Naar de kermis met de baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Binnenkort beginnen de voorjaarskermissen weer!
    Gaan jullie weleens met je baby in een attractie? En hoe oud was jullie kleintje toen?
    Ik vraag het omdat ik een baby heb van vier maanden, nou zal hij er nog maar weinig van meekrijgen maar het lijkt me zo leuk om voor de foto met hem ergens in te gaan (draaimolen, vliegtuigjes?).
    Maar kan dat eigenlijk wel?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou het met zo'n kleintje niet doen. Al die herrie, geluiden, lichtjes, lijkt me erg overweldigend. En dat alleen voor een leuke foto...nee.

Irem is dit jaar net 1 jaar als er hier kermis komt, dan wil ik wel even met haar naar de draaimolen gaan, maar eerder zou ik het niet doen

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Daar is je kind veel te jong voor, krijgt er zelf niets van mee, en die onverwachte schokken die attracties geven zijn ook niet lekker voor ze. Volgend jaar is er weer kermis en is ze 16 maanden:D

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    We gaan er zowieso heen, ik ben alleen niet zeker of ik hem mee zal slepen in een attractie.
    Wij willen onze kleine van het begin af aan overal mee naar toe nemen waar we zelf ook heen gaan. Maar dat is een andere discussie denk ik :).

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #5 Athina, 30 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2011
    onze oudste is met 8 weken naar de Efteling geweest (heerlijk park om te wandelen ;) ) en met 5 maanden naar Disneyland geweest.
    Ging prima hoor. Samen in de draaimolen, in carnavalfestival, dat soort dingetjes. Uiteraard keek ze haar oogjes uit.

Houd er rekening mee dat ze een dag later misschien wat van slag zijn door de indrukken, maar kwaad kan het volgens mij niet hoor, je houd je kindje toch ten alle tijden vast neem ik aan en natuurlijk doe je alles rustig aan.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom? Je doet je kindje er geen plezier mee. Maar als jij dat erg leuk vindt.. tja, wat let je.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vraag me ook af wie je er een plezier mee denkt te doen. Je baby in ieder geval niet, denk ik. 't Is jouw kind, dus je moet het helemaal zelf weten. Maar ik zou het niet doen. Mocht je wel gaan, zou ik een draagdoek adviseren, zodat jouw baby jou wel steeds ziet, voelt, ruikt en hoort. In een kinderwagen naar een kermis lijkt mij voor een baby een erg enge ervaring.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind de Efteling en de kermis wel een verschil: de kermis is veel meer lawaai en flitsen dan in de Efteling (vind de Efteling veel leuker). Dochter was de 1ste keer op de kermis 1,5 en vond het toen leuk. Zoonlief zal jonger zijn omdat hij nummer 2 is, maar ik zou hem nu nergens in latengaan. Als het hier kermis is, dan is hij 11 mnd en kijk ik dan of het wat is voor hem en anders niet.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij zijn toen zoonlief net geboren was wel over de kermis gelopen, hij was toen 2 maand oud en sliep overal nog doorheen, we gingen overdag was het redelijk rustig

* Wij hadden het idee om een knuffel te winnen van zijn eerste keer kermis ;))

we gingen samen met de buren die een dochter hadden die 3 weken ouder was,

maaar we zijn nergens in geweest met hem, vond ik ook niet nodig. na een half uurtje gingen we gezellig met de buren bbq-en.

bij onze dochter ging het echter anders.
    onze meid was 3 weken oud, en zoonlief 1,5. manlief had dienst en ik was alleen met de kids en zoonlief zei heletijd aaiolen ( draaimolen) hij wou zo graag,dus ik heb dochterlief in de draagdoek gedaan en we zijn naar de kermis gegaan, en ben toen samen met zoonlief in de draaimolen geweest, met dochterlief dus in de draagdoek.

maar als manlief er bijv, bij was geweest was hij samen met zoonlief in de draaimolen gegaan en ik bij dochterlief gebleven,
    voor de "fun" zouden we er niet ingaan met een kleintje.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik snap nooit zo goed wat mensen bezield om met een baby naar zoiets toe te gaan. een hoop herrie en ze hebben er niks aan. wij gaan dit jaar voor het eerst hij is dan 2 en half. een mooie leftijd om lekker te genieten van alle kleurtjes en draaimolens en de herrie.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam is toen ie een maand of 4 was mee geweest naar artis, heeft de hele dag liggen slapen dus hij had er echt niks aan. zou ook hem niet zo snel mee nemen nog naar een kermis, veel te druk dat komt volgend jaar wel! dat kan ie echt in de draaimolen enzo.

12. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik zou het niet doen. Het is hier al gezegd maar het is echt vreselijke overprikkeling van zo'n kleintje. Al die lichtjes, al dat geluid. Een beetje te veel van het goede, voor een foto.
    Misschien even wachten?

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn op de kermis geweest toen onze dochter twee weken oud was, hetzijn per ongeluk (we liepen naar het centrum en beiden vergeten dat het kermis was)

14. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    #14 veghelsemeid, 30 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2011
    ff offtopic,sandraske is het nog gelukt met het loopstoeltje?

en ontopic, over de kermis wandelen zou ik dan wel doen

maar in een draaimolen ofsow weer niet

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Lijkt mij echt te heftig voor zo'n kleintje inderdaad. Maar ook al is het een andere discussie, zit er een bepaalde gedachte achter om je kindje overal mee naartoe te nemen? Ik bedoel, je neemt m bv toch ook nie mee naar je werk? Of naar plekken die eccht ongeschikt zijn voor kinderen? :)

16. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik zou er ook nog mee wachten. Of als je dan echt wilt gaan overdag gaan als het rustig is. Dan heb je ook minder last van alle lichten enz. En in de draaimolen heeft je kindje helemaal nog niets aan. Ben ook wel benieuwd waar je je kindje dan allemaal mee naartoe neemt??

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn met Lisa naar de kermis geweest toen ze 5 maanden was. Maar Eva was ook mee en daarom gingen we naar de kermis, niet voor Lisa ;). We hadden zoiets van, als het niet gaat met Lisa, gaat 1 van ons gewoon weg. Maar het ging prima, Lisa viel lekker in slaap en heeft helemaal geen last gehad van het lawaai. Toen ze wakker was heeft ze haar ogen uitgekeken en thuis was ze ook niet overprikkeld ofzo. Ligt gewoon heel erg aan het kindje. Met Eva had het destijds echt niet gekund, die was thuis al een uur aan het brullen als we een uurtje in de stad waren geweest.
    In een attractie zou ik trouwens niet doen, helemaal niet nodig voor zo'n kleintje en het voelt voor mij ook niet veilig.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik neem aan dat ze bedoelt dat ze de kleine overal mee naartoe wil nemen zodat het eraan gewend raakt. Zo denken wij in principe ook, alleen is het bij sommige kindjes/sommige situaties gewoon echt niet handig. Als je bij voorbaat je kindje nergens mee naartoe neemt weet je ook niet of dat misschien wel had gekund.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

mee eens. Wat verschrikkelijk voor zo'n kleintje. Al die prikkels en vreselijke herrie ( ik ben zelf geen fan van een kermis trouwens)

Vorig jaar wilde Isabella niet eens omdat ze het veel te druk vond.

Ik zou dus niet eens gaan met zo'n kleintje,

20. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik ben zelf ook van de opvatting dat mijn zoontje overal mee naar toe gaat en als het niet gaat, gaan we weer naar huis. Maar om bij voorbaat al te beweren dat een baby daar overstuur van raakt of er niet door kan slapen? nee, ben ik het niet mee eens. Mijn zoon is nog nooit ergens bang voor geweest en is erg ondernemend. Nu is dat niet altijd handig maar ik weet van hem dat hij er geen probleem mee heeft als er muziek en lichtjes zijn. Ik ben opgegroeid in tilburg, de grootste kermis, en vorig jaar was hij 8 maanden en is toen ook een zondagmiddag meegeweest. Hij vond het prachtig, ook de draaimolen op het paard samen met mama. Tuurlijk heeft hij er niets aan en de volgende dag weet hij het niet eens meer maar het was wel erg leuk. Afgelopen week was het hier kermis en ik ben ook geweest en hij is er dol op. In de autobaan van junglebook, de draaimolen, touwtje trekken voor een knuffel. Prachtig om hem zo te zien stralen. Thuis trots de knuffel aan papa laten zien en savonds heerlijk slapen. Tuurlijk, we gaan maar een uurtje of 2 met poffertjestent erbij maar die van mij geneit van dat soort dingen. Het ligt aan je kindje, iedereen is anders namelijk. Zolang je goed oplet dat hij niet bang is en nog steeds vrolijk is maar niet te moe wordt, geniet er lekker van. Hij is nu trouwens bijna anderhalf.
    groetjes

Deel Deze Pagina