Ik wil graag mn vriend op zn verjaardag een dagje lekker sauna en massage ed geven. Maar zouden jullie met een 7 maanden zwangere buik gaan? Of is dit niet goed? Ik krijg nl verschillende dingen te horen..
Ik ben toen voor het laatst gegaan toen ik 28 weken zwanger was en heb gewoon heel rustig aan gedaan. Was heerlijk. Gewoon doen als je je nog goed voelt hoor
als jij je daar prettig bij voelt, moet je het gewoon doen hoor. ben zelf ook een week of 3 geleden nog geweest. kon het minder lang volhouden maar het was wel super ontspannend!
Ja hoor de sauna wordt afgeraden in de eerste 3 maanden, maar daarna zou ik er heerlijk van genieten, heb ik ook gedaan.
Mijn VK raadt het af, ook na 3 maanden. Wel (turks) stoombaden en lekker zwemmen maar niet de sauna in. Ik kwam er regelmatig en kwam dan ook zwangeren tegen. Ik wacht tot na de bevalling. Maar doe wat je zelf wilt, en kijk hoe je je voelt.
Ik ben 3 weken geleden nog geweest, maar je bent dan wel een attractie hoor, iedereen kijkt naar je buik.
ik ga dat binnenkort ook echt weer eens doen, vind het zo heerlijk... bij mijn ouders zit echt een fantastisch sauna centrum in de buurt www.zwaluwhoeve.nl
Ik heb het een paar weken geleden ook gedaan. Dit mocht van de verloskundige. Maar het is mij niet zo goed bevallen, je kunt wel anders reageren nu je zwanger bent. Ik denk dat ik maar wacht totdat ik bevallen ben.
Ik zou het gewoon proberen! Ik ging iedere week na het zwemmen en ben dit blijven doen (ook de 1e drie maanden). Het ligt er ook een beetje aan hoe warm de sauna is. Bij ons zwembad is het niet verschrikkelijk heet, dus goed te doen. Luister naar je lichaam. Als je je goed voelt is het prima en anders ga je er toch weer uit! Veel plezier! Liefs, DAGDAG
Toen ik 8 mnd zwanger was ben ik naar de Hammam geweest. Het was heerlijk en lekker ontspannen. Ik kon niet heel lang in de warmste gedeelte blijven, dus ben ik er even geweest. Als jij je goed voelt kan je gewoon gaan. Voor de dames die niet weten wat Hammam is zie www.hammam.nl
Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap ook naar de sauna geweest, de VK had me wel vertelt dat je voor je zwangerschap dan ook wel eens naar de sauna moest zijn geweest zodat je weet hoe je normaal zou reageren op de sauna. Ik ben heel even in de sauna geweest maar voelde me niet echt goed, daarna gewoon heerlijk gezwommen en een massage gehad , ik kreeg speciaal een kussen voor tussen me benen en kon lekker op mijn zij liggen. Nu ik het er zo over heb moeten wij dat binnenkort ook maar weer eens doen Groetjes Saskia
Sauna kan he-le-maal geen kwaad! Is zelfs goed voor het zuiveren van je lichaam. Tijdens je zwangerschap moet je niet alleen je eigen afvalstoffen kwijtraken, maar ook die van je baby en die gaan via jouw urine en zweet. Eens goed zweten kan goed zijn, enkel opletten dat je niet flauw valt, je bloeddruk is anders tijdens een zwangerschap. Groetjes, Lie XxX
Ik heb het van de week nagevraagd bij de verloskundige, ik ging elke keer na het sporten maar ben hiermee gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Ik vroeg wat ze ervan vond om naar de sauna te gaan na de drie maanden, zij zei dat dat prima was, je moet alleen wel goed opletten hoe je lichaam er op reageert. Zij raadde mij echter wel af om vanuit de sauna rechtstreeks in het koude dompelbad te springen. Je kan jezelf beter geleidelijk laten afkoelen. Anders krijg je een te groot temperatuursverschil. Ik ben van plan het binnenkort ook weer eens te proberen.