Hallo allemaal! Ik wilde voor volgende week dinsdag (7+6) een echo boeken maar de praktijk waar ik het wilde doen zei dat het waarschijnlijk te vroeg is en het geen zin had. We zijn dan een weekje in Nederland en willen graag eerst een echo voordat we het aan onze familie vertellen. Is het dan echt te vroeg voor een echo? En wordt het rond die tijd een inwendige of uitwendige echo? Deze praktijk doet alleen uitwendige echo's.
Dat zou wel moeten kunnen! Ik heb een echo gehad bij 7 weken en 5 dagen. Bij mij gaven ze aam dat ze het eerst uitwendig doen en als ze niets ziek dan inwendig. Ze hebben bij mij de echo uitwendig gedaan. De foto is dan niet heel duidelijk maar ze kunnen wel zien of het hartje klopt en de zwangerschap intact is en dat het op de juiste plek zit.
Ik heb een echo gehad met 7 weken. Was gewoon duidelijk wat te zien... Hoefde bij mij ook niet inwendig.
Het ligt aan de apparatuur die ze hebben. Ik heb maandag de 7 a 8 weken echo en die zal inwendig plaatsvinden.
Mijn echo's met 6 weken waren inwendig, en vanaf 8 weken uitwendig. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik heb met 6 weken een uitwendige echo gehad, en daarop was duidelijk een kloppend hartje te zien. Ligt wel aan de apparatuur uiteraard.
Het ligt aan de apparatuur, maar ook je buikvet hoeveel ze kunnen zien. Pretecho's worden meestal ruim na de termijnecho gepland, dus ik kan me voorstellen dat ze daarmee rekening houden met de apparatuur en daardoor geen inwendige echo's (kunnen) maken.
Ik heb vandaag met 6.6 een inwendige echo gehad. je zag een heel mooi boontje met een mooi kloppend hartje, we hebben het zelfs even gehoord!
Welke omgeving wil je het laten doen? Anders heb ik nog wel iemand die ik kan aanraden die heeft echt het beste van het beste kwa apparatuur...
Hier werd tot 10 weken standaard een inwendige echo gemaakt, ongeacht je postuur. Uitwendig kan er weinig te zien zijn. Tenminste te weinig om te concluderen of het wel of niet om een goede zwangerschap gaat. Echobureaus maken vaak geen inwendige echo's.
Hier de eerste echo met 8 weken gehad, wel inwendig want in het ziekenhuis deden ze tot 10 weken altijd inwendig.
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad bij een praktijk voor pretecho's. Omdat wij niet in Nederland wonen kunnen we bijna nergens terecht omdat het voor 1 echo is en niet voor een totaal behandelplan bij een verloskundige. Daarom kan het nogal moeilijk zijn om een goede plek te vinden om een echo te laten maken.
Hier met 7+2 een uitwendige echo gehad. Heel duidelijk twee mooie 'wolkjes' met kloppende hartjes te zien.
ik had ook met 7+6 een uitwendige echo, was een klein boontje te zien met een kloppend hartje! het is wel een groot verschil met de echo van 9 weken, maar je kan wel degelijk iets zien hoor! en het stelde mij heel erg gerust dat ik het hartje zag kloppen
Ik heb zelfs de 12 weken echo inwendig gehad en ik heb echt niet overdreven veel buikvet. Hangt ook af van hoe je baarmoeder ligt.
Bedankt voor alle reacties We hebben een afspraak kunnen plannen voor volgende week dinsdag bij een verloskundigenpraktijk. Ik ben dan 7 weken en 6 dagen zwanger. Het is wel mogelijk dat het op het laatste moment geannuleerd wordt mocht er een bevalling tussendoor komen. Kan niet wachten tot het zover is