@ Miem: Mijn huisarts vroeg maar weinig eigenlijk. Ze vroeg niet eens naar m'n ovu-testen en temp lijst.. dus die heb ik zelf maar even laten zien.. en toen zei ze dat dat er prima uitzag en dat m'n man nu z'n zaad in moet leveren om dat te laten testen.. Verder vroeg ze wat standaard dingen.. hoe lang we al bezig waren, of sex een probleem was, of we rookten, of we ziektes hadden. Dat was het eigenlijk.. @ 123: We lopen idd redelijk gelijk op! Wanneer is jou NOD?
Heel veel succes meiden: met de stap naar de huisarst voor anomiem... met het zaad inleveren voor Lkg... met de uitslag voor 123! Ik hou het hier goed in de gaten! O en 123... zelfs ik heb nu nog hoop dat het toch nog op de natuurlijke manier gaat lukken. Had dinsdag bijna een test gedaan zelfs... hahahaha! Maar dinsdagmiddag kwam het eerste bruinverlies alweer, dus helaas. Ook deze maand geen zwangerschap... goh, verrassend! (maargoed, in theorie is er maar 1 zaadje nodig en aangezien manlief nog wel een paar miljoen goede zaadjes per kwakkie heeft, kan het natuurlijk wel) Hoop doet leven!
Hoi LKG, ik houd het maar op 1 dec. Dan ben ik een week of zo overtijd en als ik dan nog niet ongie ben dan ga ik testen. Maar daar ga ik niet vanuit.. Iedere keer heb ik in mijn hoofd wanneer ik mag testen maar het is er nog nooit van gekomen....
@ Saskia: Die hoop zul je toch altijd blijven houden denk ik.. en dat is misschien maar goed ook.. hopen kan geen kwaad en teleurgesteld ga je hoe dan ook wel zijn, of je nou hoopt of niet.. @ 123: Whahaha.. ik houd echt altijd extreem nauwkeurig bij wanneer ik ongi moet worden enzo Ik test af en toe wel eens voor m'n NOD, maar meestal niet.. Ben sowieso wel een controlfreak.. weet precies wanneer ik een tempstijging en bruinverlies kan verwachten
kan ik jullie even wat vragen? Ik heb dus vandaag een duidelijk positieve eisprong. Maar we hebben gisteren en eergisteren gemeenschap gehad. Ik denk zelf dat ik vanavond beter even en rustavond kan hebben toch? Had net ergens gelezen dat bij een 3e zaadlozing geen zaadjes zitten. Of bedoelen ze dan de 3e achter elkaar?Morgen dan maar weer aan de slag?Wat denken jullie?
Phoeiii dat is lastig.. Heb je normaal 1 of 2 dagen een positieve ovu-test?? Als je je eitje morgen verwacht, dan zou ik zeggen dat je vanavond beter kan klussen. Misschien heeft het geen zin, maar baat het niet dan schaad het niet want als je morgen je eisprong hebt dan heeft morgenavond waarschijnlijk geen zin meer.. Het perfecte zou volgens mij morgenochtend zijn.. maar goed, als je naar werk moet etc dan werkt dat misschien niet zo makkelijk..
Ja, ik ga ook uit van baadt het niet dan schaadt het niet... mmm even kijken wat manlief wil ik heb meestal 1 dag een positieve test. Ach, en anders doen we het gewoon vanavond en morgen hahaha! Als de uitslag negatief is maakt het toch allemaal niet meer uit he.. 's morgens is geen optie, dan zal de wekker op half 6 gezet moeten worden... ppfff... Ik bedoel eigenlijk dat ik een duidelijke positieve ovutest heb, ik schreef positieve eisprong. Dat voel ik niet hoor. Mijn temp was wel ineens laag vandaag dus als het goed is, is ie morgen hoger. Dan komt het eitje toch binnen 24 uur? Jee, wat lastig en wat vind ik mijzelf stom dat ik zo aan het rekenen ben en dat ik zo moeilijk doe. Jakkes, zo was ik eerst helemaal niet!
