Naar de tandarts, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Deb26, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik moet binnenkort weer naar de tandarts. Nu weet ik al dat ik een gaatje heb.
    Ik ben echt als de dood om te gaan, zeker nu mijn vaste tandarts langdurig ziek is en ik naar een ander moet.

Ik heb begrepen dat ik gewoon een verdoving mag krijgen maar ik vraag me af of de stress erom heen wel goed is voor die kleine.. Ik zit me een paar dagen en vooral de uren voor de afspraak best druk te maken..
    En tijdens de behandeling ben ik ondanks de verdoving toch meestal gespannen.

Ik weet dat ik eigenlijk gewoon moet gaan, t is volgens mij een flink gaatje ( heb soms best een vieze smaak in mijn mond ) en als ik wacht tot na de bevalling duurt het nog minstens 3 maanden voor ik weer ga.

Wil dus alleen weten of die stress geen kwaad kan voor die kleine uk..

Debby

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik zou denk ik toch maar gaan, het gaatje gaat alleen maar groter worden met als mogelijk gevolg meer pijn en misschien wel een behandeling die vervelender en pijnlijker is dan dat je het nu laat behandelen.

moet eerlijk zeggen dat ik het ook verschrikkelijk vind om naar de tandarts te gaan, maar ben juist tijdens mijn zwangerschap toch gegaan.

veel succes!

joyce

3. leeuwin

leeuwin Actief lid

20 okt 2006
    145
    0
    0
    Heey,

Het kan echt geen kwaad. Ik snap best wel dat je gespannen bent. Ik ben zelf tandartsassistente.

Vertel de tandarts gewoon dat je erg gespannen bent dan neemt hij als het goed is gewoon de tijd voor jou om het rustig aan te doen. Inderdaad verdoving kan absoluut geen kwaad voor de baby.

Succes

leeuwinnetje

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Gewoon gaan hoor!

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Gaan! Als je hier mee rond blijft lopen dan worden de gevolgen alleen maar erger!
    Bovendien vind je na de bevalling wel weer een ander excuus.

Zet je over je angst heen. De verdoving is maar plaatselijk en kan geen kwaad voor de kleine. En die stress, dat valt ook reuze mee hoor.

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Oja ik wil je nog even heel veel sterkte wensen. Ik heb ook jaren angst gehad en heb die heellangzaam weer overwonnen, al is het nogsteeds geen hobby voor me.

7. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
    Ik ga morgen toch maar een afspraak maken.

Groetjes Debby

Deel Deze Pagina