Hallo een vraag voor een vriendin van mij ik ben van mening dat dit niet kan graag ook jullie mening en toevoeging.. mijn vriendin is zwanger nou heeft ze verlof ze laat haar kindje 6 jaar gewoon door oma van school halen tussen de middag en na school terwijl ze zelf dus thuis zit (geen lichamelijke klachten) kindje mag bij oma niet met andere kindjes spelen of uit gaan spelen dit doet ze dus 3 dagen in de week terwijl ze gewoon thuis is na de bevalling wil ze dit gewoon voortzetten dus kindje 1 krijgt broertje of zusje en moet verplicht 3 dagen pw bij dr oma zijn ipv leekker thuis bij dr eigen gezinnetje terwijl mam en ook pap in de kraamweek en de week erna gewoon thuis zijn.. ik snap dit echt niet.. waarom krijg je kinderen om ze bijna een half jaar (dit is incl vakantiedagen) evengoed bij oma te laten terwijl je thuis zit of ben ik hierin de vreemde heel graag jullie oprechte mening
Ik snap dit ook nooit zo goed.... vind jouw gedachte dus helemaal niet vreemd! Maar ik ben er wel met andere ogen naar gaan kijken sinds kort. Ik ken een moeder die ook hoogzwanger is van haar 2e kindje en haar oudste kindje gaat ook nog steeds 2 dagen in de week naar haar opa en oma. Toen ik dit hoorde had ik echt zoiets van: dat doe je toch niet? Je bent nu toch zelf thuis en je wilt nu toch juist nog even lekker samen met haar genieten? Maar ze vertelde toen dat haar dochter aan alles best wel erg moet wennen. En dat ze dus voor de structuur van haar dochter dit allemaal gewoon blijft doen zoals haar dochter gewend was. Straks, als de baby 3 mnd oud is moet ze immers ook weer 2 dg naar opa en oma. En dan is het de ene verandering na de andere. Eerst opeens alle dagen thuis met mama, dan opeens een baby erbij, en dan opeens samen met de baby weer naar opa en oma. En toen vond ik eigenlijk dat ze wel een punt had. Voor haar oudste dochter verandert er nu zo min mogelijk. Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook de reden kan zijn van je vriendin?! Als het puur uit gemakzucht is vind ik dat wel heel egoïstisch hoor als ik eerlijk ben....
helaas is dit bij haar uit pure gemakzucht... t is n lui beestje in mijn ogen de reden wat jij aangeeft is inderdaad een goede reden al is die bij haar zeker niet van toepassing....
Arm kind, die gaat hier straks een enorm minderwaardigheid gevoel aan over houden-alsof ze er niet bij hoort.
O en toen ik zwanger was gingen de kids ook gewoon door naar de creche of oma. Vast ritme is vrij belangrijk. Na de geboorte uiteraard als 1 gezin
mag ik vragen naar je beweegredenen maar ik lees overblijf? dit betekend dus niet zoals in haar geval van smorgends 8 tot savonds 6???
ja hoor dat mag je vragen! Dat is begonnen toen ik 32 weken zwanger was van de 3e ( toen zat er nog maar 1 op school) en ik veel rust moest houden. Na de bevalling hebben we dat doorgezet tot nu vanwege de slaapjes van de derde en het feit dat ze het zo leuk vinden. Om 15.15 haal ik ze op
Ik vind je behoorlijk veroordelend over je vriendin hoor.... Hoe weet je nu of het gewoon gemak is' heeft ze dat gezegd? Mijn zoon gaat ook nu ik verlof heb nog 1 dag per week naar oma, net als daarvoor... Niet alleen voor de structuur' maar ook omdat hij en oma dit allebei heel leuk vinden... En ik moet zeggen, dat ik die tijd ook goed kan gebruiken want met 2 tegelijk kom ik niet toe aan dingen als strijken bijv.
Mijn ouders en schoonouders passen beide een dag op in de week en dit gaat ook in de vakanties door enz
Onze zoon gaat altijd naar overblijf ook al ben ik thuis, dochter straks ook. Heen en weer rijden is onzin dan hebben ze net aan 10 min om te eten. Daarbij is hij ook een aantal maanden naar de bso gegaan ook al was ik weer thuis omdat werken niet ging, simpelweg omdat hij het heerlijk vind en nu nog regelmatig vraagt wanneer ik weer ga werken zodat hij naar de bso mag.
Zelf snap ik dit ook niet zo. Zelf zou ik het in ieder geval anders aanpakken. Maar wat ik de laatste tijd ook geleerd heb is dat niets is zoals het lijkt, mensen hebben al snel hun mening klaar. En dan nog.....stel dat ze lui is....het is nog altijd haar kind en haar leven. Ieder doet het op zijn eigen manier. Ik zou me daar gewoon niet zo druk om maken.
Onze keuze zou het ook niet zijn. Onze zoon wordt bijna 3 en gaat 1x per jaar een weekend logeren bij mijn moeder als ze vakantie heeft. Nodig is het niet, maar ze vinden het allebei leuk. Ken ook mensen die hun kinderen bijna ieder weekend wegbrengen omdat ze zo nodig willen gamen en uitslapen of een van de kinderen wordt weggebracht voor een week. Totaal niet mijn keuze, maar wel die van hun. Kan me er niet (meer) druk om maken.
Wat een ander doet moet ie zelf weten. Vind het een beetje een roddel topic, sorry. Maar als zij het nodig vindt/ heeft wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet nodig is...?
ok duidelijk veel verschillende antwoorden en dat ik veroordelend zou zijn kan kloppen aangezien ik t verhaal een beetje heb aangepast ivm herkenning
Dat ze dat 1 of 2 dagen doet om het ritme niet te breken, kan ik best geloven. Maar 3 dagen van de 5 vind ik al behoorlijk veel. Veel hangt voor mij ook af hoe laat ze hem dan ophaalt bij oma. Als school bijvoorbeeld uit is om 3 uur en ze staat om 4 uur bij oma zou ik het nog niet zo erg vinden. Als ze hem daarentegen elke keer pas ophaalt om bijvoorbeeld 7 uur ... is het wat anders.
Overdrijven is ook een vak zeg Dat je een kind naar oma laat gaan, zegt helemaal niet dat het er niet bij hoort en dus al zeker niet dat het dat gevoel eraan over houdt. TS: ik vind je nogal oordelen over je vriendin. Ik zou not amused zijn als mijn vriendin over mij een dergelijk topic zou openen op een forum.... denk dat we dan even goed iets uit te praten zouden hebben. Dat het jouw keuze niet is: prima. Maar ga dan niet net doen alsof ze iets verschrikkelijks doet zeg
@ rozemarijke lees jij ook mijn reactie hierop??? ik heb jullie mening als jullie dit schijnbaar een roddeltopic vinden mag het van mijn part gesloten worden dit was niet mijn opzet.. ik wilde oprecht andermans mening horen heel zonde dat dat niet mag..
Toen ik zwanger was van nummer 2 ging oudste gewoon 2 dagen naar de crèche tijdens mijn hele verlof. Toen ik zwanger was van nummer 3 gingen nummer 1 en 2 ook gewoon gedurende mijn verlof 2 dagen naar de Bso. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je hier een heel topic over gaat openen om over je vriendin te roddelen. Beetje flauw en laat haar gewoon in haar waarde zou ik zeggen.