Moet ik het nu al vertellen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Silly, 16 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Weet pas net dat ik zwanger ben en wil eigenlijk nog zeker een week of 3 wachten voordat ik het aan de familie vertel.

    Nu willen m'n schoonouders een rondreis gaan boeken en willen begin november gaan. Nu ben ik rond 20 okt. uitgerekend. Mijn vriend wil het dus zijn ouders al vertellen voordat ze de reis geboekt hebben (logisch) zodat ze de datum nog kunnen verschuiven. Maar ik vind het nog zo vroeg om te vertellen. Er kan nog van alles fout gaan in dit vroege stadium. Weet wel dat er altijd iets fout kan gaan maar wilde het pas vertellen zo rond de 8 weken. Geeft me toch een iets zekerder gevoel.

    Ik kan ze wel vragen om hun mond tegen anderen nog even te houden maar je weet hoe dat gaat; kunnen ze toch niet voor zich houden (kan ik ook niet verlangen, vind ik).

    Bij m'n 1e zwangerschap heb ik het ook al verteld toen ik pas 6 weken zwanger was. Maar dan zit je op een roze wolk en sta je er niet bij stil dat er iets kan gebeuren (tenminste dat was mijn gevoel).

    Weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik snap het ook wel van m'n vriend.
    Bij m'n 1e zwangerschap waren schoonouders ook op vakantie. Mijn zoontje was al 11 dagen oud toe ze terugkwamen.

    Wat zouden jullie doen.

    Silly
     
  2. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoeveel oktober ben je uitgerekend?!
     
  3. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Rond 20 oktober ..

    Ja dat is moeilijk .. ligt eraan wanneer ze willen gaan boeken natuurlijk ..
     
  4. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Oja over het hoofd gezien. Maar gelukkig is er altijd Silvie die me verbeterd:p:p

    20 oktober uitgerekend en oktober gaat tot 31 dus eigenlijk zou je het stil kunnen houden nog.. Ook al zit je dan echt wel op het randje!
     
  5. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Tja, die afweging zul je moeten maken...Persoonlijk hebben wij het wel gewoon meteen verteld. Wij hadden ook zoiets van, als het misgaat horen ze het ook, dus wat maakt het uit. En nu kunnen ze er in ieder geval rekening mee houden.
    Het is natuurlijk een heel persoonlijke keuze, maar ik denk dat je het best kunt vertellen hoor. Wist je trouwens dat het iets typisch Nederlands is, om te wachten met vertellen want 'als het misgaat' ?? In alle andere Europese landen wordt het gewoon meteen verteld ;)
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Denk gewoon dat Nederlanders wat dat betreft onzekerder zijn Daan ;)
     
  7. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Waarschijnlijk willen ze volgende week gaan boeken.
    Vind het moeilijk hoor. Stel dat ik overtijd ben dan wordt het wel erg krap aan.

    Bij m'n 1e zwangerschap was mijn zoontje 10 dagen tevroeg geboren; dat maakt mijn keuze al een stuk makkelijker.
    Als ik dat nou van tervoren wist :) .

    Bij mijn 1e waren mijn schoonouders net een dag weg en toen kwam m'n zoontje (10 dagen te vroeg); ze dachten natuurlijk, o de 1e komt toch altijd te laat. Ze hebben 11 dagen moeten wachten tot ze weer terug konden.

    Silly
     
  8. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vertel het mijn ouders gewoon als het zover is. Mocht het mis gaan, dan kun je dat ook met iemand delen, ter verwerking.
     
  9. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Haha, nee dat wist ik niet Daantje.
    Je hebt wel gelijk; als het misgaat wil je je verhaal ook kwijt. Dan hoef je niet in een zin te vertellen dat je zwanger was en dat het goed is gegaan.

    Silly
     
  10. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm Dus de conclusie is.

    Deel je nieuws!!!!!
     
  11. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Precies! ;)
    Begrijp me niet verkeerd hoor, alle begrip natuurlijk voor degenen die liever willen wachten met vertellen.
    Maar idd, als het misgaat kun je ook je verhaal kwijt en krijg je niet eerst van "o joh, ik wist niet eens dat je zwanger was!"
    Maar nogmaals, het is ieder voor zich! :)
     
  12. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    bij ons wist direct iedereen het al, behalve de collega's.

    Ik heb zoiets van...als het misgaat horen ze het ook wel en zijn ze op de hoogte waarom ik in janken uit kan barsten of ik noem maar iets.
    Als je achteraf nog aan iedereen moet gaan uitleggen dat het woord baby gevoelig ligt omdat je een miskraam hebt gehad, zie ik ook niet echt zitten...kun je tig keer hetzelfde verhaal doen over iets moeilijks. Terwijl nu iedereen op de hoogte is en stel dat het misgaat...is het een kwestie van 1 persoon bellen en het gaat vanzelf rond...dit is wat wij persoonlijk prettiger vinden.
    Maar de keuze is ieder voorzich...succes ermee!!
     
