net als in mijn vorige zwangerschap krijg ik, sinds een week, trek in rare dingen. Ik verlang nu ontzettend naar benzine, wil eraan snuiven, mmmm. Ik ben nu aan het studeren, maar ik kan me niet concentreren erop vanwege dit verlangen. Ook heb ik zin in zand, wil het opeten eraan ruiken jammieee Ik had ergens gelezen dat dit te maken heeft met een vitaminetekort. Weet iemand hier meer over en welke vitamine het dan omgaat want ik moet mijn hoofd echt bij mijn studie houden nu
Ik was dus op zoek naar die naam, dank je. Helaas is er geen aanwijsbare oorzaak hiervoor. Misschien ijzertekort, maar dat heb ik niet. Ben er nog net voor geprikt. Wat een zwangerschap toch met je kan doen. De eerste weken walgde ik van de lekkerste dingen, zoals chocola en patat. Nu de laatste weken wil ik de vreemdste dingen opeten zoals benzine, zand en ook zeep. Ik heb maar een zeeptabletje bij me genomen om er af en toe aan te ruiken zodat ik verder kan met leren. Wat ben ik blij als dit alles voor bij is
Ben je ook op andere dingen dan ijzer gecheckt? B12 bijvoorbeeld? Ik zou het wel bij de vk melden. Heel apart zeg
Ijzer en HB is niet presies hetzelfde he, dus als je HB goed is, kan je misschien wel een ijzer tekort hebben?
Ik heb ook gehoord van trek in rare dingen, zoals modder ed. Maar ondanks je behoefte, ik zou het niet doen aan benzine snufflelen, want ik denk dat het schadelijk kan zijn....
Nee ik zie mezelf al aan benzine snuiven. Vorige zwangerschap ging ik wel elke keer met mijn man mee wanneer hij moest tanken. Raampje iets open zodat die lekkere lucht naar binnen kwam. Ik had het destijds ook verteld aan mijn verloskundige maar zij keek er niet raar van op, omdat het vaker voorkwam. Ze ging er ook niet echt op in als ik me goed kan herinneren. Maar toen had ik het echt de laaste weken, vanaf week 35. Het wordt nog wat
Ik heb daar overlaatst nog iets over gelezen maar ben de benaming kwijt! Mensen die zin krijgen in dingen die niet te eten zijn, zoals modder, zand,...
Hier hetzelfde verhaal, en nu bevallen is het spontaan over. Ik vond de antibacteriele handzeep heerlijk om aan te snuiven, en idd ook benzine, ook de geur van de vaatwas tabletten. Geen eet drang trouwens, puur snuif drang Ik had niet een heel hoog hb, misschien dat het daar bij mij dan mee te maken had.
Hier een bloedtest klaarliggen want heb enorme drang om zand uit een zandbak te eten!!! Al weken lang en vorige week aangekaart bij vk maar die kwam met een verhaal over paarden en het advies toch een keer te graaien in een zandbak want misschien is het na 1 keer over haha sure!!! Dus toch maar gevraagd of ik bloed kan laten testen op ijzer tekort. Sinds gister heb ik een lijmsnuif drang erbij dus kan nog 6 weken mijn lol op Succes en sterkte, weet wát je meemaakt en us geen pretje
Bijzonder advies van de vk moon28....... Ik heb het ook gehad in mijn vorige zwangerschap, ik had al een zak tuingrond opengescheurd en kon me nog net in houden. Bleek ijzer en vitamine B tekort.
Jeeeeetje... Nog nooit van gehoord, dit. Wat bizar lijkt mij dat zeg! Gelukkig ken ik dat (nog) niet. Hopelijk kun je er door bepaalde vitamine/mineralen slikken mee geholpen worden.
hahah benzine !!! zo had ik zin om in bad te liggen met heel veel schuim en dan wilde ik dat opeten hahaha . ben nu bevallen maar als ik er nu weer aan denk wil ik t nog hahaha , de hormonen zijn nog niet weg denk ik .. mag pas over een week of 6 in bad als ik niet meer vloei .... dan zal de zin wel weer weg zijn
Ook ik had heel veel zin om benzine te snuiven, maar bij mij waren alle waardes goed! Blij om te lezen dat meer mensen dit hebben, mijn man verklaarde me echt voor gek!! Ik vind t nog steeds lekker ruiken, maar heb geen behoefte meer om een tankdop open te draaien ofzo!
Ik heb het ook, met benzine en ook heel erg met eucalyptus. Dat heb ik altijd wel een beetje, maar nu echt extreem.