Na de bevalling ben ik niet meer aan de pil gegaan. We doen het nu met condooms en rond mijn eisprong doen we het dan even helemaal niet. Tot nu toe werkt het... Maar de huisarts blijft elke keer als ik langskom (heb last van PMS-klachten) maar pushen dat ik weer aan de pil moet, want condooms zouden niet veilig zijn volgens haar. Ik wil dus echt niet meer aan de pil, want ondanks mijn PMS voel ik me de rest van de maand wel veel beter sinds ik van de pil af ben en ik wil ook geen andere pilsoort proberen. Ben ervan overtuigd dat die hormonen niet goed voor mij zijn, ik reageer er heel sterk op. Hoe "erg" is het om niet aan de pil te zijn qua kans om weer zwanger te worden? Dacht altijd dat het wel redelijk veilig was...
Het is natuurlijk niet 100% veilig maar welke methode is dat wel? Je loopt het risico nu dat het condoom een keer op het verkeerde moment scheurt ofzo. Als jij de pil niet wilt gebruiken zou ik dat ook niet doen... Maar het hangt er denk ik ook vanaf hoe erg het is als je tóch zwanger blijkt... Als je dat echt niet wilt zou ik me persoonlijk niet helemaal safe voelen bij alleen condoom, maar dat is puur mijn gevoel.
Wij hebben ruim 5 jaar met alleen een condoom gevreeën. Een enkele keer is het mis gegaan (gescheurd of afgegleden) en dan was het even paniek. Ik heb zelfs wel eens voor de zekerheid een MAP gehaald. Maar verder niet echt problemen of klachten mee gehad. Nu gaan we voor ons eerste kindje, dus sinds kort zonder
Als je hem goed gebruikt moet het aardig veilig zijn lijkt me. Hier 1x vergeten en zie onderschrift..
Hier komt de pil er straks ook niet meer in... Toen ik er mee stopte om zwanger te worden kwam ik er achter hoeveel invloed die hormonen eigenlijk hadden. Voelde me veel beter! We gaan straks ook voor condooms. Het is niet 100% maar de rest ook niet... en ongeveer het enige niet-hormonale. Koperspiraaltje wil ik niet omdat er mogelijk nog steeds bevruchting kan plaatsvinden. Denk dat condooms niet echt onbetrouwbaarder zijn dan de pil voor ons, aangezien ik de pil soms ook vergat... En zeker ook als je daarnaast regelmatige cyclus hebt en eisprong vermijdt. En wij willen in de toekomst graag nog meer kinderen, liever dat er wat langer tussen zit maar als het toch gebeurt is het welkom.
Door de pil heen ben ik zwanger geraakt van mijn eerste dochter. Ik wil dus ook niet meer aan de pil en doen het nu dus ook met alleen condoom. Ik heb me nu even vergist in mijn cyclus dus ik zit deze maand in spanning. Want juist die ene keer, rond mijn eisprong is het niet helemaal goed gegaan met condoom. Maar dit is dus in 5 jaar tijd de eerste keer!!! geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% dus waarom zit je huisarts er zo om te pushen??? het is je eigen beslissing...
Ik heb echt geen flauw idee waarom ze er zo op pusht. Enige wat ik kan bedenken is dat zij ervan overtuigd is dat de pil ook mijn PMS klachten zal laten afnemen. En dat zal ook best zo zijn, maar dan krijg ik weer zo'n monotone licht-sombere stemming en daar zit ik al helemaal niet op te wachten Het gaat juist zo lekker op die paar dagen na... En misschien speelt ook mee dat onze huisarts op levensbeschouwelijke gronden niet meewerkt aan abortus provocatus. Dus heel erg gebrand is op ongewenste zwangerschappen voorkomen... Maar dat is gissen
Ik heb na de geboorte van mijn oudste confooms gebruikt. Ging altijd goed. Tot op die ene keer na. Gescheurd condoom. Binnen 12 een MAP. Dit heeft bij mij niet gewerkt. Heb nu een zoon van 9 weken! Ik heb 2 wkn geleden een spiraal laten plaatsen. Ik durf het niet meer aan.
