te slaan; zowel vanwege de wintersport (hoewel het allemaal net gunstig valt), als vanwege mijn laatste menstruatie. Heb daar erg veel last van gehad en ik heb 't idee dat m'n lichaam aan het protesteren is.

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Saskia wat fijn dat ze veilig en wel zijn opgeborgen ;)
    Heftig hoor, die pijnen...:(

Nikaatje het geeft mss wel effe een gevoel van rust als je 1 x een maandje overslaat en lekker 1,5 week erop uit gaat!
    Jammer dat er maar 1 eitje was maar ook dat is er toch weer 1 he!! Wij hadden er ook altijd maar 1 (maar dan ook zonder stimulatie ;))

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nikaatje, succes morgen!!! toitoitoi, en laat je nu op wintersport een enorm mooie positieve test hebben, ik duim voor je! :)

Saskia, hoe gaat het?!?!??!

Hier gaat alles oke, ik spuit nog steeds netjes de deca, ik voel alleen nog steeds weinig ervan: ik ben wel ongi, dat was de bedoeling dus dat is mooi. Nu op naar die gonal, van mij mag het hele circus beginnen want ik word hier nerveus van:)

Fijne avond ladies!x

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Amy, die deca doet haar werk vast goed. Ben maar erg blij dat je er weinig van merkt want ik merk nu pas wat die rommel echt allemaal met me gedaan heeft zeg. Bah bah, ik was echt een hormonster en kon huilen om een scheet. Zit nu zoveel lekkerder in mijn vel nu ik die hormonen niet meer spuit!!
    Bijwerkingen zeggen niks over iets werkt hè, dus het komt wel goed met die deca.
    Wanneer mag je met de gonal gaan beginnen?

Met mij gaat het wel goed. Bloednerveus, maar dat hoort er wel bij helaas ;)
    Verder heb ik in het weekend nog hele erge buikpijn gehad, echt gruwelijk! Bleek achteraf dat ik het veel drinken te letterlijk had genomen en veel te veel dronk. Mijn nieren, maag, darmen en blaas gingen protesteren en hierdoor kreeg ik onuitstaanbare buikpijnen. Uiteindelijk was het mijn moeder die dacht dat ik veel te veel aan het drinken was, dus ik toch maar even minderen en jawel... de buikpijn trok binnen een dag weg.

12. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sas, ik moet idd maar een beetje vertrouwen houden, uiteindelijk zal het de gonal moeten zijn die ècht moet werken, afwachten maar. Ik moet volgende week donderdag, de 20ste starten met de gonal. Ik denk wel dat ik die ga voelen. Op het moment let ik natuurlijk wel overal op, wanneer ik op mijn werk assertiever reageer denk ik al 'zal de decapeptyl wel zijn' haha.

Hee maar, jeetje wat een spanning voor jou joh, zo logisch dat je zenuwflappig bent, laat al de zenuwen voor jou maar heel snel beloont gaan worden, duim, duim, duim:)!

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De gonal zorgde er bij mij juist voor dat ik minder last had van de deca. Het enige wat ik van de gonal merkte, was vlak voor de fm's een drukkend gevoel in mijn onderbuik.

14. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, meiden: er gaan hier over twee weken gewoon twee meiden met een positieve test komen en dan is het zo rustig! Hoe is het met jullie?!?!?!?!

Hier gaat tie oke, de deca begint een klein beetje zijn werk te doen gezien het feit dat ik vandaag barstende koppijn heb en van warm naar oververhit ga haha, maar goed, voor het goeie doel hopen we maar!

Nikaatje, hoe is het? Saskia? Thomassen? Joekie?

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nou, ik ben bang dat ik niet bij die roze meiden hoor eerlijk gezegd ;) Haha, ik kan het me ook echt niet voorstellen trouwens!

Dus van die heerlijke opvliegers Amy... dat had ik vooral de eerste dagen en dat ging daarna langzaam weg gelukkig.

16. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zeker weten wel Sassie, ik duim me rot voor je dus laat het niet voor niks zijn he;)

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Haha, ik zweer het je... die 2 wachtweken zijn de ergste weken van je leven!

18. thomassen11

31 jul 2010
    95
    0
    0
    @ Sas, zoals Amy ook al zei we duimen ons rot voor je mama brand nog steeds de kaarsjes zoals gezegd ik hoop het zo!!!!!!!!! En ja die twee w8weken zijn de ergste die je kunt hebben want de tijd duurt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO onwijs lang. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel iets te vroeg getest had hoor *schaam* (moest eigenlijk nog 2 dagen w8 )

@ Amy, hopelijk gaan die opvliegers snel weg :(

Hier alles ok, inmiddels weer naar een osteopaat geweest voor mijn bekken en het lijkt wel iets te helpen. Moet ook wel eerlijk zeggen dat de 8 uur per week minder werken me wel bevalt ik kan in iedergeval heerlijk mijn rust nemen en daarnaast nog wat dingetjes doen nog steeds niet teveel maar goed. Buikje begint aardig te groeien :) is wel grappig om te zien.
    Mijn ticker klopt niet helemaal want vandaag zit ik op de 12 weken Jeuuhhh :) we hebben wel besloten om toch nog een echo te laten maken voor de 20 weken echo ik vind het anders te lang duren voordat k mn kleine ukkie weer kan zien.

Ik ga snel weer aan het werk

19. Nikaatje

Hoihoi, ik had afgelopen woensdag IUI 3 met maar liefst 20 miljoen zwemmers. Zelfs de dienstdoende verpleging/FA was onder de indruk hihi. Maar op wikipedia lees ik gek genoeg dat de IUI-kansen weer afnemen als het aantal na opwerking boven de 10 mlj uitkomt...

Nou ja, nog een paar daagjes werken en dan ga ik lekker skien, ik denk zomaar dat ik 't hele gedoe dan wel even van me af kan zetten.

Vervelend dat je nu toch wat last van bijwerkingen krijgt, Amy...het is natuurlijk voor een goed doel, maar die koppijn is natuurlijk wel erg belemmerend!

Saskia...ik kan helaas niets doen of zeggen waardoor die wachtweken korter lijken. Veel afleiding zoeken lijkt me?!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Thomassen, whoehoe! De 12 weken bereikt, JEHH!!
    Gelukkig dat het een stukje beter gaat. Lekker rustig aan blijven doen!
    Lief van jou en je mama dat jullie zo met me meeleven.
    Ik zit vandaag 10 dagen na punctie, 7 dagen na tp. Vanaf nu zou ik ongi kunnen gaan worden, maar dat zou aan de vroege kant zijn. De meeste worden tussen de 10 en 14 dagen na punctie ongesteld, maar de utrogestanbolletjes kunnen de menstruatie tegen houden. Geen menstruatie wil in mijn geval dus zeker niet zeggen dat ik zwanger zou zijn.
    Ik mag van het ziekenhuis pas 16 dagen na tp testen, maar dat is wel heul lang. Je kunt vanaf 14 dagen na punctie en 11 dagen na tp wel een testje wagen, maar ik weet niet of ik dat qua ongesteldheid haal eerlijk gezegd. En ik weet niet of ik überhaupt DURF te testen.
    Het vervelende is dat ik toenemende ongikrampjes heb en dat vind ik niet zo'n goed teken.

@ Nikaatje, 20 miljoen!!!!!! Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, das echt heel erg veel!! Nu weer wachten dus...
    Lekker skieën, even afleiding!

We zijn gisteren een middagje naar de stad geweest. Naar de bios gegaan en een hapje gegeten daarna. Was heel fijn. Echt even een soort van afleiding. Maar... ik vind weggaan nu ook doodeng. Ben als de dood ergens anders ongesteld te worden en dat word ik nu het liefste thuis. Dan kan ik daar op mijn eigen manier op reageren zeg maar... Stom hè!

Deel Deze Pagina