Advies nodig mbt achterwaartse autostoel...

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door IrisE, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisE

IrisE Nieuw lid

28 jul 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb ernstig advies nodig, hoop dat jullie me kunnen helpen!

Wij zijn op zoek naar een autostoel voor onze dochter van 13 mnd, en ben er inmiddels van overtuigd dat ik zo lang mogelijk achterwaarts wil vervoeren. Met dank aan het grote achterwaarts vervoeren topic op dit forum :)

Na uren van research wilde ik gaan voor de Britax Maxway. Vanochtend bij de Babypark in de auto gepast, maar viel me erg tegen qua ruimte. We hebben een Fiat Punto en de stoel kon alleen maar super rechtop, weinig beenruimte voor als dochter ouder wordt, en de voorstoel kan ook niet veel verder naar voren om nog een beetje normaal te kunnen rijden. Daarnaast kon je de Maxway nog best heen en weer duwen van links naar rechts, of had de verkoper hem dan niet strak genoeg geïnstalleerd? Het lijkt mij dat deze stoel ook bij zijwaartse botsingen veilig is als hij de Zweedse test doorstaat?

Daarna de nieuwe Joie 360 spin in de auto gepast, die paste beter en dochter zat er heel goed in, alleen..... hij zweeft boven de bank! De isofix aansluitpunten kunnen blijkbaar niet gekanteld worden. De verkoper zei dat het misschien wat minder veilig was, maar niet dat het onmogelijk was om zo je autostoel te installeren. Klopt dat of is dat een heel raar verhaal? Het lijkt mij een beetje gek en niet helemaal het idee van een veilige autostoel.... Of kan ik er iets van handdoeken onder leggen en lost dat het probleem op?

Hebben jullie ervaringen of adviezen?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben de axkid minikid, deze is heel compact en kan zelfs in mijn aygo nog best schuin (ik had er wel de wedge bij nodig, maar dat ligt aan de auto). Deze is niet met isofix, wel door de zweedse plustest. In nederland volgens mij alleen te koop bij babyplezier.

3. IrisE

IrisE Nieuw lid

28 jul 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tnx, dan moet ik misschien daar maar voor gaan. Hij is eigenlijk buiten budget, maar dat is de Joie ook... Eens kijken of we binnenkort een ritje Eindhoven kunnen plannen 😑

4. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    De Hi way is erg compact helaas alleen niet in nl te koop.
    Ik heb hem via mp gekocht.

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Nuna rebl?

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook fan van de Axkid Minikid. Destijds in de aanbieding gekocht voor 259,- maar dat is al even geleden.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Hier de joie I anchor
    Prima stoel en te koop bij Babypark :)

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb de max way in onze daihatsu sirion ook niet bepaald groot dus maar je kan nog prima zitten. Hij staat echt zo vast als een huis dus bewegen hoort echt niet had hij wel de stoel zo strak dat het groene schuifje op de steunpunt te zien was?

Deel Deze Pagina