Om 4:30 wakker. Ben even radeloos....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik weet het. Het zoveelste topic. Toch hoop ik op tips of herkenning.
    Mijn zoon (bijna 1,5 jaar) wordt sinds enige tijd elke ochtend om 4:30-5:00 wakker. Ik ben realistisch en verwacht geen uitslaper tot 8:00. Ik vind zelfs 6:00 een prima tijd. Maar 4:30????
    Lang verhaal kort: we hebben écht alles geprobeerd: flesje, bij ons in bed, lampje aan/uit, verwarming aan/uit, even troosten en weer terug in zn bed, aai over zn bol etc etc.
    Tanden kunnen het niet zijn want hij heeft bijna alle tanden en kiezen al (en hier heeft ie nooit last van gehad).
    Wellicht verlatingsangst of dromen? Maar betekent dat dan dat ik écht om 4:30 aan de dag moet beginnen?
    Ik heb eergister zelfs met hem een uur op schoot gezeten in zijn kamer (donker) en nog viel hij niet in slaap. Hij loopt echt te keten. Ook als we hem bij ons in bed nemen.
    Nu heb ik vanochtend dus (voor het eerst) hem laten huilen. Ik weet het anders gewoon echt niet meer. Heb hem wel gerustgesteld door te zeggen dat het nog nacht was en hem een knuffel gegeven. Na 3 kwartier was hij stil en om 7:30 heb ik hem wakker moeten maken. Hij heeft de slaap dus echt wel nodig.
    Ik heb volgende week een afspraak bij een homeopaat om het hier eens over te hebben.
    Wat kan ik verder nog doen? Doorgaan met mijn laten-huilen aanpak? Ik weet het echt ff niet meer hoor. Pfffff
    Overdag slaapt ie zo'n 2 uur.

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Lastig idd!
    Is het echt huilen krijsen? Of jengelen?

3. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Zodra ik wegloop is het krijsen, maar dit wordt "gewoon" huilen na enkele minuten. Zeg maar, net ff een tikkie meer dan jengelen. De buren hebben hem vannacht wel gehoord....

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Heel erg herkenbaar.
    Onze dochter werd maandenlang rond 5:00 wakker en van alles geprobeerd. Troosten, laten huilen, middagslaapje korter, later naar bed enz.. En niks hielp.
    Tot ze een paar weken geleden opeens doorsliep tot 7:00 en nu is het zelfs 7:30. Ik hoop dat het je wat hoopt geeft en dat het bij jullie ook snel gaat veranderen

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hier een mannetje van ongeveer dezelfde leeftijd die de laatste tijd ook slechter slaapt. Vooral s'avonds in slaap komen. Normaal sliep hij altijd als een blok in als hij om half 8 in zijn bedje lag. Nu duurt het soms wel tot half 9 tot hij slaapt. Of ik er nu bij blijf, weg ga, muziek je aan, knuffel er bij. maakt niet uit.... en daarnaast wordt hij ook nog eens een uur eerder wakker dan hij vroeger deed! Hier wel eentje die normaal gesproken (ik weet het heel luxe want mijn oudste doet dat ook) tot half 8 uitslaapt. Normaal sliep hij dus gewoon 12 uur per nacht.... maar nu is hij dus ook om half 7 wakker waardoor zijn nachten nog maar een uur of 10 zijn :(... veel te weinig maar wat doe je er aan..:(:... mijn oudste heeft het in het verleden ook wel gehad, het waren dan meestal fases van een aantal weken of maanden en dan was het weer normaal... ik hoop dus dat het bij de tweede ook snel weer normaal wordt...

6. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Nou, dat geeft mij zeker hoop want ik dacht zelf aan de 17 mnd sprong. Die schijnt berucht te zijn om dit soort taferelen. En ik zie dat jouw dochter iets ouder is dus zou het best kunnen.
    Het is een fase, ik weet het. Maar sjonge wat kan het soms vermoeiend zijn....

