Eerst even een situatie schets: Ik heb eigenlijk geen vriendinnen, al een aantal jaar niet meer (en dat mis ik best erg). Sinds een tijdje heb ik contact met de vriendin van een vroegere goede vriend van mijn man. Alleen via FB omdat het lastig blijkt om tegelijkertijd een keer tijd te hebben om af te spreken. Nu is het zo dat we morgen allebei geen afspraken hebben en het leek haar leuk om naar de speeltuin te gaan (zij hebben ook een kleintje van bijna 1,5). Ik heb er ook heel veel zin in alleen zit ik met een probleem. Onze dochter kan al aardig lopen, maar struikelt af en toe nog wel eens. Buiten loopt ze dus altijd aan de hand, want in de buggy is een no go sinds ze kan lopen Onze jongste moet natuurlijk ook mee, en we hebben geen duowagen. (Er is wel een draagdoek in bestelling maar nog niet binnen) Maar met kinderwagen én dochter lopen gaat hem niet worden vrees ik. Ik wil er echt graag eens op uit met de kleintjes, zeker omdat ik verder geen contact heb met mensen buiten mijn man (en soms een kennis die op bezoek komt). Daarnaast vind onze dochter het helemaal geweldig om lekker buiten te zijn, maar komt het er nu weinig van omdat ik niet goed weet hoe ik met 2 kinderen (zonder draagdoek of duowagen) op pad kan. Hoe ga ik dit aanpakken zodat we toch morgen weg kunnen? Normaal gesproken, als we ergens heen gaan, is mijn man erbij en is er dus geen probleem. Oh ja, ik heb geen rijbewijs en dus ook geen auto..
Waarom zou je niet kunnen lopen met een kinderwagen en de ander aan de hand? Buiten dat, zou ik morgen gewoon gaan, want ondanks dt het misschien minder handig is, zou ik de afspraak er niet om laten! Juist omdat je het zo erg mist Verder... Gewoon wachten tot je draagdoek binnen is dan is het wat makkelijker
Voor morgen zou ik haar maar aan de buggy vast laten houden. Maar voor verder vind ik wel dat je jezelf nogal beperkt zo. Ga je dan nooit met je kindjes een ommetje maken zonder je ma? Want een 1,5 jarige kan nog niet zo ver lopen dus dat zullen maar kleine stukjes zijn. Zou iig gaan zorgen dat je wat makkelijker oo pad kan. Voor mijn go opvang heb ik een duowagen van topmark. Voor 30 euro via mp. Zou ik echt voor gaan kijken als ik jou was.
Voor kleine stukjes is dit geen probleem, de speeltuin is echter zo'n 20/30 minuten lopen en vaak wil ze na een tijdje gedragen worden. Dat gaat dan dus niet zo makkelijk Daarnaast kost een tripje naar de supermarkt, al wandelend met haar aan de hand, al een uur tot anderhalf terwijl de supermarkt feitelijk maar 15 minuten lopen is. Echt meelopen doet ze namelijk nog niet zo goed.
Kan je niet zo'n plankje voor aan de buggy kopen voor de toekomst? En voor morgen: eens overleggen met je 'date' of zij je misschien kan komen halen? Wel eens met tuc: ik vind het verbazend dat je hier nooit eerder oplossingen voor gezocht hebt. Zo weinig bewegingsvrijheid lijkt me voor niemand prettig.
We gaan wel elke dag naar buiten hoor Hier in de wijk zijn genoeg kleine speeltuintjes en grasvelden, want haar binnen houden vind ik ook niet leuk. Maar b.v naar het centrum of andere afspraken doe ik samen met mijn man of hij brengt en haalt ons (desnoods ga ik met de bus zodat het een klein stukje lopen is). Nee, het is niet handig dat weet ik Vandaar dat ik ook een draagdoek heb besteld. Maar dat is nog even wachten, en een duowagen zie ik wat dat betreft niet zo zitten omdat DL moord en brand schreeuwt als ze in de wagen moet Nu kan ik daar natuurlijk ook zogezegd schijt aan hebben, maar met een baby die slecht slaapt en ook gaat huilen als zijn zus huilt is dat niet echt een gezellig uitstapje met 2 huilende kinderen. Ik zou ook erg graag mijn rijbewijs gaan halen, helaas hebben we op dit moment daar geen budget voor Ben er wel op aan het aandringen bij mijn man dat dit nu echt moet gaan gebeuren, zou zoveel schelen. Maar helaas moet ik nog even wachten.. Ik vertrek gewoon vroeg, en dan laat ik haar idd maar lopen en zien we wel hoe het gaat.. Hopen dat de draagdoek snel binnen is!
