Naar de kermis met de baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ben met sem voor t eerst een keertje over de kermis gelopen toen ie net een jaar was.. nou heb t geweten s'nachts...alsof ie er nog was alleen dan complete paniek. Hij ging alles in zijn slaap nogmaals verwerken ofzo. Dus ik ga t dit jaar nog een keer proberen hij is nu bijna 2. En demi van 6 maanden die blijft bij oma.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @veghelsemeid mijn moeder is de bekleding aan het repareren ;)

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Meen je nou echt serieus dat je je kind van 4 maanden in een draaimolen of wat dan ook wil zetten????

Sorry ga hier niet eens op antwoorden...

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Er zit inderdaad wat in dat het nog niks is om met de kleine in de draaimolen of iets dergelijks
    te gaan. Dat bekijken we dan op de dag zelf wel even, maar waarschijnlijk doen we het niet. Het
    leek me al zoveel moeite voor iets waar hij zelf niks aan heeft, maar ik dacht, ik vraag het eens
    op zp, misschien hebben anderen het al eens gedaan en was het keileuk.

Ik schrik wel een beetje van de heftige reacties hoor. Ik ben echt geen losgeslagen moeder die
    haar kind blootstelt aan allerlei gevaarlijke situaties.
    Onze frummel is een kind wat juist chagrijnig wordt als we de hele dag thuis rustig zitten te zijn
    dus ik ben niet bang dat hij overprikkeld wordt en een traumatische ervaring wil ik het al
    helemaal niet noemen.
    En natuurlijk gaan we overdag, niet te lang, en natuurlijk houden we hem niet met zijn gezicht tussen de
    speakers... al denk ik dat hij dat zelfs niet erg zou vinden maar goed ik wil graag dat hij later
    ook nog wat aan zijn oren heeft.

@Maedra en Tuti80:
    Wij nemen de kleine overal mee naar toe waar wij heen gaan omdat we hem mee willen laten draaien in ons leven. Inderdaad om hem van kleins af aan te laten wennen aan onze levensstijl.
    We hopen daarmee te bereiken dat we overal met hem kunnen komen later.
    Hij gaat natuurlijk niet mee naar mijn werk, om de simpele reden dat ik dan moet werken :).
    En plekken die ongeschikt zijn voor kinderen, *denkt* ik kan zo niets bedenken waar wij heen gaan wat niet geschikt is voor de kleine. Ja trouwens, we gingen voorheen weleens naar de bioscoop. Daar zou ik hem niet mee naartoe nemen en daar ga ik zelf voorlopig ook niet heen.

@lauraatje:
    Jij heb toch niet op de Helen Parkhurst gezeten toevallig?

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy is van mei, in juli was de eerste kermis waar we heen gingen, ze vind het super, overal lampjes en toen we haar uit de wagen tilde kon ze goed rond kijken. Je kon aan haar zien dat ze aan het genieten was! Op een gegeven moment is ze gewoon in slaap gevallen. We hebben haar toen nog nergens mee in genomen, wel laten toutje trekken, ze wilde het touw niet meer los laten, haha.
    Wij hebben haar vanaf het begin overal mee naar toe genomen. Denk dat je naar je kindje moet kijken of je het ook ergens mee in kan nemen of niet. Vooral de draaimolen kan denk ik wel hoor, als je zelf mee gaat en op schoot neemt in de auto's ofzo.

Ik heb hier veel negatieve reacties gelezen, maar denk zelf dat het makkelijk kan, ook door onze positieve ervaringen. In de draaimolen kunnen ze lekker naar andere kindjes kijken, ik zou zeggen, niks mis mee!

6. fafje

fafje Niet meer actief

ben toevallig van de week gegaan, was een heel kleintje...voor mn stiefzoontje...we zijn er een half urutje geweest...
    Echt keiharde muziek...en toen er een sirene afging, omdat stiefzoontje raak schoot...nou toen moet mn kleintje ehct huilen..

nee voor 4 mnd zou ik het al helemaal niet doen..

denk ookd at je kans hebt dat die kleine dan savonds/snachts erg onrustig zal zijn...

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Onze kleine was 2 maanden toen er kermis in het dorp was. Hij sliep daar heerlijk, met al die snoeiharde geluiden om hem heen. Maakte hem niets uit. Toen hij wakker werd hebben we hem er wel even uitgehaald voor een foto bij touwtje trekken. Maar attracties, geen moment over nagedacht!
    Dit jaar gaan we wel proberen in de draaimolen, maar dan is hij alweer 1.

