Zwem-attributen om te drijven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miepje1983, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Laatst ging ik zwemmen met mijn dreumes en deed ik hem van die enorme zwembandjes om zijn armen en toen kwam ik tot de conclusie dat ik die dingen niet handig/fijn vind voor een 1,5 jarige.

Iemand een andere tip aangaande zwem/drijf "dingen"? Wat gebruiken jullie bij het zwemmen met je dreumes? Zwemvest oid? We hebben ook zo'n babyzwemband, maar daar wil hij niet meer in ;)

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier altijd zwembandjes gebruikt op die leeftijd.
    Band is te gevaarlijk en kurkjes op die leeftijd os nog te hoog gegrepen!
    Ze had er geen last van dat ze zo groot waren.

3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ze zijn er ook een maatje kleiner ;) hier gelijk met grote begonnen ze had er geen last van maar ken kindjes die de grote niet fijn vonden en een maatje kleiner wel.

4. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Pfff, toevallig gisteren nog wezen zwemmen! Ik vind het ook zoooooo super lastig.. Heb van die kei dure aangeschaft maar vind het helemaal niks! Lees dus graag mee.. Welke (klein maatje) bandjes zijn nu wel fijn en enigszins handelbaar om die korte bovenarmpjes?
    Ik hoop ook op goeie tips!

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Die vleugeltjes om de arm heen, zijn vaak nog te groot.
    Een swimtrainer vindt mijn dochtertje erg leuk. Lekker liggen en spartelen met haar benen en dan nog vooruit komen ook.
    Je kan ook kijken naar een Sevylor Puddle Jumper, dat schijnt lekkerder te zitten dan alleen vleugeltjes. Zijn officieel vanaf 15 kilo, maar schijnt al veel eerder te kunnen (kilo of 10)

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    een zwemvestje..... Heb ikzelf niet in huis, maar een kennisje wel. Mijn dreumes had het ook eens aan en zat perfect!

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Oh ja en een tip voor het aandoen doe ze pas in het water aan als ze armen nat zijn of tijdens het douchen. Dan glijden ze zo de armen over en aan.

8. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier ook veels te grote vleugels, mijn moeder had kurkjes geleend van het zwembad toen ze met haar ging zwemmen en dat zat ook prima. Ik zelf doe gewoon die vlinders om, ondingen om aan te doen, maar ze doet het er goed mee. Het is een echte waterrat, maakt ook al een hele tijd zwembewegingen met haar benen en een band of swimtrainer vindt ze helemaal niet leuk (niet vrij genoeg), dus we houden het zo

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hmmm...mijn dochter zat twee weken geleden nog in de zwemband :) Maar daarna heb ik wel gelijk bandjes gekocht van lief! en die vind ik super.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Je hebt van easy swim zwemvestjes, dit merk gebruiken ze ook veel bij zwembaden met les oid.

Splash about heeft ook zwemvesten.

Heb zelf beide liggen en vind easyswim denk ik beter, die hebben ook nog kurk op de schouders.

Buiten dat raadde een badjuf mij aan om altijd een combi te gebruiken dus vleugeltjes én zwemvestje.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.173
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Blazen jullie ze op voordat je ze omdoet dan? Deed mijn vader vroeger ook altijd, stond ie daar aan m'n arm te rukken. ;) Vriendelijk advies dus: doe ze leeg om de arm en blaas ze daarna pas op.

Onze zoon heeft zich nooit aan de vleugels gestoord. Soms waren ze onhandig met van de glijbaan gaan. We hebben ook wel eens zo'n zwemvest aan gegeven, maar hij vindt de bandjes fijner.

Voor de baby hebben we nu een swimtrainer. Erg fijn zolang ze in het diepe water zijn. Zodra je eruit komt en in ondiep bad weer erg onhandig.

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Vesten raad ons zwembad af als kindjes totaal niet ervaren zijn met zwemmen en blijven drijven. Zodra ze evt op rug terecht komen zijn ze niet in staat terug te draaien

Ik heb bema 00 bandjes en Siem heeft al een jaar "zwemles"

13. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dank je wel voor alle adviezen!

Wij hebben sowieso veel te grote zwembandjes thuis, ik dacht dat het 'one size fits all' was, maar zie nu dat er veel meer maten zijn :). Ik ga sowieso kleinere aanschaffen en misschien ook een swimtrainer!

Deel Deze Pagina