Ik weet dat ik niet mag schilderen met normale lakverven, maar is acryl verf ook schadelijk voor de kleine in mn buik? Ik wil zo graag een kast in mn huiskamer schilderen.. Wie weet hier wat van af of heeft tips (naast laat je man schilderen )
Toen ik zwanger was van mijn eerste heb ik geverfd met verf op basis van lijnolie...dit was van het merk koopmans.. Maar als je een kapje opdoet tijdens het verven kun je volgens mij ook al heel wat giftige stoffen tegen houden.... En je kunt het even vragen bij een verf speciaalzaak
Ben ik het niet mee eens! Zelfs als je alles open hebt staan, hang je toch met je neus boven de verf, dus ik zou zeker geen verf op terpentinebasis gebruiken.
schilderen met verf op terpetinebasis (vluchtige middelen) wordt toch echt afgeraden. Volgens mij moet je opzoek gaan naar verven die je met water kan verdunnen... (of acrylverf daar binnen valt weet ik niet)
Dan is dit wellicht de beste verf die je wel kunt gebruiken. Let wel op het is: reuk- en oplosmiddelarm (niet -loos) Er zitten dus wel oplosmiddelen in....... Alsnog goed luchten dus! Succes met je schilderklus!
Verfsoorten op waterbasis mag je gewoon mee schilderen...... Op terpentinebasis wordt sterk afgeraden.
Verf op waterbasis mag je gewoon gebruiken. Op terpentinebasis bestaat niet: dat is verf op oliebasis, (die je reinigt of verdunt met terpentine, dat weer wel, ). De ene verf stinkt meer dan de ander en goed luchten is dus altijd aan te raden...
oeps ik heb gewoon met verf op terpentinebasis geverfd! dat was halverwege september en ben nu 25 weken zwanger. kan dit schadelijk zijn geweest voor de kleine?
Dat zal allemaal wel loslopen... goed is het niet echt, die gassen die vrijkomen, maar van een keer schilderen zul je echt geen afwijkingen krijgen. Gewoon volgende keer op letten, dan is er niets aan de hand. Nog ff een tip, weet niet of je op de babykamer aan het schilderen bent geweest met die verf, maar zorg dan dat je de komende tijd daar de verwarming ff aanhebt en het raam open om te luchten... De verflucht komt namelijk weer terug de eerste tijd bij het verwarming-aanhebben, dus dan is het wel fijn voor je kleintje als die lucht nu vast wegtrekt.
dat van die verwarming is een goede tip, dankje! ik ben de kasten op de babykamer aan het schilderen (acrylverf) en het valt erg mee hoe het stinkt. ik heb dan wel continue een groot raam open, dus dat zal ook helpen.
Verf op oliebasis mag door professionele schilders niet eens meer gebruikt worden binnenshuis: het is voor henzelf namelijk schadelijk (maar zij werken er ook dag-in, dag-uit mee. voor iemand die een keer de deuren lakt is het niet zo'n probleem). Het is voor je centraal zenuwstelsel niet zo lekker, die oplosmiddelen. Of het voor je ongeboren kind schadelijk is, zou ik eigenlijk niet eens weten. Wat je ook doet: zet een raam open zodat het goed ventileert.