Hihi.. jah ik begreep dat je ovu-test bedoelde Uhmm.. na een positieve ovu-test komt je eisprong binnen 24 tot 48 uur dacht ik.. Je temperatuur gaat in principe pas omhoog als je eisprong al voorbij is!!! Dus als je morgen je eispong hebt.. dan zou vrijdag je temp omhoog morgen gaan. Als hij morgen erg omhoog gaat, dan heb je hem waarschijnlijk vandaag of in de nacht gehad.. Phoei.. ik wou dat ik dit allemaal niet wist :S
Een temperatuurdipje komt vaak voor op de dag van je eisprong. Je temp gaat pas omhoog als je je eisprong hebt gehad. Je mag best dagelijks gemeenschap hebben. De hoeveelheid wordt wat minder, maar de kwaliteit schijnt beter te zijn. En inderdaad baat het niet, dan schaadt het niet.
aha, dus als je temp laag is dan heb je je eisprong al. Na ja, we zien wel. Vielen gisteren in slaap.. vanavond maar weer..
Ja, eigenlijk gaat het wel goed hoor. Ik ben meer nieuwsgierig dan dat ik in spanning zit. Het is zoals het is. Ik hoop natuurlijk wel op een positieve uitslag maar ik ga nergens vanuit. Ben blanco. Ben nu meer bezig met me eisprong en het 'klussen' haha! Ik laat het jullie weten zodra ik het weet. xx
Nou, uitslag van het zaadonderzoek: matig... Ik weet niet hoeveel of hoeveel procent, manlief was geschrokken en had niet meer verder gevraagd. HA heeft geadviseerd om over een paar weken nog een keer het zaad in te leveren. Kan zijn dat hij net iets onder de leden had, of ze niet lekker voelde of zo. Nu moeten er dan vijf dagen onthouding tussen zitten. Had het eigenlijk wel verwacht maar toch was ik er kapot van gisteren. Even gehuild, veel over gepraat en een aantal vriendinnen ingelicht en kreeg meteen heel veel steun. Nu voel ik me weer goed en we gaan naar de volgende stap!
@ 123: Meid wat vervelend! En ook voor manlief, ik kan me heel goed voorstellen dat hij geschrokken was, je hoopt natuurlijk altijd dat de uitslag goed is, maarja misschien is de uitslag over een paar weken gewoon goed en was dit gewoon een momentopname, ik hoop het iedergeval voor jullie. De uitslag matig is natuurlijk wel altijd beter dan heel slecht denk ik maar zo, positief blijven!! Ik kan me voorstellen dat jullie nu ff in een dip zitten maar alles komt goed dat weet ik zeker. @all:Mijn ongie is doorgezet vanacht, wist al dat het zou komen door mijn temp. Denk dat ik even een maandje rust neem van het tempen , koop wel wat ovu testje omdat ik nu weet wanneer mijn ovulatie is. volgende maand wil ik naar de dokter. Ik heb ook het gevoel, doordat wij eigenlijk een jaar lang verkeerd hebben geklust, dat ik het daardoor iets langer de tijd moet geven. Ik snapte mijn cyclus niet en dacht echt dat mijn ovu op dag 14/15 was, maar nu ben ik door tempen erachter gekomen dat hij gemiddeld op dag 22 valt. das dus een week later, en we klussen nu pas 3 maandjes echt rond die datum, dus ik geef het daarom nog een "rustig'" maandje en daarna naar de dokter. Allemaal nog een fijn weekend, gaat iemand nog wat leuks doen? ik heb vanavond zitten zwijmelen bij de film The Duchess....ben echt gek van dat soort 18e eeuwse films met die kledendracht...kwijllll haha XXXX MIEM
@ 123, meissie toch Tuurlijk zijn jullie geschrokken, het is ook totaal niet leuk om zoiets te horen te krijgen. Vind het wel heel lastig dat de dokter heeft gezegd "matig" want daar kun je eigenlijk niks zinnigs over zeggen. Matig klinkt eigenlijk nog best hoopvol. Hopelijk krijgen jullie binnenkort meer duidelijkheid, zodat je er ook iets mee kunt. @ Miem, een maandje langer klussen kan nooit kwaad. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Het zou best kunnen dat je er gewoon heel vaak naast hebt gezeten en er dus niks aan de hand is. Dus waarom dan niet nog een maandje proberen en hopelijk heb je aan het eind van de maand een dikke positieve test!
