Bijna 18 mnd en continue vallen tijdens lopen. Onderontwikkeld motoriek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ProudMum, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik werd van de week aangesproken door het KDV. Joey valt om de 3 a 4 stappen. En het is nieteens dat hij ergens over doet struikelen!
    Het KDV vermoed dat er iets mis is met zijn motoriek. Joey heeft goede loopschoenen en op het KDV loopt hij altijd op blote voetjes. Zelfs dan presteerd hij het nog om veel te vallen.

Ikzelf dacht dat het een beetje lompigheid was:). Joey valt regelmatig zo dat hij een blauw oog heeft oid. Maar nu ik er zo over nadenk en terugdenk; Hij loopt sinds 13,5 maand, in die tijd werd hij opgevangen door de gastouder en zij vertelde ook dat hij erg vaak viel.
    Het KDV let daar natuurlijk anders op en die heeft dit aan mij aangegeven.

Klopt er iets niet met zijn motoriek?
    Zal Joey's zicht achteruit gaan? (ikzelf draag al een bril sinds mijn 8e jaar)
    Moet ik naar een fysiotherapeut?

Wat denken jullie?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik weet om eerlijk te zijn niet wat normaal is. Mijn zoontje loopt sinds hij 12 maanden is en de eerste tijd viel hij ook best vaak. Maar sinds een maandje of 2 eigenlijk niet meer,alleen nog als hij haast heeft en er ligt een tegel omhoog bijvoorbeeld.

Je zou het eens aan kunnen kaarten bij je huisarts of cb, misschien dat hij idd niet alles goed ziet.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik kan bij het CB pas op 25-08 terecht en mijn HA is nu op vakantie. Misschien heeft het helemaal geen haast oid, maar het maakt mij wel ongeust en ook wel verdrietig.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Dat begrijp ik, ik wou dat ik een antwoord voor je had. Het belangrijkste is volgens mij dat hij zich verder goed ontwikkeld, ik denk dat het wel aan meerdere dingen te merken zou moeten zijn als er iets mis is met de motoriek. Ik dacht dat kindjes dan ook wat langzamer zijn en ik vind lopen met 13.5 maand niet langzaam hoor!

Hopelijk zijn er nog anderen die wat meer antwoorden voor je hebben.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik zou het even overleggen met cb of huisarts inderdaad. Ik weet ook niet wat normaal is. Mijn zoontje valt nauwelijks en is 15 maanden. Niet echt te vergelijken omdat mijn zoontje volgens cb zes maanden voorloopt in groei en motoriek...

Deel Deze Pagina