Hoe erg is het als je ongepland zwanger raakt? Ik heb een koperspiraal omdat ik ook geen hormonen wilde en man en ik beide een hekel hebben aan condooms. Wbt je huisarts die wegens eigen geloofsovertuiging zo gaat pushen vind ik niet kunnen trouwens. De meeste mensen laten niet voor de lol een abortus plegen, maar vind het wel heel goed dat het hier in Nederland wel gewoon mag.
Ja, mijn man had het al over sterilisatie van zijn kant, hij heeft niet echt een kinderwens voor een tweede... Maar ik wil die kans nog niet definitief afsluiten, lijkt het me veel te vroeg voor... Wie weet denkt hij er over 2 jaar weer heel anders over (hoop ik!)
Opzich ben ik dat met je eens, maar aan de andere kant zijn ze er wel heel open over dat ze hier niet achterstaan. Staat ook op de intake en dergelijke. Dus ik ben daar wel van op de hoogte. Als ik ongepland zwanger zou raken zou dat voor mezelf zeker geen ramp zijn. Manlief heeft geen wens voor een tweede kindje, ik wel, maar vind wel dat we er samen voor moeten gaan dus op het moment staat dat op een laag pitje. Wel zou het financieel heel lastig worden...
Hoe erg het is als je ongepland zwanger raakt? Niet heel erg maar ik zit niet te wachten op een hok vol!! 😊
Vind het nog altijd raar om te horen dat iemand na 1 x onbeschermde seks al zwanger is. Ik heb 10 jaar lang verschillende anticonceptie gebruikt en nooit een MAP en moest 7 maanden oefenen voor het eindelijk lukte Mijn schoonmoeder heeft er 3 (!) door de pil heen
Ja, dat verbaast mij ook wel eens. Blijkbaar is de een toch veel vruchtbaarder dan de ander ofzo? En soms is dat handig maar het kan dus blijkbaar ook heel vervelend zijn...
de praktijk cijfers zijn vrij hoog. ik zelf zou er nooit op durven vertrouwen iig. nog nooit condooms gebruikt ook om die reden. hier alleen de pil of misschien later implanon/spiraal
Haha wij hebben in de maand oktober 1 keer seks gehad, en zie onderschrift Ik wil ook nooit meer aan de pil. Denk condooms en dan rond de eisprong maar niet ofzo. Er bestaat ook iets van zaaddodend glijmiddel geloof ik. Maar daar weet ik niet zo veel vanaf
Gedurende een kleine 10tal jaar enkel condoom wegens slecht verdragen van hormonale anticonceptie. 1x gescheurd in de eerste maanden van onze relatie, MAP genomen en alles ok. Was nota bene rond mijn eisprong; die voel ik altijd erg goed. Na 10 jaar even onvoorzichtig geweest en meteen zwanger (ons meisje was sowieso welkom!). Ook nu bij de 2e zwangerschap 'niet lang moeten proberen' dus vruchtbaarheid zit hier wel goed, en toch nooit zwanger geraakt gedurende die 10 jaar. Dus ik vertrouw wel op condooms. Ik denk dat bij correct gebruik de kans op zwangerschappen erg klein zijn. Ze zwemmen echt niet zomaar doorheen het condoom; het moet echt al scheuren (wat niet snel gebeurt) of er moet een onvoorzichtig voorspel aan te pas komen ofzo Ik lees veel vaker 'door de pil heen zwanger geraakt' dan dat er problemen zijn ontstaan door het condoomgebruik (maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat het gros van de dames de pil slikt)
Na het stoppen van de pil, hebben wij er 11 rondes over gedaan om zwanger te mogen raken van mijn oudste zoon. En de tweede keer dus zwanger geraakt door een gescheurd condoom&MAP Echt onvoorstelbaar