Ja het is verder aan jou wat je daar buiten morgen mee doet..maar bij mij ging ze mooi mee in de wagen. Ik spreek uit ervaring...mijn jongste wil ook lopen...lopen. maar ik beperk mijzelf echt niet tot de afstand die een 1,5 jarige kan lopen...dan kun je net het blokje rond. Ja hier was het ook een poosje schreeuwen als hij erin moest en erin zat maar de aanhouder wint. Hij is nu 2 en weet heel goed dat hij op weg ergens heen in de wagen gaat en als we ergens zijn dat hij dan mag rondlopen. Ik zie dit toch een beetje als grenzen verkennen en met 1,5 snappen ze heel goed dat als ze huilen en iets niet meer hoeven dat dat voor de volgende keer ook werkt.
Misschien vragen of die vriendin bij jou kan komen en dan samen naar het dichtstbijzijnde speeltuintje lopen.
Misschien heeft je 'date' wel een rijbewijs en auto en wil ze jullie halen of misschien heeft ze een draagdoek te leen of misschien kunnen jullie naar een speeltuin dichterbij huis, met een half uur lopen en dan spelen en weer een half uur terug lopen acht ik de kans heel groot dat ze op de terugweg getild wil worden...
Helemaal mee eens... maar ik snap ts ook wel, die heeft ook een baby van een paar maanden die dan ook wakker wordt/begint te huilen. Is toch erg lastig met zo weinig leeftijdsverschil.
Ik denk ook dat je jezelf wel erg beperkt nu en heel afhankelijk bent van je man. Ga je nu ook niet naar een kinderboerderij een eindje verderop, naar de bieb of babyzwemmen ofzo? Tot je een rijbewijs en auto hebt is een fietskar of bakfiets misschien een oplossing.
Helemaal mee eens, ik zou echt niet een half uur heen en terug gaan lopen met een dreumes. Tegen de tijd dat je daar bent is je kind helemaal uitgeput en jijzelf horendol. Maar heb je verder echt helemaal geen contacten buiten je man? Is daar een reden voor? Dan word je toch helemaal gek in zo'n beperkt wereldje? Hoe zit het met de buren, familie, vrouwen van vrienden van je man, collega's enz? Ik zou echt alles op alles zetten om een sociaal leven op te bouwen..
Amdaa Nou ja niet iedereen heeft evenveel contacten natuurlijk, al dan niet met een reden. Ik zou inderdaad voor een duowagen gaan óf een plankje achter de wandelwagen. (Misschien is er nog 1 in de buurt op MP die je vanavond halen kunt). Succes en ieder geval veel plezier morgen!!
Nee, natuurlijk niet, maar geen contacten buiten je man is volgens mij een behoorlijke uiterste of ligt dat aan mij?
Kan ze al op een klein (puky) fietsje? Dan zou ik haar daar (deels) op laten gaan... Verder wel gewoon gaan... Ik zou oudste ook wel in de wagen zetten hoor... Dan maar even piepen. Tweedehands is er best veel te krijgen voor minder (ergonomische dragers, duowagens en fietsjes). Ik zou ook zeker proberen meer moeders/vriendinnen/ contacten te krijgen. Zo weinig contacten vind ik ook niet gezond... Succes en denken in kansen in plaats van problemen
Ik verwacht eerlijk gezegd als ts even goed doorpakt dat piepen zo over is en die kleintjes horen daar weinig van hoor in een bakkie achterin. Ik heb een aantal dagen een pukkie achterin de wagen liggen en die slapen heerlijk door als mijn jongste zo'n buitje heeft
Ze geeft al aan dat haar jongste slecht slaapt. Ik had ook slechte slapers totdat ze 6 maanden waren ongeveer, dus ik snap haar wel. Maar goed, wel het proberen waard, want ik zou knettergek worden van zo on-flexibel te zijn. Maar ts heeft ook een draagdoek besteld, misschien gaat dat wel. Al zit je dan nog steeds met een kind dat niet in de buggy wil, zou dat toch 'aanpakken' want soms moet het gewoon.
ja draagdoek of duowagen. Mijn zoon is net 3 en als ik ver ga lopen heb ik ook niet altijd tijd/zin om steeds te moeten stoppen of op zijn ritme te lopen. Dan moet je oudste maar weer even wennen, hetzij met wat gegil.
Is fietsen een optie? Dochter voorop en zoon achteraan? De buurvrouw doet het hier zo al 2 jaar. Of een bakfiets of een fietskar? En ik zou ook gaan kijken naar zo'n tweedehands meerij-plankje.