Ik sta sinds een maand onder begeleiding van de gyn omdat ik trombose in mijn bekken heb opgelopen. Daarom wordt ook de baby extra in de gaten gehouden. Gisteren kreeg ik daarom een groeiecho. Hieruit bleek dat de baby een erg grote buikomvang had... hij zat in de bovenste 10 % ... en verder was hij gewoon normaal qua maat... ook had ik vrij veel vruchtwater. Daarom moet ik volgende week prikken voor zwangerschapssuiker. ... ik ben helemaal geen risicogroep.... dus ik kan me bijna niet voorstellen dat ik dit er ook nog bovenop krijg...wat denken jullie.. zal het suiker zijn? en weet iemand wat dat precies betekend voor je zwangerschap?
wel of geen risicogroep het kan altijd natuurlijk. daarvoor moet je je test afwachten. wat het verder voor je zwangerschap betekend is dat je een dieet krijgt, je moet op je koolhydraten letten en prikken om thuis je waardes in de gaten te houden. zo lang je waardes goed blijven dmv een dieet is er verder niks aan de hand. worden je waardes toch te hoog dan kan het zijn dat je insuline moet spuiten. maar ik zou niet op de zaken vooruit lopen en je test even afwachten
Vandaag de test gehsd en er is gelukkig niks aan de hand ... ik produceer gewoon dikzakjes zonder medische reden .