Batavus diva geschikt voor kinderzitje?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Smurfin90, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu wil ik graag een nieuwe fiets aanschaffen, ik vond niet echt een leuke moederfiets dus keek ik verder bij de stadsfietsen.

Al jaren vind ik de Diva serie van batavus helemaal geweldig, het prijskaartje vind ik op het moment ook erg leuk maar nu denk ik wel aan de toekomst en hopelijk hebben wij volgend jaar een kleine.
    Het is dus belangrijk dat er een kinderzitje op kan!

Wie heeft deze fiets en wil zijn ervaring met mij delen? :)

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb een Batavus diva, wel van een paar jaar geleden (versie 2010) met 3 versnellingen. Er kan zowel voor als achter een kinderzitje op en de fiets ziet er mooi uit, maar om heel eerlijk te zijn fietst hij heel zwaar door de dikke banden. In het begin fietste ik nog niet zo vaak en had toen ook nog geen kinderen, dus toen vond ik hem prima. Maar nu heb ik er eerlijk gezegd een beetje spijt van dat ik die fiets heb.
    Ik weet niet in hoeverre de fiets ondertussen verbetert is, maar volgens mij heeft hij nog steeds behoorlijk dikke banden.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb de Batavus Diva van 2013 met 7 versnellingen en een rek + bak voorop.

Er kan een kinderzitje voorop maar omdat het geen special moederstuur is zaten de beentjes van mijn zoontje al snel niet zo lekker meer en ben ik hem achterop gaan vervoeren.

Qua zwaarte vind ik hem meevallen, heb 7 versnellingen maar hij staat eigenlijk altijd in de basis versnelling (ook met hond voor in de bak).

Wij hebben ook de Batavus Mambo Deluxe en daardoor merk je wel heel erg het verschil qua zwaarte van de fiets zelf (frame). De mambo is lichter en heeft ook meer beenruimte bij het stuur.

4. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Dus een mooie fiets maar niet zo praktisch, dan moet ik misschien nog even verder kijken wil toch wel dat de fiets enkele jaren mee kan gaan.

Deel Deze Pagina