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    denk dat over de kermis lopen al atractie genoeg is voor een beebje... zou wachten tot volgend jaar

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Met mijn oudste dochter ben ik naar de kermis geweest topen ze 3 maanden oud was.Maar ik heb in geen atractie gezeten.we hebben er gelopen,touwtje voor haar getrokken,gezellig een drankje gedronken en poffertjes gegeten en toen weer naar huis.
    Toen ze 1 jaar en 3 maanden was(toen was hier weer kermis)toen ben ik met haar in de draaimolen geweest.
    Omdat we geen vacantie hebben gaan we dit jaar lekker met zijn allen naar de kermis.

de jongste is 7 maanden.De oudste mag overal in en ze heeft al aangegeven,dat zij een knuffeltje voor haar zusje wil winnen,omdat die nog nergens in mag en dat vindt ze zielig

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is van eind juli en bij ons is 't begin juli kermis, dus wij zijn toen hij bijna 1 jaar was voor 't eerst met hem naar de kermis geweest. Maar dan wel alleen om een rondje te lopen. Zolang ik hem er zelf geen plezier mee doe, ga ik 'm nergens inzetten hoor. Dit jaar gaan we wel weer even een ronde lopen en zal hij ook wel ergens in gaan (hij is dan bijna 3). Maar Isabelle blijft lekker in de draagdoek (of misschien brengen we haar even naar oma, ivm de herrie).

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je baby lekker thuis laten, veel te veel prikkels, arm kind. Kan toch ook nog als hij wat ouder is en het zelf ook leuk vindt. ;)

12. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Helemaal eens met Nikki! Kind raakt compleet overweldigd en overprikkeld. Niet doen dus.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje was een maand of 4 a 5 toen we naar de kermis gingen. Kind in de reiswieg en wandelen maar. Halverwege viel die in slaap. Hij heeft nergens last van gehad. Nu is Tygo altijd al heel makkelijk geweest. Het boeit hem allemaal vrij weinig waar die mee naar toe gaat of war dan ook....en dan wordt je vanzelf ook erg makkelijk.
    Heb hem overigens nergens mee ingenomen...niet eens bij nagedacht om te doen eigelijk omdat ik zelf nooit ergens in ga. Dit jaar gaan we maar weer eens een rondje draaimolen doen denk ik.

Gewoon lekker kijken hoe je kindje reageerd. Jij kent je kindje het beste. Als jij denkt dat het kan, gezellig gaan. Is het niks ga je lekker weer naar huis.

14. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Wat ik mij afvraag de mensen die zeggen dat de harde geluiden en zo niks voor een baby zijn houden die zelf wel van de kermis? Of vinden jullie het zelf al niets. Ben gewoon ff nieuwsgierig. Ik zou mijn dochter namelijk wel mee nemen maar nog nergens in zetten. Ik denk wel dat ze het prachtig zou vinden want ze begint te gieren van harde muziek en lichtjes vind ze ook prachtig.Nu is het bij ons pas kermis eind mei begin juni dus dan is ze 6 maanden maar we gaan er wel ff overheen lopen. Zo gaat ze ook even mee op 5 mei als t mooi weer is bij de optredens kijken. En als ze t niet leuk vind gaan we weer naar huis. En ik hou er gewoon rekening mee dat het kan zijn dat ze overprikkeld raakt en dat ik een rot nacht/dag erna heb.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou we zijn geweest, baby in de draagzak en lopen maar.
    Mini was absoluut niet onder de indruk :)
    Hij keek een beetje rond, heel relaxed en viel later weer in slaap.
    Echt een superkind ik ben helemaal verliefd:).

16. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ooh fijn, leuk zeg zo'n makkelijk kindje, ons mannetje is ook zo makkelijk, pfff al die reacties hier, van trauma enzo...ik zou daar niet eens over na denken en hem gewoon mee nemen. Ik zou met hem nergens in gaan maar wel gewoon lekker wandelen. Ik ben het helemaal met je eens, mijn zoontje gaat ook bijna overal mee naar toe, ik vind dat juist goed, kan hij wennen en daar worden ze makelijk van.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hoe vond hij het in de draaimolen?

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    We zijn nergens in geweest, hij zat lekker bij mij in de draagdoek en we zijn alleen even over de kermis gelopen.

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Euhmmm wij hebben Esmay geloof ik toen ze een maand of 2 was meegenomen naar de kermis...
    Gewoon lekker in de wandelwagenbak en ze heeft heerlijk geslapen!!

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Goed punt :D Ik vind een kermis echt vreselijk. Zou mijn baby er dus al helemaal niet mee naartoe nemen ;)

Deel Deze Pagina