Wij gaan elke zondag naar de kerk en ook met alle christelijke feestdagen. Of wij de 2e dag ook gaan ligt er aan, mijn man is deze periode's altijd heel druk met het werk en dan is even uitslapen tussendoor wel fijn. De kinderen gaan meestal naar de zondagsschool en anders mee.
Wij zijn gisteren naar een kerstnachtdienst in een andere gemeente geweest. Morgenochtend gaan we naar de dienst van onze eigen gemeente. Wij zijn christen, bezoeken niet wekelijks, maar wel regelmatig de kerkdienst.
Ja wij gaan naar de kerk. Niet naar een mis (mis is katholiek ) maar een avonddienst in onze kerk. Onze kerk, waar we elke zondag heen gaan, heeft met kerst 4 avonddiensten. 2 op 23 december en 2 op 24 december. Dit omdat het zo druk bezocht wordt en het zowiezo een erg grote gemeente is. Wij zijn gisteravond geweest. Toen konden we oppas krijgen. Voor onze pleegdochter zijn deze diensten te druk. Teveel prikkels. Zowiezo al omdat de kids dan tussen de volwassenen zitten en zo lang stil zitten/staan is veel te moeilijk voor haar. Normaal heeft ze op zondag haar eigen kinderdienst met kinderen van haar eigen leeftijd in leeftijdsgroepen ingedeeld.
Ik geloof niet en ga dus met kerst niet naar de kerk. Kom alleen in kerken I.v.m. uitvaarten en trouwerijen. En tijdens vakanties bezoek ik mooie kerkjes en steek ik kaarsjes aan voor geliefden die mij ontvallen zijn.
Wooowww wat zijn er veel op ZP die naar de kerk gaan! Dat had ik echt niet verwacht, aangezien het toch erg teruggelopen is de laatste jaren? Ben zelf niet gelovig. Ga ook nooit naar de kerk, tenzij er een doop/ communie/ begrafenis/ bruiloft is waar we bij uitgenodigd zijn. Maar dat doe ik dan puur uit respect voor de ander
Dat verschilt erg per kerk! Onze eigen kerk is de laatste jaren alleen maar aan het groeien, elke zondagochtend komen ruim 350mensen bij elkaar in de kerk. Een jaar geleden waren dat er nog maar 250mensen. Ik geloof juist dat steeds meer mensen op zoek zijn naar iets.... En vinden dat juist terug in Jezus!
Ik ga regelmatig naar de kerk. Niet elke week omdat het voor mijn kinderen erg veel prikkels zijn. Morgen gaan We dus ook. Verder doe ik niet veel aan kerst. Morgenmiddag zijn de kinderen bij hun vader. Tweede kerstdag gaan we overdag naar mijn ouders. De gourmet 's avonds slaan we over. Ik heb een hele.grote familie en dat Is voor mijn kinderen wat prikkels betreft te heftig (oudste heeft ass, jongste vermoedelijk ook).
Ja, morgen gaan we twee keer naar de kerk, met de kinderen. 's Ochtends is het een dienst voor het hele gezin en 's avonds is het kinderkerstfeest, daar doen de kids zelf aan mee (muziek maken, zingen, toneel, gedichtjes enz.) Normaal gesproken gaan wij ook altijd naar de kerk, dus niet alleen met de feestdagen, hoort bij ons leven. Deze week ook al kerstfeest van de basisschool in de kerk gehad!
Hier gaat de kerk juist sluiten, groot contrast! Maar ik denk dat veel mensen ook zoeken naar een nieuwe vorm, ik zie dat hier een modernere kerk juist groeit. Veel jonge gezinnen ook die daar naartoe gaan tegenover de kerk hier in de wijk die juist erg aan het vergrijzen was.
Dat zien we hier ook hoor, blijkbaar is onze kerk een kerk die mensen aanspreekt. Andere kerken die wat ouder en stijver zijn hebben meer moeite om de mensen te blijven houden. Ik denk dat het wel belangrijk is dat ook een kerk met z'n tijd meegaat, los van de boodschap van het geloof en de bijbel natuurlijk!
