Verhoogde kans?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lunap, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Onze zoon is plotseling geboren met 34 weken.
    Wel heb ik veel last gehad van harde buiken maar daar is verder niet naar gekeken.( behalve dat ik een paar x urine moest inleveren ivm met blaasontsteking. Geen een keer was dit het geval)

Nu hebben mijn en ik de wens voor een tweede maar vragen ons wel af of er een verhoogde kans is en als je gewoon bij de verloskundige onder controle komt of gyn?

Alvast bedankt

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Indien er geen duidelijke oorzaak is gevonden waarom je zoontje bij 34 weken is geboren, hoeft het helemaal niet zo te zijn dat het bij een tweede zwangerschap weer gebeurt. Volgens mij kan je gewoon bij de verloskundige onder controle. Wel kan het zijn dat de verloskundige jouw casus bespreekt in een overleg met de gynaecoloog om te vragen of er nog extra onderzoeken gedaan moet worden. Dit is vaak regionaal bepaald. Dus als je het zeker wilt weten, zou ik je aanraden contact op te nemen met de verloskundige en aan haar je vraag te stellen. Dit is geen probleem en kan altijd, ook al ben je nog niet zwanger. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina