wie kan mij helpen met deze vraag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door twingo, 11 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twingo

    twingo Lid

    12 nov 2005
    83
    0
    0
    hey mensen,
    Ik stel deze vraag liever aan jullie dan aan mijn huisarts,omdat ik me diep schaam :oops:
    Ik ben nu 11weken zwanger en rook nog steeds(***),
    nu wil ik graag stoppen met nicotine kaugom, zodra ik dan behoefte heb in een peuk wil ik zo'n kaugompje nemen.
    Ik weet van mezelf (meerdere pogingen) dat ik zonder iets gewoon n iet kan stoppen.
    Zelf denk ik dat de kaugom minder schadelijk is dan telkens een peuk opsteken.
    Wat vinden jullie?

    liefs een verslaafde :oops:
     
  2. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik kan je er niet mee helpen, ik rook niet, maar wil wel even zeggen dat ik het heel dapper vind dat je het hier schrjft en ik hoop dat iemand antwoord voor je hebt, suces.
     
  3. Nikki5

    Nikki5 Lid

    19 dec 2005
    57
    0
    0
    Ik kan je ook niet helpen. Ik zou naar de apotheek gaan en daar informatie vragen. Misschien kan je het wel gewoon op de verpakking vinden.

    Succes met stoppen!!

    Groetjes Nikki
     
  4. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Laat ik even Alan Carr (schrijver van het boek 'Stoppen met roken') spelen:
    Roken is lichamelijk niet verslavend. Wanneer je ermee stopt, vertoont je lichaam geen enkel symptoom. Je brein daarentegen schreeuwt om een sigaret. Daarom zeggen veel mensen ook dat je het ECHT ZELFmoet WILLEN, om te stoppen met roken. Pleisters en kauwgom, doen eigenlijk niks. Ze geven je de illusie, dat je er makkelijker mee stopt, en als je daarin gelooft is dat prima, maar eigenlijk is het meer een reclame-stunt en geldklopperij.

    Ik ben zelf 2 keer gestopt met roken. De eerste keer in 1999, na het lezen van het boek 'Stoppen met roken'. In 2000 liep mijn toenmalige relatie op de klippen en van alle stres, maar ook door het vele stappen ben ik toen weer beginnen. In oktober 2003 ben ik weer gestopt, van de 1 op de andere dag, zonder pleisters of kauwgom. Ik wilde dat toen perse, en dan lukt het.

    Jij moet er voor 100 procent achter staan! Anders hebben ook de kauwgoms geen zin...
    En eerlijk gezegd denk ik dat de kauwgoms in elk geval ook nicotine bevatten, dus niet onschadelijk zijn.

    Ik wil je niet de les lezen, maar misschien zet deze info je aan het denken!

    Heel veel succes!
     
  5. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Helemaal mee eens ik rookte ook maar toen ik wist dat ik zwanger was ben ik onmiddelijk gestopt.. Ik wou dit absoluut niet voor mijn kindje.. Ik heb er ook geen moeite meegehad.. ik hoop dat het jou lukt suc6
     
  6. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik wil even zeggen dat het gebruik van produkten van Nicotinel (kaugum en pleisters) niet mogen tijdens de zwangerschap!!!

    Wat je zou kunnen doen is informeren naar acapuntuur.

    Maar je moet er wel achter staan.
     
  7. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Die nicotinekauwgom werkte bij mijn vriend eigenlijk alleen psychisch; je neemt een kauwgompje met daarin nicotine en je denkt dat het werkt. Maar je hebt niet het "genot" van een hijs van je sigaret.
    Misschien dat het werkt bij jou als je gewone kauwgom pakt op het moment dat je een sigaret wil pakken.
    En doe de sigaretten de deur uit, zodat ze er ook niet liggen om te pakken.

    Iedereen ervaart het toch weer anders en op zijn/haar manier.

    Heel veel succes ermee!
     
  8. HAI HAI,ik ben toevallig net 4 dagen gestopt,en wat ik allemaal gehoord heb is dat je die kauwgom helemaal niet mag hebben omdat je dan ook nicotine binnen krijgt,tip: denk aan je kindje wat straks gezond ter wereld komt :D tenminste dat is mijn gedachte die ik erbij heb,en inderdaad het is heel erg moeilijk leef met je mee.. groetjes miranda
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nog zo'n dooddoener: roken is gewoon slecht. Maar om je niet helemaal een complex aan te praten: de nicotine is niet goed tijdens je zwangerschap, maar zeg eens eerlijk? wie van de meiden hier drinkt er geen cola of koffie meer? Wie is er echt helemaal alcoholvrij? Wie eet echt elke dag niet te vet/zout/zoet?

    Het is nog steeds niet goed en ik probeer het ook niet goed te praten maar ik denk dat je al een heel eind op weg bent door ipv een peuk een (nicotine)kaugummetje te nemen. Feit is dat je nog steeds een ietsje nicotine binnenkrijgt, maar gelukkig geen koolmonoxide en nog een handvol van die giftige dampen.

    Ik hoop dat je nu iets minder moeilijk ervan af komt. Succes.

    Groetjes van Kiki
     
  10. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik ben het met bosengel eens; ik vind het in ieder geval al goed dat je er alles aan wilt doen om te stoppen. En als jij denkt dat kauwgom je kan helpen kun je dat proberen, alles lijkt me beter dan sigaretten. Ik rookte zelf ook (niet veel maar toch) en ben meteen gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Ik heb geen afkeer van siageretten nu maar ik weet waar ik het voor doe. Maar als ik straks ben bevallen zal ik best weer een keertje een heerlijk sigaretje pakken hoor ;)
     
  11. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja en nu nog stoppen zou ik zeggen!

    WBT die cola/koffie enzo, daarvan mag je echt wel een glaasje per dag. Wijn enzo, is ook aangetoond slecht. Dus waarom nemen mensen dan toch elke dag 1 glaasje, ik snap dat niet als je zwanger bent....Maar goed, iedereen moet het zelf weten...
     
  12. bien

    bien Lid

    7 okt 2005
    14
    0
    0
    brandweer
    wassenaar
    Hoi Twingo,

    Ik heb aan mijn ha gevraagt hoe ik het beste kon stoppen. Hij kon me alleen vertellen dat kauwgom, pleisters enz. niet goed zijn. Ben diezelfde dag nog gestopt zonder enig hulpmiddel. En ik moet zeggen dat het me weinig tot geen moeite heeft gekost. Ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen bij de gedachte hoe slecht het is voor mijn kindje.

    Groetjes Bien.
     
  13. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, volgens mij kun je er niet veel aan doen om te stoppen met roken. Alleen 1 ding en dat is gewoon stoppen!Succes, liefs Jenny
     

Deel Deze Pagina