vitamine voor weerstand en energie

Discussion in 'De lounge' started by p1982, Nov 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

wie weet een goede vitamine voor meer weerstand en energie,

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Magnesium citraat geeft mij een flinke energieboost. Misschien in combi met vitamine c? Of echina force.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Gewoon je fruit en groente eten, dan krijg je genoeg vitamine binnen.
    Extra vitamine slikken (tenzij op aanraden van de HA) is zo goed als overbodig.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

eet genoeg groente en fruit maar erg moe

fysio zei dat het door de operatie kon komen en dat vitamine slikken misschien kon helpen

5. ShampooL

Heeft hij ook gezegd welke vitamine je dan zou moeten slikken?
    Uiteraard sta je vrij om (multi)vitamine te kopen, maar als jij gewoon je groente en fruit eet, dan zijn extra vitamine vrijwel doelloos. Je plast ze gewoon weer uit. Zonde van het geld lijkt mij :)

6. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
  7. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Supradyn extra forte helpt bij mij.

8. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    dit dus.
    teveel aan bepaalde vitamines kun je juist heel ziek van worden.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Eet kaneel en honing samen...dat geeft heel veel goede energie.

Ik drink het vaak in een fles met water ( dat een theelepel honing erin en een kaneelstokje)

Maar je kunt er thee van maken...of op een stuk brood doen

:

Vermoeidheid
    Recente studies laten zien dat de suiker in honing eerder behulpzaam dan nadelig is voor de sterkte van het lichaam. Oudere mensen die honing en kaneel in gelijke delen innemen, zijn alerter en flexibeler. Dr. Milton die hiernaar onderzoek heeft gedaan, zegt dat een halve eetlepel honing die wordt besprenkeld met kaneelpoeder en in een glas water wordt opgelost, dagelijks ingenomen om ongeveer 15.00 uur - als de vitaliteit van het lichaam begint te verminderen - de vitaliteit van het lichaam binnen een week doet toenemen.

Honing met kaneel geneest de meeste ziekten

10. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL

Amen! Helemaal mee eens! Gebruik het ook bij griep. Echt een wondermiddel. Wat moeder natuur wel niet kan allemaal ;)

11. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Teveel A is slecht en van teveel D kun je hartkloppingen krijgen toch en wat nog meer?

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Alleen vitamines die in water oplossen plas je uit bij overdosering. Maar dan moet je bij veel vitamines wel erg veel nemen. In vet oplosbare vitamines kunnen gaan opstapelen in je lichaam maar dat is alleen bij vit A gevaarlijk. En moet je wel heel veel innemen.

Het idee dat je met wat fruit en groenten iedere dag wel genoeg binnen krijgt, is echt onzin, helaas. Al blijft gezond eten natuurlijk wel de absolute basis.

13. ShampooL

En waar haal je die wijsheid vandaan? Met een gezond dieet krijg je alle vitamines gewoon binnen. Elke dag supplementen innemen is overbodig.

Alle vitamines, hoe werken vitamines? | Zo Werkt Het Lichaam

Vrouwen (19-50 jaar)

Hoeveel vitamines en mineralen heb ik nodig?

Daar wordt duidelijk aangegeven dat met een gezond dieet je geen supplementen nodig hebt. (uitzonderingen daargelaten in overleg met de HA)

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik twijfel daar al aan voor de gewone vitamines. Zelfs het voedingscentrum geeft aan dat maar 6% van de bevolking eet zoals het volgens hen moet. En die aanbevelingen worden internationaal als laag gezien. Daarbij zitten er niet zoveel vitaminen, mineralen en spoorelementen in voeding als vroeger. De bodem is verarmd door intensieve landbouw, veel word geoogst voordat het rijp is en word lang opgeslagen/vervoerd. Als je nu bijv een appel in de winkel koopt dan kan het best zijn dat die al een jaar in zuurstofloze schuur heeft gelegen. En dat bananen groen uit de doos komen heeft iedereen wel eens gezien.

