Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden! Er zijn 30 follikels weggehaald met hierbij 18 goeie eicellen! :) En, nog belangrijker: vriendlief had geen acute tese nodig!!!! We zijn echt superblij met deze uitslag! Nu worden we zondag gebeld over evt. bevruchting en moet ik heeeeel veel drinken want ik schijn teveel eitjes te hebben aangemaakt en een te hoog hormoonwaarde in mijn bloed met als gevolg dat ik overstimulatie kan ontwikkelen: ik doe al even mijn best!

Fijn dagje meiden!

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wow! 30 follies! En 18 eitjes :$ Das inderdaad veel!
    Rustig aan meid en inderdaad veel drinken, maar niet té veel hè, want daar kun je behoorlijk ziek van worden weet ik uit ervaring ;)
    En wat super dat manlief voldoende zaadjes had!!!
    Op naar mooie bevruchtingen en een plakbeeb!

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanxs voor je lieve reactie Sas! Was dat de reden dat jij vorige keer 's nachts naar het ziekenhuis bent geweest, puur door het teveel drinken? Dan kan je idd behoorlijk last krijgen van je darmen!

Ik vind die vaginaal in te brengen pilletjes best lastig, ik heb nu zo'n inbrenghuls erbij maar ik blijf het gevoel hebben ze niet ver genoeg erin te stoppen...

Zijn de financien al rond voor het huis of duurt dat nog even? Twee verhuizingen in een korte tijd zal behoorlijk wat energie van je vergen meid, kan je in ieder geval je zinnen verzetten van dit hele ICSI gebeuren!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Amy,

Waarschijnlijk was het te veel drinken inderdaad de reden van mijn helse buikpijnen. Mijn nier, blaas, maag en darmen sputterden tegen en verkrampten door het te veel drinken. Zorg dat je rond de 2 liter drinkt, maar ook niet meer dan dat.
    Hoe gaat het vandaag? En viel de punctie mee of tegen?
    Ik bracht de bolletjes met mijn vinger in, vond ik veel makkelijker en fijner dan zo'n plastic ding. Je hoeft ze niet heel ver erin te stoppen hoor, gewoon zover als lukt.

We hebben gisteren de koopakte getekend, de kopers tekenen woensdag. Ze hebben de hypotheek nog niet rond, maar dat kan ook nog niet zo snel en zonder koopakte. 17 maart moeten we uit ons huisje zijn dus ik ga volgende week alvast beginnen met pakken.

5. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Wow Amy wat een goede score en wat een fijn nieuws! En nu goed op je gezondheid letten hè, hoop dat je geen last krijgt van overstimulatie!

Saskia, jij ook gefeliciteerd! Veel plezier en succes met alles!

6. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanxs Nikaatje! Hoe is het met jou?

Saskia, Zie je het zitten om bij je schoonouders in te trekken, heb je een goeie band met ze?

@all; we hebben 13 embryo's! Ik ben er natuurlijk superblij mee en heb hoop dat er misschien nog wel eens een paar van a-kwaliteit tussen zitten zodat we cryo's hebben maar zover durf ik eerlijk gezegd niet te denken: na alle teleurstellingen van de afgelopen periode kan ik mij niet voorstellen dat we zoveel geluk gaan krijgen.
    Morgen in ieder geval de terugplaatsing dus we hebben een kans, spannend!

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    En Amy, hoe was de kwaliteit van de emmy's? Bij ons viel dat helaas erg tegen, van de 10 eicellen hadden wij 7 emmy's maar helaas geen topper erbij. Ik hoop dat er bij jou wel een paar toppers bij zitten, al wil het niet zeggen dat je van mindere kwaliteit niet zwanger kunt worden. Ze plaatsen niks terug waar je niet zwanger van kunt worden.
    Hoe voel je je verder?

Ik ga bij mijn ouders wonen tijdelijk, dus niet bij schoonouders. Gelukkig niet haha ;) Ik heb echt een verschrikkelijke schoonmoeder.
    We zien er niet tegen op om bij mijn ouders in te trekken want we hebben een goede band met ze. Sasman heeft 4 jaar een bedrijf gehad met mijn vader en sinds dit jaar heeft hij het overgenomen. Dat is 4 jaar heel goed gegaan, dus we kunnen denk ik ook wel even met zn allen samenwonen.

8. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas,

Toen ik het schreef was ik al aan het twijfelen of het nu schoonouders of ouders was! Ik meen mij te herinneren dat de relatie tussen manlief en ouders ook niet altijd super is geweest he, of heb ik het helemaal verkeerd? Krijgen jullie wel een beetje steun van familie en vrienden in dit hele proces?

