Hoe af dingen?

Discussion in 'De lounge' started by Ellen291982, Aug 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nav een ander topic van me.
    We gaan door een bedrijf ons dak laten doen. We hebben meerdere mensen langs laten komen en offertes op laten maken.
    Nu hebben we de keuze gemaakt voor 1 bedrijf.
    Nu is me in het andere topic gezegd dat ik wel af zou kunnen dingen op de offerte. Het is nl nog steeds veel geld.
    Alleen hoe aan te pakken dan?
    Man en ik doen dit nooit eigenlijk. Weet nooit zo goed hoe dat moet en ik durf het ook niet zo goed.

2. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Gewoon bluffen dat het ergens anders een stuk goedkoper kan ( prijs die je in mindering gebracht wil :p) en zeggen dat je het voor dat bedrag of lager wil en je anders wel naar de concurrent gaat die het wel voor dat bedrag kan leveren ;)
    Werkt vaak prima :)

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Oké dan ben ik even doemdenker (wil op alles voorbereid zijn) als ze zeggen oké, maar we kunnen niet lager? Dan zitten we met een probleempje omdat we wel graag bij deze willen :)

4. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Dan kun je altijd alsnog met hun in zee en een smoesje verzinnen over waarom die 'goedkopere' (niet bestaande) het toch niet werd (bijv. omdat je daar toch geen goed gevoel bij had en bij hun wel).

Ik heb op mijn werk dagelijks met bouw gerelateerde offertes en bedrijven te maken. Onderhandelen hoort er echt bij en ze houden er vaak al rekening mee in hun prijzen dat er uiteindelijk nog wat van af moet. ;)

Share This Page