Naar de sauna

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Prinsesje23, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Hoe goed of slecht is het om tijdens je zwangerschap naar de sauna te gaan? Wij hebben nog een cadeaubon liggen die ik toch wel graag wil gebruiken :) wat wordt aangeraden? Op de site staat dat het verstandig is om de eerste 14 weken niet te gaan. Normaal ga ik nooit naar een sauna dus het is ook nieuw voor mij.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De geluiden zijn wat verschillend. Zelf ga ik van tijd tot tijd naar de sauna en ook nu tijdens mn zwangerschap al 2 keer geweest. Zelf merk ik dat ik vooral de "koelere" sauna's plezieriger vind. Heb sowieso al snel last van de warmte en kan dan behoorlijk duizelig worden. Dus ik zorg ervoor dat ik dus de koelere sauna's neem (bijv turks stoombad, infrarood etc) en vooral veel "dobberen". De sauna in Goirle (NB) waar ik een paar weken geleden was heeft twee heerlijke dobberbaden. Een zoutbad en een Caldarium (water van 36 of 38 graden)

En natuurlijk lekker een schoonheidsbehandeling genomen! Lekker laten verwennen :p

3. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik wilde ook weer eens gaan, En heb het aan de vk gevraagd. Die zei dat het geen probleem zijn zijn als je maar niet te lang erin bleef. Daarop zei ik oh ik ga nooit langer als 10 erin ( voor mijn zwangerschap ) daarom zei ze dat is al lang voor een zwangere.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het wordt afgeraden in de eerste drie maanden omdat dan alle belangrijke organen worden aangelegd en extreme hitte die je niet gewend bent zou niet goed zijn.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als je nog nooit geweest bent, dan wordt het afgeraden tijdens de zwangerschap.

Als je vaker gaat, en dus gewend bent aan de sauna, weet je een klein beetje wat je lichaam doet enzo. Ik zou geloof ik eerder kiezen voor thermae 2000 of sanadome ofzo, waar je behalve wat sauna's, ook veel speciale baden hebt en waar je dus ook wel heerlijk kunt ontspannen.

6. MeMe

MeMe Actief lid

12 aug 2008
    106
    0
    0
    Mijn gynaecoloog zei vandaag dat je niet in een sauna, stoombad of whirlpool mag. Gewoon in bad mag wel.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat geldt niet voor iedereen hoor MeMe!
    Als je geen lichamelijke klachten hebt, het gewend bent, niet de eerste 3 maanden gaat en niet te lang, dan is er geen probleem!
    Ga binnenkort weer eens in de zweethut van mijn ouders zitten: 10 minuten op 80 graden, heerlijk!

8. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Tegenwoordig hebben toch zo´n beetje alle saunacomplexen wel heel veel baden volgens mij....

Deel Deze Pagina