Pseudocroup!? Ervaringen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dominique71, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hey meiden,

de laatste tijd heeft Marc een paar keer een heel raar eng hoestje gehad. Toevallig las ik vandaag in een boek over kinderziektes en de beschrijving van pseudocroup lijkt precies op wat Marcje heeft. Met name de beschrijving van de hoest als een soort "zeehondenhoest" is precies raak.

Heeft iemand ervaring met pseudocroup? Kan de huisarts iets voorschrijven voor als hij 's nachts benauwd wakker wordt? Of is het gewoon doorbijten tot hij misschien echt iets heel zwaars voorgeschreven krijgt zoals corticosteroide injecties of zo?

Hellup. Heeft iemand ervaring? Hij heeft het nu voor de derde keer sinds december!

Alvast bedankt!

Dominique

2. randi

randi Niet meer actief

pseudocroup is op zich niks erg en ze groeien er snel over, als het dat is kan je vrij weinig doen. je kan zijn borst insmeren met kindervicks of als hij echt wakker ervan komt met hem in de badkamer zitten en het bad of douche laten lopen op heet water zodat er damp is. zou het toch wel laten checken bij de ha want als het echte kroep is kan dit wel gevaarlijk zijn voor kleine kinderen dus dit toch effe laten uitsluiten

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze zoon heeft ook kroep gehad. Reuzebenauwd, zwaar ademen en inderdaad een zeehondenhoest. Hier heb ik steeds met hem in de douche gezeten. Daarna ging het een uurtje (en sliep hij), en daarna weer mis, dus weer in de douche. Verder hebben we hem op onze slaapkamer gelegd en regelmatig drinken gegeven (ook een zetpil). De volgende dag ging het toen alweer beter. We zijn langs de huisartsenpost geweest, maar die konden er verder niets aan doen.

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey heeft het ook gehad maar zo heftig dat we naar de 1e hulp moesten voor verneveling met steroiden.
    Als hij het de volgende keer weer krijgt hoef ik maar te bellen en hij krijgt medicatie.

Stomen in de badkamer is een goede tip zoals hierboven al vermeld!

Deel Deze Pagina