  13. Niet meer actief

    Tja, Het blijft een moeilijke keus. Wij hebben eerst gezegd dat we het tot 13 weken niks zouden zeggen. Maar uit eindelijk hebben wij het toen ook maar binnen 1 week gezegd. Dat vond ik erg fijn want stel dat het mis zou gaan kon ik er ook met iemand over praten. Gelukkig ben ik nog steeds zwanger maar je weet nooit. En net in die periode waren we bezig met verhuizen. We hebbentoen samen besloten om gelijk de babykamer te doen. Maar ja je krijgt dus wel vragen waarom je die kamer netjes maakt een nieuw vloertje in legt en muren doet structuren enz. Want de andere 2 slaapkamers hebben we niet gedaan. Nou ja niet zo grondig.

    Maar jij moet denken wat voor jullie de beste oplossing is. En dat weet jij alleen. ;)

    succes ermee

    groetjes Martine
     
  14. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties.
    Zal het er vanavond nog maar even met mijn mannetje over hebben.

    Silly
     
  15. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wij hebben het ook gelijk verteld aan iedereen die het maar horen wil.
    Als ik jou was Silly zou ik het gewoon vertellen ..
    bij de eerste waren ze er ook al niet bij.
    En al vertel je het alleen aan hun .. en verder nog niet..misschien een optie..

    Muts ben KeeJbie ;)
     
  16. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Wij hebben het ook al met 7 weken aan iedereen verteld.
    Toen hadden we de termijn echo gehad dus hadden er eigenlijk
    zoveel vertrouwen in dat we het meteen maar verteld hebben..
    Alleen op mijn werk heb ik het pas na de 20 weken echo verteld.

    Ik zou het vertellen.. maar de keuze is aan jullie...
     
  17. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik zou het voor mijn mannetje wel erg vinden als z'n ouders er weer niet bij zouden zijn maarja die 1e reis was toen al gepland.
    Dus nu geven we ze de kans om in ieder geval later op reis te gaan. Doen ze dat niet dan is het hun eigen keuze en hebben wij het in ieder geval op tijd doorgeven.

    Bij de vorige zwangerschap kwamen ze 1 dag na mijn uitgerekende datum weer terug; alleen beviel ik 10 dagen eerder. ik was nooit gegaan als ik hun was geweest (allereerste kleinkind) en moet eerlijk zeggen heb dit ook nooit begrepen. Ik vond het wel heel erg voor mijn mannetje. De mooiste dag van zijn leven en zijn ouders waren er niet voor hem.
    Maar ja, het is nu eenmaal gebeurd en ik hoop dat het een wijze les voor mijn schoonouders is geweest.
    Ik denk wel dat we het maar snel gaan vertellen (ben best benieuwd wat ze dan met de vakantie zullen gaan doen).

    Silly
     
  18. Snoepie

    Snoepie Lid

    20 jan 2006
    32
    0
    0
    Ik denk dat je het moet vertellen wanneer jullie er zelf klaar voor zijn. Als je er zelf geen goed gevoel over hebt om het snel te vertellen, dan vertel je het toch later?

    Groetjes Snoepie
     
  19. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Wij hebben het twee dagen nadat we het zelf wisten verteld. Alleen aan de ouders hoor. mijn zusjes en schoonzussen weten nog van niets. Dat willen we pas vertellen als we zelf het hartje hebben horen kloppen. Want dan is het allemaal zoveel zekerder voor ons gevoel. Vandaag eerste afspraak bij de vk. Dus ben benieuwd. En dan nog twee weken. Ben zo benieuwd hoe iedereen zal reageren.
     
  20. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Spannend Natascha.
    We hebben het toch maar aan de familie en een paar goede vrienden verteld. De rest dat hoort de rest wel via de tam tam. Ik woon in een klein dorp dus dat zal niet lang duren ;) .
    Vind het eigenlijk wel leuk dat de familie het nu weet. Ze reageerden zo enthousiast, niemand had verwacht dat er bij ons (dit door omstandigheden) nog een tweede zou komen.

    Ik heb volgende week ook een afspraak bij de vk (kennismakingsgesprek) maar denk niet dat ze dan al iets kunnen horen. Dus op mijn zekerheid moet ik nog even wachten.

    Succes vandaag bij de vk.

    Silly
     

Deel Deze Pagina