wie haalt nog meer hemeltje boven ledikantje weg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door carlo1987, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    even een vraagje.
    ons zoontje kan zich sinds een 2-3 weken helemaal om draaien. rug-buik, buik-rug. en gaat nu zijn hele bedje door op die manier.
    wij hadden een klamboetje/hemeltje boven zijn ledikantje hangen. maar omdat hij nu overal bij kan hebben wij hem weggehaald.
    maar mensen in mijn omgeving reageren er een beetje vreemd op en vinden dat ik te overdreven ben daarin.

ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit weghalen? of ben ik toch te voorzichtig?

groetjes

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier juist reacties van 'je hangt hem toch niet op?!' toen we van wieg naar ledikant gingen met 7 maanden en toen de klamboe juist ophingen....

De verhalen over kindjes die zich vasthangen in de klamboe zijn zó te vinden (verdrietig genoeg:( ) - dus ik zou dat voorbeeld er éven bijhalen . Dáárom doe je het. Want dat wil je toch niet?

En ik ben zéker voorstander van optijd ingrijpen en voorkomen. Je moet je kindje niet onderschatten.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hier ook weggehaald hoor. Liever het zekere voor het onzekere nemen!

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    nadat ik mijn ventje van de week zo aantrof, heb ik ook het hemeltje weggehaald.. voor hetzelfde geld draait ie nog een keer door en stikt ie..

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Gewoon weghalen! Groot gelijk

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb dat ding meteen weggehaald toen Ratababy om zich heen begon te grijpen (bij ongeveer vijf maanden was dat).
    Je krijgt geen tweede kans als het fout gaat.

7. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Het is zeker niet overdreven om het weg te halen. Je baby gaat grijpen, kan het om zijn nek en neus krijgen en dat kan zeer gevaarlijk zijn. Ze zijn tenslotte nog lang niet zover dat ze zichzelf ook weer kunnen bevrijden of er gewoon niet mee spelen. Als je baby zover is, ingrijpen dus!

Ik vond het wel zonde toen dat hier moest hoor. Het was zo mooi, twee van die type hemelbedjes naast elkaar :D

Maar natuurlijk wel weggehaald toen het gevaarlijk kon worden.

8. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    bedankt voor jullie reacties. ben dus niet overdreven voorzichtig.
    vond het inderdaad wel jammer dat ie weg ging, hij was ook wel prijzig. maar liever veiligheid van mijn kind als dan een leuk aangekleed kamertje.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb hem weggehaald toen ik Tycho met de hemel in zn handen vond. Ik kwam net onder de douche vandaan dus ik was er op tijd bij. Ik denk dat hij toen een maand of 6 oud was.

Beter het zekere voor het onzekere nemen denk ik dan maar. Het stond heel mooi maar ja das dan pech!

xx

10. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    dit is toch niet hetzelfde als een klamboe? want die heb ik juist weer opgehangen vanwege de zomer en muggen enzo?

11. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Alstie lang genoeg is, kan je ook de poten van het bedje op de uiteinden zetten zodat hij/zij het niet in bed kan trekken.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier hebben we een klamboe en die zette ik eerst een stukje naar achteren en toen ze wat ouder werd, hebben we er een elastiekje om heen gedaan. Hij staat er dus nog wel (hebben zo'n piekstok) maar ze kan er niet bij.

Klamboe zou ik ook niet doen, dan kun je beter een hor voor het raam nemen.

13. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    haal ze ook weg vandaag. Zag vanmorgen mn dochters ermee spelen, leek me niet zo'n puik plan...

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

een klamboe is net zo gevaarlijk, omdat ze het naar binnen kunnen trekken en om zich heen kunnen draaien.

Wij hebben ook de klamboe opgehangen met 7 maanden, maar goed vastgeknoopt overal (rond en onder de poten) en ik controleer dagelijks of hij nog stevig vast zit overal.
    Verder hoor ik hier de belletjes van de klamboe door de babyfoon heen, dus dat is ook wel prettig :) -mocht ze er aanzitten, dan hoor ik dat gelijk.

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Heb haar ook een keer zo aangetroffen en een keer dat ze op het doek zat te sabbelen. Dus ook weggehaald. Vind het helemaal niet stom

16. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik ontdekte dat mijn dochter aan de klamboe begon te trekken heb ik er een knoop in gemaakt die achter het ledikantje valt.
    Zo kan ze er niet meer bij en kun je hem gewoon laten hangen.
    En de klamboe onder de poten vastzetten lijkt mij niet afdoende trouwens...

17. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hier was het sowieso geen optie om 'm te laten hangen aangezien een van mijn zoontjes al stond in zijn bedje vanaf 7 maanden. Dan had de klamboe echt ver weg moeten hangen om er niet bij te kunnen. En zelfs als dat wel gekund had, had ik hem vervolgens nooit los in de babykamer kunnen hebben, omdat hij anders de klamboe vanaf de grond ook los kon gaan trekken en zichzelf er in wikkelen.

Hier was weghalen echt de enige optie.

18. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Ik heb mijn dochtertje met 5 maanden (geloof ik) helemaal verstrikt in haar hemeltje en in slaap gevonden. Ik dacht dat ze dood was!

Heb nog nooit zo hard naar beneden geschreeuwd.

Dus nee, ik vind het niet gek!!!!

19. Loe

Loe Niet meer actief

ik vind t ook niet gek, heb meteen na het verhaal van het overleden kindje in zo'n vakantiepark de hemel eraf gehaald.

20. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik heb mijn hemeltje al heel vroeg weggehaald omdat mijn mannetje het fijner vind om opener te liggen!

maar zo gauw ze erbij kunnen weg halen of vast maken!
    een vriendin van mij heeft de helemaal onderaan bed vast gemaakt, en dat vind ik ook en goede en veilige oplossing!

Deel Deze Pagina