En dan zijn er nog vitamines/ mineralen die moeilijk aan te eten zijn zoals bijvoorbeeld vit D, E, magnesium, selenium en zink. Vit D kun je helemaal niet uit voeding halen, voor de andere moet je belachelijke hoeveelheden eten dagelijks. Alle B vitamines zijn moeilijk aan te komen als je weinig vlees eet. Etc.

15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ja klopt hoor, er zitten zo weinig vitamines in onze voeding! Mijn huisarts raad juist aan om extra vitamine in te nemen. Ik speciale van life plus. Kan je niet in de winkel kopen. Heel hoogwaardige vitamines.

16. ShampooL

Nee hoor, da's allemaal niet waar. Er zitten nog steeds vitamines in groente en fruit. Ons lichaam heeft echt niet zoveel vitamines nodig als men denkt. Dat staat ook op de website van vitamine-info.

Als een gezond persoon naar de HA gaat om zijn vitamines te laten checken, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de waardes gewoon goed zijn. Zelfs al eet je 3 weken geen groente of fruit, dan alsnog spreekt men nog niet eens van een tekort.

Supplementen die je kan kopen in de supermarkt of de etos/kruitvat/hema etc. zijn echt overbodig.
    Ook zijn de vitamine C supplementen van de Tuinen precies hetzelfde als die van de Kruitvat. Je betaald een hoop geld voor iets wat zelfs in bevroren pizza zit. (Ja, zelfs in opwarm pizza's zit vitamine C)

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ja natuurlijk zitten er vitamines etc in ons eten. Daarom zei ik eerder ook al, de basis is gezond eten. Maar daarnaast moet je wel aanvullen om echt overal aan te kunnen komen. En als je aanvult moet je wel weten wat je gebruikt en waarom. En een goed merk kopen, want in veel goedkope supplementen zitten synthetische vitamines of in een vorm die slecht opgenomen worden.

Als ik zeg aanvullen bedoel ik geen vit C, dat zit bijna overal in. Maar de vitamines die ik al eerder noemde. Ik ben het met je eens dat het slikken van een heleboel pillen niet gezond/nodig is. Maar dat je helemaal niks nodig hebt en er met 2 stukken fruit en wat groenten iedere dag er ook wel komt, is weer het andere uiterste.

En het ligt ook aan je leefstijl. Als je de pil gebruikt heeft je lichaam extra zink nodig, als je rookt extra vit C. Als je geen vlees eet dan heb je B vitamines nodig. Het eten van veel suiker put je magnesium opslag uit. Zo ongeveer iedereen heeft vit D tekort buiten de zomer etc

Misschien moet je ook eens wat websites lezen die aan de andere kant van dit debat staan? Chris Verburgh (van de voedselzandloper) heeft er hele zinnige dingen over geschreven en geeft bovendien wetenschappelijk bewijs op voor zijn beweringen.

Je moet niet vergeten dat de Westerse wereld heel anders naar ziek en gezond aankijkt dan de rest van de wereld. Wat je eet, daar vraagt een dokter haast nooit naar. Ik bedoel, het is toch gek dat MS in landen rond de evenaar vrijwel niet voorkomt? Of dat Japanse mannen 70% minder kans hebben op prostaatkanker?

En wat de huisarts zegt, sja. Laten we het maar op houden dat ik daar niet zo'n hoge pet van op heb. Zolang onze medische wetenschap nog geen eens de griep of een koortslip kan oplossen...

18. Roos123

Roos123 Niet meer actief

19. Islah

Islah Niet meer actief

Het probleem is alleen dat áls je een vitamine-tekort hebt (wat al snel kan gebeuren in bepaalde gevallen, zoals wanneer je vegetariër bent en weinig B12 binnen krijgt, als veganist krijg je deze überhaupt niet binnen overigens) je het weliswaar aanvult wanneer je de betreffende voedingsstoffen binnenkrijgt, maar het helaas niet kan opkrikken. Tenzij je gaat over-eten wat ook weer niet de bedoeling is. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen in bepaalde gevallen vitaminepillen nemen, ondanks een goed eetpatroon. Zelf neem ik ook vitamine d-pillen en magnesium.

20. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Ik zag dat er tabletten van bestonden. Nam altijd de vloeibare varriant, maar die is zo super smerig. Haha.

Share This Page