Naar de huisarts...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb heel wat artsen gezien en nog nooit heeft iemand iets gezegd over wel / geen grasmat hebben. Raar dat jouw gyn. je daarvoor op je flikker geeft!

2. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    IK heb het pas ook voor het eerst gehad en door mijn beschrijving van de symptomen wist hij al dat het om een schimmel ging en kreeg gelijk zo een vaginaal tabletje mee. dus hier ook geen onderzoek.. was trouwens wel een grote pil vond ik maar heeft wel geholpen..

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik scheer daar altijd alles, maar hoe doe je dat dan zonder zeep? Dat werkt voor geen meter! Heb ook wel erg vaak last van schimmels trouwens....heel irri!

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ach Chanoetje... er gaat toch wel vaker iets groots in? ;) :)
    Ik ga morgen de HA bellen. Ben benieuwd...

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ elmo ja hij reageerde heel boos en zei geirriteerd jullie vrouwen denken wel dat het schoner is maar dat is het niet .
    als niemand zich zou scheren zouden er minder problemen zijn mbt huid irritaties etc . :rolleyes:
    ik ga voor het weekend nog het gras maaien want heb nu meer irritaties dan zonder haar ;)
    L.sybje

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, alles weg en geen rare irritaties hoor!
    Rare gyn ;)
    Heeft vast stiekem zelf een voorkeur ;)

7. Steffel

Steffel Actief lid

10 aug 2007
    153
    0
    0
    Gewoon, terwijl je onder de douche staat, met veel water.
    Gebruik nooit (scheer)zeep op mijn euh... plassertje was het toch?

8. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Ik scheer al vanaf dat ik haar daar heb alles weg vind het gewoon ontzettend irritant en met haar voel ik me ook niet eens prettig stom oerwoud.

Maar heb dus 1x last gehad van schimmels en dat was net in de periode dat ik van dat speciale spul gebruikte voor de vagina nou NOOIT weer dus. Sindsdien geen last meer van gehad.

Was altijd met water nooit zeep, en ik gebruik scheergel van gillette speciaal voor vrouwen en dan zorg ik ervoor dat het niet tussen de schaamlippen komt zegmaar...

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Steffel: Ik heb dan altijd het idee dat het mesje niet fijn over de huid glijdt, omdat de huid dan wat ruw wordt.....Ik gebruik altijd de venus mesjes van gilette.

10. Steffel

Steffel Actief lid

10 aug 2007
    153
    0
    0
    Heb (dacht ik) dezelfde mesjes. Met van die paarse stripjes erop. Glijdt prima hoor, gewoon om de dag effuh rits rats en klaar is Kees.

11. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    whaha Minyaweth toch... Om eerlijk te zijn de laatste tijd niet zo vaak dus was weer even wennen.. :p

12. erdtub

erdtub Actief lid

1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    wat je kan doen is bij de apotheek een creme halen dat gebruikt word bij schimmelinfecties , het heet MICANAZOL oftewel DAKTARIN deze worden vrij verkocht zonder recept , als er geen verbetering is na 7 dagen 2xd smeren , dan kan je de HA bellen om een receptje te vragen voor vaginale pillen , dan hoef je ook niet langs te komen , maar de meeste HA doen zoiezo niet moeilijk om vaginale pillen uit te schrijven , alleen als je per jaar 3x of meer last hebt van schimmelinfectie dan word er pas een uitstrijkje genomen...zover ik het weet

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou de kerel dat ik dat vermoede is nooit iets na gekeken kreeg zo een recept mee voor de schimmelinfectie wistr niet eens of het nou wel juist was of niet

14. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik heb het tijdens de zwangerschap gehad en later had ik iets ander maar met ongeveer dezelfde klachten en net toen hebben ze niet gekeken en me gewoon een recept mee gegeven toen ik bleef terug komen hebben ze weer eens gekeken.
    Volgens mij ligt het een beetje aan de HA of ze wel of niet kijken. Zou je voor de zekerheid maar goed voorbereiden, kan nooit kwaad :)

15. Female

Female Niet meer actief

Een vriendin van mij had ook steeds schimmelinfecties...
    Dan moest ze er steeds een soort 'ballen' in duwen en dan ging het over.
    Kauwgumballen noemt ze het :) :)
    Succes bij de huisarts

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier van hetzelfde... onze gyn (een vrouw) vindt het ook geen goed idee. Sinds zij dat zo gezegd heeft, scheer ik ook nog maar een klein beetje bij, maar niet meer helemaal. Zij zullen er wel verstand van hebben, denk ik dan. Maar mijn gyn zei dat het voor de huid niet goed was en dat er veel kans bestaat dat haartjes in gaan groeien en nare infecties tot gevolg kan hebben die ook weer naar binnen kunnen slaan. Vandaar...

@Minyaweth, succes meid! Ik denk ook dat de broek uit moet als het de eerste keer is dat je een schimmelinfectie hebt. Dat was bij mij ook de eerste keer. Die eerste keer was gelukkig vooralsnog ook de laatste keer.

Liefs,
    Josien

17. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bij mij heeft de ha destijds gewoon op basis van mijn klachten gedtermineerd en hoefde ik dus niet op de tafel. Later toch wel weer, maar volgens interesseert het de ha geen zak of je je scheert of niet. Bij een schimmelinfectie is het in ieder geval niet slim. Je kunt je het beste gewoon vlak van te voren goed wassen met alleen water.

Sterkte ermee!

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :confused: Mijn HA is echt fucking unbelieveble!
    Je kan alleen tussen 8 en 9 uur 's ochtends bellen voor een afspraak... Telefoon was steeds in gesprek! :x Grrr....
    Maar er is nog geen man overboord! Ik ga vanmiddag bij de apotheek wel even van die creme halen! Weet zo niet meer wie de tip gaf, maar in ieder geval super bedankt!

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    :)
    de grasmat is foetsie ...... huidirritatie niet , ben benieuwd wat de gyn vrijdag zegt ....... :oops:
    ik zal eens gaan uitvogelen wat de gyn zijn voorkeur is ;) (wil ik niet weten denk ik )

Deel Deze Pagina