Wat is nu eigenlijk redelijk gezond om op je boterham te eten tussen de middag? Ik denk vaak dat ik gezonde keuzes maak maar blijkbaar valt dat vaak tegen. Ik eet bijv vaak een krentenbol. Leek me niet zo heel ongezond maar nu zei laatst iemand tegen mij dat dat wel zo is. Ik wil wel graag gewoon brood eten (dus geen salade of zo) en vroeg me af wat dan gezond is voor erop?
Krentenbol is vaak met roomboter dus vetter. Als je wel brood wilt eten zou ik kiezen voor bruin brood met mager broodbeleg. Dus kipfilet, rosbief etc. Ook lekker en gezond om er rauwkost op te doen, tomaatje, komkommer, wortel, gekookt eitje etc.
stroop is puur suiker...smeerkaas is een bonk zout. Niets gezonds aan. alternatieven huttekase magere vleeswaren als kip rosbief casselerrib fricandeau. magere kaas pindakaas appels troop hummus tonijn eitje
Nou, zo af en toe een krentenbol lijkt me toch geen probleem. Ik lunch vrij gevarieerd. De ene keer eet ik een pistoletje met geitenkaas en rucola. De andere keer maak ik een snelle soep van allerlei groenten die ik heb liggen. Het is maar net waar ik zin in heb en tijd voor heb. Weer de andere dag lunch ik met een tosti. Ik eet trouwens heel weinig vleeswaren. Ik denk twee keer per week een plakje. In de zomer vind ik juist een salade weer lekker. Mijn dressing bestaat dan uit wat citroen en een theelepeltje honing. Lekker met fruit erdoor. Hummus kun je trouwens ook zelf heel simpel maken. Wat ik ook lekker vind is een geroosterd broodje met tonijn en een wat meer pittige sla. Of een eitje met komkommer en tomaat. En ja, die krentenbol met een lekkere kaas vind ik ook heerlijk. Ik zou me er niet al te druk om maken, zolang je niet elke dag een zak leeg eet
Vergeet vooral het gezonde becel niet! Even serieus.... Moet je afvallen, heb je gezondheidsklachten? Ben je sportief of actief? Eet je veel tussendoortjes? Om te beginnen zou ik beginnen met enkel datgene erop te doen wat voedzaam is. Dus een klein laagje roomboter (gebruik aub geen becel... Rommel) en daarop vleeswaar of ei of kaas wat je lekker vindt. Aangekleed met rauwkost of kiemgroenten. Misschien kun je de krentenbol vervangen voor een snee krentenbrood..
Nou ik wil graag 2 kilo kwijt maar dat is puur een gevoelskwestie want ik ben zeker niet te dik. Ik heb maat 34 maar na mijn zwangerschap zijn sommige delen voor mijn gevoel dikker geworden terwijl mijn gewicht gelijk is aan voor de zwangerschappen. Ik eet overdag eigenlijk nauwelijks tussendoortje behalve een liga zo rond 10 uur. Ik eet z'n 2x per week een bakje chips. Die wil ik er wel in laten want dat vind ik gewoon lekker . Omdat ik niet hoef af te vallen wil ik eigenlijk gewoon bezuinigen op de lunch. Het maakt mij niet veel uit wat ik op mijn boterham gooi dus het leek me handig om daar een beetje op te letten.
Ik zou dan eerder zeggen dat je op de suikers moet letten... In een krentenbol zitten best wat suikers dus ik zou die dan laten staan, net als appelstroop en jam
Ik zag het ook al voorbij komen: Vis...zoals sardientjes, makreel, zalm Honing met een snufje kaneel En neem als boter: grasboter ( biologische)
Ik kies meestal voor: Rijstwafels of bruinbrood met: Kipfilet met avocado en sla Kipfilet met huttenkase Hummus Rosbief met rucola (nu even niet haha) Pindakaas Makreel Tonijn Rundersalami (geen gewone!) En wat ik heerlijk vind zijn bruinbrood tosti's met een klein laagje pesto, kaas en cherrytomaat. Misschien niet super gezond, maar wel echt heerlijk.
Wel grappig dat ik zo vaak hummus zie. Zo gezond is de hummus van de supermarkt niet, daar zit veel zooi aan toegevoegd. Zelfgemaakte hummus is al veel beter en gezonder. Hummus uit de winkel is niet per definitie beter als stroop bijv.
maar waar staat dat hummus uit de supermarkt gezond is? ik heb opgeschreven hummus. niet hummus uit de supermarkt
Meestal betekent hett als je er niet bijzet waar het vandaan komt dat het uit de supermarkt/winkel komt...en als je er "zelfgemaakt" voor zet dat het dan dus niet uit de winkel komt...
Ik eet de laatste tijd helemaal geen brood meer als lunch. Maar kipfilet, salade's ( niet te vaak want ben daar helemaal niet dol op) wraps, soep, ei etc.