Hoi, Mijn dochter is een week geleden ziek geweest. Inmiddels gaat het gelukkig weer goed met haar. Maar.. ze slaapt niet meer door, wat ze voorheen dus wel deed. En ze wil weer nachtvoedingen. We geven die niet direct als ze wakker wordt/gaat huilen, maar we gaan eerst na tien minuten huilen kijken, kusje geven, dan weer weg. En dan nog een keer. Pas de derde keer (dus na een half uur) halen we haar eruit en ga ik haar voeden. Dit is meestal één keer per nacht. Ze wordt ook weer heel vroeg wakker; tussen vijf en zes. Voorheen sliep ze heerlijk van acht tot acht of zelfs tot negen uur.. Die nachtvoedingen heeft ze nu in principe niet meer nodig toch? Ze heeft tot zes maanden nachtvoedingen gehad, daarna hebben we haar max. tien minuten laten huilen en toen was het eigenlijk direct gedaan met de nachtvoedingen, ze viel altijd met een minuut of vijf weer in slaap. Moet ik nu na een half uur (waarin we dus een paar keer gaan kijken/aai over de bol geven) als ze huilt toch weer die voeding geven? Of moeten we haar een flesje water geven ofzo (ik geef borstvoeding)? Ze drinkt trouwens ook heel lang/langzaam dus in totaal zijn we dik een uur wakker midden in de nacht.. Het begint ons, weer, op te breken. De eerste zes maanden waren de nachten ook al een drama en we waren net zo blij dat dat voorbij was.. Wat zouden jullie doen?
Erg herkenbaar! Ik weet niet wat je moet doen. Ik geef zelf ook BV en mijn dochter komt nu ook weer voor nachtvoeding. Nu pas 2 nachten hoor, ivm tandjes, maar ik ben een beetje bang dat ze nu blijft komen voor een nachtvoeding. Ik krijg haar namelijk ook niet meer stil met een kusje en een speentje. Waarschijnlijk loopt het wel los en vervalt die nachtvoeding vanzelf, maar hoe lang dat gaat duren? Ik lees mee! Lisszy
ik zou de nachtvoeding niet geven denk ik.....want ik zou ook heel bang zijn dat dat dan weer gewenning wordt en ze dan iedere nacht weer komt. onze jongste is altijd al een super slechte slaper geweest, maar op een gegeven moment toch de nachtvoeding eraf gegooid. maar met of zonder voeding, ze kwam toch wel in de nacht (heeeeel vaak). heb u een middeltje van de ha en gister voor het eerst gegeven, en heb een heerlijke nacht gehad voor het eerst in 16 maanden. dus dat is een ander verhaal. maar je kunt ze heel makkelijk dingen aanwennen. dus ik zou proberen toch niet weer die fles te gaan geven.
Mijn dochter heeft nu ook haar tweede tandje dus, maar dat is nu door dus daar kan het toch niet echt meer aan liggen? Voor de goede orde, tot zes maanden kwam ze ook meerdere keren per nacht.. ze heeft ook reflux en sliep héél slecht, héél weinig. Vier à vijf uur per etmaal. En wij dus ook. We waren zo blij toen ze van acht tot acht ging slapen.. en nu lijkt het dus weer 'mis' te gaan. Ik neig zelf eigenlijk ook naar die nachtvoeding niet geven in verband met gewenning, maar wat dán? Ik wil haar er ook niet aan wennen dat ze bij ons in bed mag als ze huilt ofzo, en de hele nacht laten huilen lijkt me ook niet echt een optie? Ze valt namelijk NIET meer in slaap als ze eenmaal een tijd ligt te huilen, dat hebben we al eens geprobeerd.. Toch de hele nacht elke tien minuten naar haar toegaan dan? Ik weet het echt niet meer Lisszy ik kwam jou in een ander topic ook al tegen idd, hoe gaat het met Zoë's doorkomende tandje nu? Is het overdag wel te doen? Nadine lag overdag ook flink te gillen van de eerste tandjes.. Mejon, wat fijn dat jullie eindelijk eens een goede nacht gehad hebben! Jammer dat er een middeltje aan te pas moet komen, maarja als dat helpt.. Maar hoe losten jullie het op als je jongste zo bleef huilen?