5e ziekte???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bijzonder, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mijn dochter zit onder de rooie bultjes. Soms zijn ze minder erg en soms vuurrood en een beetje dik. Het begon in haar nek, toen haar buik en rug en achter haar oren.

Wie herkent dit als de 5e ziekte? ( Of wat anders)
    En hoe lang waren de klachten? Moet ik naar een dokter?

Ik heb er foto's van.

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    En nog een foto

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

t lijkt er wel op.. heeft ze ook verhoging want dat past erbij..Zou morgen even je ha bellen als ik jou was. Is gevaarlijk voor zwangere vrouwen onder de 20 weken!
    Succes!

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Geen koorts iig. Tenminste, heb niet getempt, maar ze voelt niet warm aan. Ik moet morgen al naar een kinderarts voor wat anders. Kan hij gelijk even kijken.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae heeft de 6e ziekte gehad, maar daar gaat 3 dagen aan koorts vooraf. Het schijnt op de 5e ziekte te lijken?
    Maar zij had precies zulke bultjes als jij op foto laat zien...

Na een dag of 3 was alles weer weg. Ze had er overigens geen last van en ik ben niet naar de huisarts geweest omdat het zo overduidelijk de 6e ziekte was (omdat ze dus ook een paar dagen koorts had gehad) .

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Dank je wel. Ze heeft dit nu al een dag of 4.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zie dat de 5e ziekte 10 dagen duurt qua uitslag... ik weet niet of je verder de symptomen erbij herkend? Beetje moeilijk, ik weet ook niet wat ik dan zelf zou doen. Omdat 10 dagen wachten tot het weg is wel lang is. Ik bedoel: Stél dat het wat toch wat anders is, dan heb je weer wel lang gewacht.

Hier foto's van m'n dochter met de 6e ziekte:
    Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ah arme Fae! Gelukkig had ze er geen last van!

Het lijkt er wel veel op hoor! Als ze zich inspant (huilt bijvoorbeeld), lijkt wel of het erger word (roder en dikker).

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik zag de foto's en moest meteen aan de 6e ziekte denken. Allebei de mannetjes hebben dit gehad en ik herken de uitslag.

Beterschap!

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier zag de 6e ziekte er ook zo uit, maar daar gingen wel 3 dagen koorts aan vooraf en ze was binnen 3 dagen weer van de uitslag af

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is ook de reden dat ik twijfel of het wel de 6e ziekte is bij jou kindje Rianne...
    De koorts had ik hier ook de 1e dag niet opgemerkt en niet alle kindjes hebben dat even heftig... Maar de vlekjes zouden morgen echt minder moeten zijn denk ik. Anders zou ik toch naar de huisarts bellen om even te laten kijken en te checken. Als je tenminste zeker weet dat het al 4 dagen zo is. De vlekjes verdwijnen meestal weer net zo snel als dat ze gekomen zijn.

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik besef opeens dat ze van de week een dag of 2 (of 3 ?) erg warm aanvoelde. ik heb toen niet getempt..
    Vanmorgen was het volgens mij al minder.

Straks naar de kinderarts voor haar eetprobleem, kan hij gelijk even kijken :D

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Oh das handig ja, dan hoef je niet extra er voor weg, maar heb je gelijk wel even die zekerheid. Succes in elk geval bij de kinderarts!

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Kinderarts wist niet of het de 5e of 6e ziekte was. Ze besteede er niet veel aandacht aan, dus ik maak me ook geen zorgen meer.

15. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    vlekjes en bultjes komen ook zoveel voor bij kinderen, als er verder geen kl zijn is het inderdaad niet heel interessant, het gaat wel weer over...

Deel Deze Pagina