Ik ging tot mijn achttiende 2x per maand naar de kerk, christelijke middelbare school, catechisatie, gedoopt etc. Man idem. Nu zijn we niet meer actief gelovend. Ik ga dus ook niet naar de kerk, we bidden niet, kind niet gedoopt, niet voor de kerk getrouwd....ik heb er gewoon weinig mee. Maar kerst is voor mij dan wel weer een christelijk feest. Zoon zit wel op een christelijke kinderopvang maar dat is meer omdat dit de beste is en we het hem wel mee willen geven.. Status is dus Uhm niet actief gelovig maar wel mee opgegroeid. Maar nuniet naar de kerk met kerst.
Neen en wij kennen ook niemand die gaat. Voordat ik op dit forum terechtkwam dacht ik echt dat alleen nog maar wat oudere mensen een beetje geloofden en verder nog wat in Italië
Ik kon helaas niet gaan vandaag, baalde enorm want wij hebben een enorm leuke kerk (en naar een minder "leuke" kerk was ik ook graag gedaan). Internationale kerk in Barcelona met goede muziek, de liefste mensen en natuurlijk een mooie boodschap. Ik ga graag en veel naar de kerk en mijn man ook, ben ontzettend blij dat mijn zoontje hiermee op mag groeien. Mis het ook erg dat we nu met kerst niet konden gaan . Ik zou als ik niet gelovig was niet alleen met kerst gaan of zo. Dat zou ik raar vinden. Vind sowieso het hele gedoe van kerst overtrokken. Zoveel eten, cadeaus etc. Een beetje is leuk, en de lichtjes natuurlijk. Maar we moeten het niet overdrijven. Jammer dat het zo ontzettend commercieel is en de echte kerstgedachten op de achtergrond verdwijnt.
Wij gaan elke zondag, dus zeker ook met kerst! Vanavond hebben we een kerstdienst voor de kinderen gehad en morgen 2 feestelijke diensten. Kerst is voor ons heus een gezellig familiefeest maar zonder cadeautjes of buitensporige (vr)eetpartijen. Het staat vnl in het teken van de geboorte van Jezus. Hier hebben we gelukkig een hele fijne, betrokken gemeente. Er komen ook veel kinderen en pubers dus voor onze kinderen ook een warme deken.
Ja wij gaan 1e kerstdag allebei 1x (de ander blijft thuis om op zoontjes te passen) en 2e kerstdag smorgens. Wij gaan elke zondag allebei een keer. Hier trouwens een grote kerk met meer dan 2000 leden die ook nog steeds langzaam groeit.
Wij gaan morgenochtend naar de kerk. Wij gaan normaal ook met enige regelmaat naar de kerk en doen ook vrijwilligerswerk voor onze kerk.
Wij zijn beide gelovig opgegroeid (protestants), ik heb ook belijdenis gedaan. we hebben een periode gehad dat we eigenlijk niet naar de kerk gingen, kwam grotendeels doordat we "tijdelijk" ergens woonden en we ons niet echt thuis voelden in die kerkgemeenschap. Sinds bijna acht jaar wonen we in Duitsland en hebben we echt even moeten zoeken naar een gemeente waarin we ons thuis voelen. Gelukkig nu eentje gevonden, in ons eigen dorp. We gaan niet wekelijks naar de kerk ofzo, vooral naar speciale diensten. Onze meisjes zingen in het kinderkoor, gaan naar de kindernevendienst en mijn partner loopt op het moment "stage" bij het Gitarrenchor. Hij is nog niet helemaal zeker of hij zich daar op zn plek voelt, aangezien hij momenteel de enige man is Normaal gesproken gaan we de 24e naar de Kerstavonddienst, vandaag liep alles wat anders dan anders waardoor we niet heen zijn gegaan.