Heb de HA gebeld en de assistente gesproken. Ze kon me geen percentages geven of zo, dat was heel lastig uit te leggen zei ze. De conclusie was in ieder geval matig tot slecht. Over een paar weken nog een keer inleveren en dan bespreken we de uitslag samen bij de HA op kantoor, dan kunnen we ook vragen stellen. Heb ook een afspraak voor een intake gesprek met de fertiliteitsarts. Wat daar gaat gebeuren weet ik ook niet. We krijgen een vragenlijst en die moet opgestuurd worden. We zien het allemaal wel weer. Gaat eigenlijk best goed met me. Heb bijna al mijn vriendinnetjes op de hoogte gebracht, wat een last van mijn schouders zeg. Fijn om dit te delen met e omgeving.
Miem, ik heb precies hetzelfde! Het heeft bij mij ook heel lang geduurt vorodat ik mijn cyclus snapte! En volgens mij heb ik best lang moeten ontpillen want de laatste 2 cyclussen heb ik pas positieve ovutesten op dag 19 of 22 en dat klopt ook met mijn temperatuur.
@ 123: sjeee.. wat balen zeg ik hoop echt dat de kwaliteit de volgende keer beter is.. en anders dat jullie snel en goed geholpen kunnen worden! Wel erg vreemd dat de assistente je niet iets meer kan vertellen. Je krijgt gewoon de mededeling: je zaad is matig tot slecht en kom over een paar weten maar weer. Ze zullen toch wel begrijpen dat zulk nieuws een behoorlijke slag is.. Wel fijn dat je er met je vrienden over kunt praten enzo nu.. @ Anoniem: Balen van je ongi Goed idee inderdaad om het eerst nog even wat tijd te gunnen als jullie een tijd verkeerd hebben geklust.. hoop dat het uiteindelijk gewoon niet nodig is om naar de dokter te gaan! @ Saskia: Hoe is het met jou meis?? @ Hier: We waren dit weekend precies 1 jaar getrouwd.. dus heerlijk van genoten in een hotelletje op de Veluwe.. Nog een week en dan moet ik ongesteld worden.. Vind het behoorlijk spannend deze keer omdat mannetje z'n zaad in gaat leveren als ik inderdaad ongi wordt.. dus dit is echt de allerlaatste kans om uit de mmm de blijven.. pfffff..
@ 123, misschien is het ook wel beter om het persoonlijk met de dokter door te spreken. Maar die onzekerheid is gewoon niet fijn. Je weet eigenlijk helemaal niet wat je nu te wachten staat. Hopelijk is het 2e onderzoek beter voor ons allebei meis Wij gaan morgen weer een potje inleveren. Bij de fertiliteitsarts zul je sowieso meer horen denk ik over wat er nu allemaal gaat gebeuren. Sterkte meis, laat het ff op je inwerken. Het is toch heftig om zoiets te horen. Want ineens besef je je dat het in medische handen ligt en dat je zelf machteloos staat. Er is nu opeens meer voor nodig dan vrijen, en dat is toch wel hard vind ik. @ Lkg, ik hoop voor je dat het niet meer nodig is natuurlijk. Heel spannend allemaal meid! Met mij gaat het wel goed. Ben nu ongesteld en net voor de menstruatie had ik even een dipje. Erg emotioneel enzo, maar dat heb ik dan wel vaker. Nu alleen iets heftiger Verder slaan we ons er aardig doorheen. We kunnen ook nog steeds genieten van heel veel momenten en voelen ons overwegend goed. Af en toe een dipje hoort er wel bij. Morgen weer een potje inleveren en dan 1,5 week wachten op de uitslag van het zaad en het bloedonderzoek van mijn man. Spannende tijden weer, ook al weet ik eigenlijk al voor 99,9% zeker dat het niet veel beter zal zijn. Dat komt omdat de oorzaak gewoon heel duidelijk is. Het ligt niet aan zijn leefstijl of aan een momentopname, maar gewoon omdat er vroeger iets niet goed is gegaan met de ontwikkeling. We hebben het trouwens nog nagevraagd aan zijn vader, maar hij is zekerste weten wel maar geopereerd aan 1 niet-ingedaalde bal. Het andere litteken is van een liesbreukje. De uroloog zat er dus naast met zijn 2 niet-ingedaalde ballen. Maar goed, hij zei ook dat hij het niet zeker wist, maar dat het leek alsof hij ook aan de andere kant was geopereerd. Is ook, maar dan aan een liesbreuk.