Bij mij zit een a-kwaliteit erin! En, wat ook superfijn is, is dat we drie emmy's in de vriezer hebben! Ze gaan per twee dus als ze goed ondooid worden hebben we hierna nog twee maanden een kans vanuit deze poging, dat voelt fijn:)

Nu ga ik mij al focussen op mijn buik haha, ik ben ook al helemaal bang dat de emmy eruit kan bij wc bezoek; onzekerheid begint al:)

Fijn dagje!

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Super zeg! 1 emmy on board? Of 2?
    En 3 in de vriezer, wauw!!! :D

Manlief heeft inderdaad niet echt een superband met zijn ouders, zeker met zijn moeder niet. En steun in dit proces? Niet echt, we hebben sinds half december niks meer van haar vernomen. De andere familieleden van Sasman zijn ook niet heel erg geïnteresseerd en steunend maar kunnen nog wel de moeite nemen af en toe te bellen.
    Vrienden en mijn familie steunen ons enorm, dus dat geeft troost.

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gek he, in dit hele proces leer je je vrienden en familie wel kennen hoor, ik krijg heel veel steun uit mijn omgeving en soms uit hoeken waar ik niet verwacht maar soms is het ook andersom: dat iemand er totaal niet naar omkijkt en niet beseft dat hetgeen ik meemaak heftig is voor mij, mischien verwacht ik teveel....

Ik vind het allemaal best spannend hoor! Ondanks dat ik er echt op rekening dat het mis kan gaan kan ik mij niet helemaal behoeden voor teleurstellingen, we shall shee; nu gaat het nog wel maar ja, over een paar dagen word ik natuurlijk met de minuut nerveuzer pfff...wat is het toch een slopend en gemeen proces, ik blijf het zeggen!

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heb je er nu 1 of 2 in je buik?
    En hoe heb je de punctie ervaren? Viel het mee of tegen?

12. Nikaatje

Jeetje Amy, wat spannend allemaal!! Maar het begin is er, en hoe:)

Sterkte in de wachtweken...zoooo spannend!!

13. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nu gaan die wachtweken nog maar volgende week pfff....daar wil ik niet eens aan denken!

Nikaatje, hoe is het met jou dan?!?

Ik heb er eentje in mijn buik! We hebben het van de kwaliteit af laten hangen, bij b,c kwaliteit gingen er twee in en bij a ging er eentje in: straks ontdooien ze de cryo's per twee dus dan is het mogelijk dat er wel twee ingaan van a-kwaliteit!

Ik vond de punctie echt enorm meevallen, ik kreeg ook maar de helft van de morfine en de meiden die het deden waren zelf ook echt verbaasd hoe relaxt ik er onder was. Maaaaar, waar ik mij wel echt in vergist heb is de napijn! Ik heb twee dagen nauwelijks kunnen lopen, alles lag overhoop en alleen maar plat op de bank. Ik heb zelfs op een gegeven moment twee paracetamols tegen de pijn genomen en dat terwijl ik echt niet van tabletjes hou en dat echt doe als ik het niet meer volhou. Ik heb zelfs hier nog terug gebladerd om te kijken hoe jij dat ervaarde, of het dus wel normaal was maar ik las dat het bij jou meeviel. Nu lijkt het alsof er niks gebeurd is, dus zo zie je toch maar, ieder lijf is echt anders!

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De punctie viel mij dus ook enorm mee en die verpleegster bleven maar zeggen dat ik zo dapper en ontspannen was haha!
    De napijn viel bij mij ook heel erg mee, dinsdag punctie en dinsdag en woensdag nergens last van. Maar donderdag... toen begon het pas! En hoe... heb er het ziekenhuis midden in de nacht en op zaterdag voor gebeld. Achteraf dus waarschijnlijk napijn in combinatie met veel te veel water gedronken.
    Jij had natuurlijk ook veel meer follikels dus ik vind napijn in jouw geval heel logisch.

15. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb je inderdaad gelijk in, het is opzich zeker logisch dat ik flink napijn had: je onderschat het toch.

Hoe is het nu met jou Sas? Heb je er moeite mee dat ICSI 2 even op zich laat wachten of vind je dat juist wel prettig?

Ik heb hier erg veel last van menstruatie-achtigekrampen en ik heb ook heel de tijd het gevoel dat ik vloei. Het vloeien is ws. van de ustrogestanbolletjes maar die krampen vind ik toch een naar voorteken al zou het wel heel erg snel na de terugplaatsing zijn. Poeh hee, als ik nu al zo onzeker kan worden, nou dan is het volgende week echt niet meer vol te houden: ik blijf maar tegen mijzelf zeggen dat het ws. zal mislukken maar er is natuurlijk altijd een sprankje hoop maar, daar mag ik mij niet aan vastbijten!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Amy, die krampen willen niks zeggen. Ik had ze ook en bij mij ging het fout, maar er zijn ook heel erg veel dames die ze hadden en waarbij het iets heel anders betekende.
    Nog een weekje meid en dan kun je testen als je wil, morgen 1 week na punctie toch? Pfff, erg hè dat wachten!

Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat ICSI 2 op zich laat wachten. Heel eerlijk gezegd ben ik er voor mijn gevoel een beetje klaar mee. Kan van korte duur zijn hoor, maar moet er nu in ieder geval niet aan denken om te slikken, te spuiten, overal aan te denken, overal op te letten, me zielig en onzeker te voelen, in een hormonster veranderen, verplichte zaadlozingen om de dag, geen wijn, geen bier, geen spontane seks omdat ik er domweg geen zin in heb door de hormonen, al die teleurstellingen, die stress... en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)
    Ik zit nu zo lekker in mijn vel! Dat wil ik even zo houden. Dinsdag is het tweede dochtertje van goede vrienden van ons geboren en het enige wat ik voelde was pure blijdschap. Geen pijn, geen verdriet. En dat was voor mij een teken dat dit mijn echte gevoelens zijn, dat ik er echt afstand van genomen heb. En dat voelt echt goed!

17. Nikaatje

Amy, tuurlijk heb je een (sprankje) hoop...je doet zo'n icsi natuurlijk niet voor niks. Maar probeer je niet teveel zorgen te maken over elk dingetje dat je voelt of juist niet voelt, de tijd zal het leren. Het is een vreselijke dooddoener, zeker in de wachtweken...maar heb er gewoon vertrouwen in!

Saskia: fijn dat je je nu zo voelt, is toch een extra bevestiging dat je een goede beslissing hebt genomen. Denk dat deze rust ook erg belangrijk is voor jou/jullie, zeker als jullie in de zomer weer een poging gaan doen.

Ik zit zelf ook in de rustmaand en ik moet eerlijk zeggen dat 't ook fijn voelt. Heb zelfs mijn eisprong gemist (lees: niet geklust rondom die dagen) en heb dus geen enkele hoop deze maand. En juist wel weer zin om aan een nieuwe cyclus te beginnen. Verwacht dit weekend ongesteld te worden, dus volgende week begint het circus weer;)

18. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1658 Amy81, 11 feb 2011
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
    Saskia, wat fijn dat je nu zo lekker in je vel zit en je even helemaal niet gefocust bent op zwanger worden en alle behandelingen die erbij horen! En het feit dat je oprecht alleen maar heel blij bent voor vrienden met kindjes zondar dat het je steekt zegt zeker genoeg. Hou dit vast, je hebt het de komende periode nodig bij alle verhuizingen en blijf vertrouwen hebben in de toekomst die voor jullie ligt met kindjes:)

Ik ben blij dat je mij effe met beiden benen op de grond zet, ik ging mijzelf gek maken: het voelt echt als ongi-krampen maar ik ben niet ongi en heel stiekem gaat er een stemmetje door je hoofd met 'zou het de innesteling zijn?' en dan denk ik gelijk erop 'weg, weg, weg met die stem: dat is het niet!' Ik moet deze periode gewoon ondergaan, ik kan niet meer dan dat, er zijn geen keuzes te maken, volgende week weet ik hoe dan ook meer.

Meis, een heel fijn weekend, we hebben zo onze eigen forum he haha, toch leuk dat we contact houden en desnoods pb-en we gewoon als het een hier langzaam uitdooft;)! xxx

19. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou ik haal mijn tekst weer terug van hiervoor hoor haha, ben net aan het tikken dat we een eigen forum hebben zo en tegelijkertijd ben jij aan het tikken Nikaatje! Wat goed dat je ook gewoon even relaxt bent! Het geeft mij altijd rust dat weer even te ervaren, dan weet ik weer dat: als het helemaal klaar is met onze kinderwens en er geen mogelijkheden meer zouden ik echt wel plezier in het leven kan hebben en kan genieten, kinderen krijgen is niet allesomvattend en dat mag het, vind ik, ook niet zijn. Meiden, wij blijven gewoon lekker genieten, ook zonder kids en onze tijd gaat echt wel komen!!!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nou meiden... ik neem mijn woorden even terug :):):)
    De verkoop van ons huis gaat niet door, tenzij er een groot wonder gebeurt en we hebben wel bewezen dat wij niet in de wieg gelegd zijn voor grote wonderen ;)
    Er is iets niet goed met de financiering van de kopers. De werkgeversverklaring rammelt en strookt niet met de salarisstroken en de werkgever weigert mee te werken. Dat is de korte samenvating.
    Dus... grrrrrrrrrrr! Daar gaat mijn goede gevoel, voel me ineens een stuk minder vrolijk...

Deel Deze Pagina