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik vind dat zelf ook altijd erg lastig hoor!
    Mijn zoontje gaat om 19:45 na bed, en jammert een half uur lang voor dat hij in slaap valt.
    eerst ging ik er heletijd na toe, maar als resultaat dat hij pas om 23:00 in slaap viel! elke keer als hij mij weer zag en ik hem troosten en ik weer weg ging, ging het wel over in krijsen.

Nu jammert hij een half uurtje maar slaapt dan wel om 20:15.

8. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja, elk kind heeft idd wel iets haha.
    Mijn zoon gaat gelukkig wel heel zoet slapen als we hem naar bed brengen. Hopelijk gaat dat bij jou ook snel beter.

Ik heb het eerst ook geprobeerd te accepteren, dus zat ik (of mijn man) om 5:00 beneden. Maar de laatste dagen wordt het dus steeds vroeger. Vanochtend 4:30. En ja, ergens houdt mijn acceptatie ook op.

9. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja idd. Daarom ging ik vanochtend 1 x naar hem toe om duidelijk te maken dat het nog nacht is en daarna ben ik niet meer naar hem toe gegaan. Het wordt er alleen maar erger van.

10. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Hier de afgelopen 2 weken ook gehad, door de 17 maanden sprong denk ik. Ik heb hem zijn Nino beer van vtech gegeven in bed en die hoorde ik dus elke nacht zo vroeg kletsen en zingen maar ik kon blijven liggen. Afgelopen 2 dagen Nino weer uit bed gehaald en heb niks gehoord, hopelijk is het hier voorbij nu.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou denk ik doorgaan op de manier die je vannacht hebt gedaan.
    Ze komen nu op een leeftijd dat ze ook gewoon moeten leren dat voor een bepaalde tijd de dag beginnen niet acceptabel is.
    Bij echt krijsen zou ik wel naar een andere oplossing zoeken, maar als het gewoon huilen is (en ik denk dat je je kind daarin zelf het beste kent) zou ik inderdaad zeggen dat het nog nacht is en hij lekker moet gaan slapen.
    Zeker als hij daarna gewoon nog een paar uur doorslaapt heeft hij het blijkbaar echt nodig.

Zoontje heeft hier ook van die periodes dat hij vroeg wakker is. Dan ga ik ook even naar hem toen, zeg dat het nog veel te vroeg is en hij nog lekker moet gaan slapen. Dek hem opnieuw toe, geef hem z'n knuffels en zet evt. nog even het muziekje aan. Meestal valt hij dan binnen een half uur wel weer in slaap (zie ik op de babyfoon), maar mijn zoontje huilt meestal niet, gaat liggen kletsen en zingen. :D Maar ook dat vind ik om 5.00 's morgens niet nodig, dus ik probeer altijd eerst 1x deze methode, als hij dan toch doorgaat laat ik het zo, maar ik haal hem niet voor 7.00 uit bed.

12. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Bedankt voor je reactie. Hopelijk gaat mijn zoon het snel doorkrijgen. Konden ze maar al klokkijken hè?

13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier laatst ook een tijdje. Elke ochtend om 4.30 wakker. Bij ons in bed nemen werkte wel. Ik leg hem dan op me en wieg een beetje heen en weer. Kan hem daarna naast me leggen. Maar mijn ventje is wel iets jonger..
    Het was na een week of twee al over en slaapt sindsdien ook langer door. Half 8 vind ik top!

Sterkte, het is heel vermoeiend want je slaapt zelf daarna ook niet meer. Ook al slaapt hij nog wel even.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    je quote met dit bericht jezelf :D

15. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja ik zie het nu ook. Het was mijn bedoeling om dit bericht te quoten haha

16. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Ooh herkenbaar , hier duurt dit al maanden, alleen dan half 6/6 uur. En als hij dan uitgeslapen is vind ik het prima , maar zijn gedrag word er niet beter op, enorme driftbuien.

Zo'n slaaptrainer denk ik dat ie nog te jong voor is, hij word 2 vrijdag

17. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hij werd vannacht weer om 4:30 wakker.
    Even troosten en ik ging weer weg.
    Hij heeft de helft korter gehuild dan vorige nacht.
    Hopelijk wordt het zo steeds minder....

18. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Fijn! Misschien is dit gewoon de oplossing :)

Deel Deze Pagina