Hey meiden, Vanaf dat ik kind ben heb ik al een HEKEL aan ziekenhuizen. Als ik de naam alleen al hoor dan gaan alle toeters en bellen af. ik moet er wel even bijvertellen dat ik als baby 2 weken in t ziekenhuis heb gelegen ( op t randje) omdat ze de blaasontsteking maar niet konden ondekken. Hebben ze nare onderzoeken gedaan ( ruggemerg onderzoek e.d.) Nu zitten wij samen in de mmm, vandaag naar uroloog met hubbie om het een en ander uit te sluiten. Zelf ga ik in febr weer naar t ziekenhuis toe om mezelf te leren prikken en in april inseminatie. Nu vraag ik me af, zijn jullie ook altijd zo zenuwachtig in de wachtkamer? Ik krijg zweethanden, hardslag van 200 ofzo, en dat is ook als we voor mijn man gaan bijvoorbeeld.... Wat doe jullie eraan om die tijd door te komen? ( aangezien ze nogal vaak uitlopen) gr wendy
Heb het helemaal niet, maar heb dan ook in het ziekenhuis gewerkt haha. Misschien een boekje meenemen of een spelletje op je telefoon?
Dat zal dan vermoedelijk inderdaad te maken hebben met een trauma uit het verleden. Wat vervelend voor je, want het is juist zo veel fijner als je een beetje ontspannen heen gaat. Ik heb er zelf geen last van, wel jaren gehad bij de tandarts trouwens.
Ja ook last van! Ben er ook nog niet echt voor leuke dingen geweest, 4 operaties, de reumatoloog en zeer regelmatig bloedprikken/andere onderzoeken. Je bent niet de enige ^^
Heb het ook altijd, moest laatst nog heen, na een migraine had ik een "verlamd" gevoel in me gezicht. Neem vaak een boekje mee of een mp3 speler
koptelefoontjes in en muziek op zetten? En anders wellicht Bach Bloesem? homeopathisch rustgevende middeltje. Werkte bij mij goed bij een presentatietraining. Bij mijn moeder werkte het niet die had wat zwaarders nodig toen ze last had van spanning.
Als je er maar vaak genoeg komt went het vanzelf... Het uitlopen tja ik houdt er altijd maar rekening mee dat het weer uitloopt en wat ik in de tussentijd doe me vervelen en luisteren naar de gesprekken van andere mensen in de wachtkamer en vooral iedereen voorbij zien lopen waarvan je dan denkt heb je wel eens in de spiegel gekeken voordat je van huis weg ging... Net als op de terras zitten haha Het is natuurlijk wel verschillend als je weet dat een een behandeling moet als dat je alleen voor controle komt...
whahhaa ja dat doe ik al....maar helpt totaal niet. Ik zelf loop bij de gyn en al veel geweest, heb wel steeds minder moeite met bloedprikken.. maar als het dan weer een tijd geleden is krijg ik weer van die zweetklauwtjes haha. Verder heeft mn vriend er al 2 keer in gelegen ( elke keer heen en weer sjokken) en zit er een tafeltennis vereniging benede... dus het is niet dat ik ernooit kom... maar pfff Het zal idd een onbewust trauma zijn.. geen idee.. mijn maag draait zich al om als ik in de parkeergarage sta.
Tja helpen kunnen we je er helaas niet mee want dat gevoel heb je nou eenmaal en kunnen we je helaas niet bij helpen... probeer eraan te wennen want dan maak je het alleen maar makkelijker aangezien je er toch nog wel heen zal moeten hoe jammer dat is... Ik zie het echt net als boodschappen doen alleen duurt dit zo lang door die wachttijden... Ik moet zeggen ben dan ook al op vele afdelingen en verschillende ziekenhuizen geweest dus altijd wel wat anders te zien... Maar behandelingen tja bloedprikken ik zou willen dat ik het zelf mocht doen dan hoefde ik er niet elke keer voor naar het ziekenhuis dat is pas tijdsverspilling maar goed zo is het nou eenmaal... Voor de rest heb ik vele onderzoeken gehad waar ik ook echt wel tegenop zou zien als ik ze nu weer moest... Maar ja what doesnt kill you only makes you stronger
ik had het heel erg als ik bij de gyn moest komen. moest ook altijd p**pen van te voren, hihi, dat heb ik als ik zenuwachtig ben.... Tja, niks hielp eigenlijk...
whahhaaha idd, ik ga altijd heel snel nog even plassen want stel je voor.... zie al voor me dat ik dr helemaal onderplas. ( ook een tik trouwens van me als ik naar t ziekenhuis moet)
nou heb al heel wat meegemaakt en heb geen zenuwen meer, in het begin wel maar na een vreselijk moeizame periode in het ziekenhuis te moeten verblijven krijg je ( soms ) een andere kijk op het geheel. het gaat wennen als waren. maar de eerste afspraak bij de gyno kreeg ik een rode kop en heel warm en de assistent was een man en die moest de eende bek in brengen en dat ging een beetje verkeerd oei mijn hoofd was zo rood al een grote aardbei hahaha
Nou de laatste keer dat ik moest,was naar een kaakchirurg,omdat die de korste wachttijd had,ziekenhuis zelf was ik nog nooit geweest... Dus heb me op lopen vreten in die wacht kamer,10 keer naar de wc geweest enz.