Mijn titel zegt het waarschijnlijk al Ons dochtertje van 3 maanden oud slaapt s'nachts niet zo goed. Overdag is ze ook al niet zo'n slaperd maar nu begint ze s'nachts ook vaker wakker te worden. Overdag slaapt ze ongeveer 3x een uurtje. (als ik ga wandelen, dan is dat wel wat langer) Maar tegen 19.00 uur s'avonds is ze helemaal op, ze krijgt de fles tussen 18.00 en 19.00 uur en dan gaat ze naar bedje toe. Dan slaapt ze (meestal) in 1 ruk door tot 23.00 en dan maken we haar wakker voor een voeding. Daarna weer terug in bed en dan slaapt ze weer maar wordt dan een keertje om 1 uur wakker, een keertje om 2 uur en om 3 uur is ze helemaal wakker en wil ze een voeding. Op zich niet erg, maarrrr na de voeding van 3 uur s'nachts wil ze niet meer slapen, voor haar is het dan gedaan, en kan de dag beginnen (zucht) maar tegen half 6 krijg ik haar dan wel weer eens terug in bed (of in ons bed) en dan slaapt ze nog een uurtje of anderhalf. Mijn man en ik zijn gebroken, want we moeten het samen doen. We hebben een zoontje van 3 jaar en als de kleine meid begint te huilen dan moet er 1 de fles maken en de ander haar troosten anders wordt hij wakker. Dus we hebben allebei gebroken nachten. Ik snap heel goed dat ze nog een voeding nodig heeft.. maar dat ze daarna niet meer gaat slapen vind ik zo raar... heeft iemand tips?
tja, misschien allemaal logische dingen, maar zo donker mogelijk houden? niet praten, dus niet met elkaar niet tegen haar, is de fles wel warm genoeg? worden ze meestal ook lekker loom van? en jullie maken haar wakker om 23.00uur, waarom? waarom niet kijken hoe laat ze zelf komt na die 19.00fles?
Ik wilde dat net zeggen... misschien haal je haar wel uit een diepe slaap. Misschien eens niet wakker maken om 23:00 uur?
Wij hebben onze dochter na de fles van 19 uur ook laten slapen omdat ze niet wakker werd om 23.00, ze kwam dan om 2.00 uur en dan weer om 7.00 uur.. Je kunt dan in ieder geval op tijd naar bed en doorslapen tot een uurtje of twee.. Ik heb dagen bijgehad dat ik gewoon na de fles van 19 uur mee naar bed ging, zo moe was ik... Inmiddels zijn we twee weken verder en is het hele schema weer omgegooid en wordt ze wel wakker om 22.30 om vervolgens een halve fles te drinken en de hele nacht door te slapen tot 6.30 uur.. Het CB raadde mij trouwens af om haar door te laten slapen, ze zou een verkeerd ritme kunnen krijgen maarja zoals je ziet bij ons is dat ritme weer goed gekomen
Ik zou dr ook niet wakker maken en kijken wat ze doet. Het ventje hier laat ik ook altijd liggen. Op het moment gaat hij om 19.00 uur naar bed en komt dan weer rond een uur of 04.00 pas weer. Wanneer ik hem wakker maak om 23 a 24 uur wordt hij alsnog om 04.00 uur weer wakker.
Toen ons meissie zich niet meer meldde voor die laatste fles, hebben we haar misschien nog een week ofzo wakker gemaakt. Ik vond het zó zielig, dus hebben we toen besloten om de voedingen om de 3 uur ipv om de 4 uur te doen, zodat ze zou kunnen doorslapen.. (het gaat immers om hoeveelheid niet om het aantal flessen)..En ja hoor, vanaf die tijd slaapt ons meissie van 20 tot 8..Heerlijk is dat! Ze was toen geloof ik iets van 9 weken en het gaat prima zo! En inderdaad ook een duidelijk verschil tussen overdag en 's avonds aanhouden, wbt praten, spelen enzovoorts.. Succes!
ben benieuwd , ben bijna de wanhoop nabij snak zooooooooooooo naar een nacht doorslapen....na 4 maanden