Naar een andere stad/ dorp verhuizen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gootje1988, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Hallo,

Ik heb een dochter van 8 jaar en bezig voor nummer 2.
    Nu zouden m'n mannetje en ik graag willen kopen ipv huren.
    Nu zit ik met het volgende... Waar we nu wonen is het echt verschrikkelijk duur.... ( 250.000 voor een 4 kamer eensgezins woning)
    Nu ben ik aan het overwegen om te verhuizen naar waar m'n vriend vandaan komt waar zo'n zelfde huis gewoon een ton goedkoper is!

Nu is het enige wat mij tegen houd mijn dochter.... Zij heeft al een " relatie " sinds groep 1 dus al bijna 4 jaar heeft ze verkering met een jongetje in de klas. Echt bizar hoe die 2 samen zijn... Ze heeft ook echt super leuke vriendinnetjes die ze dan moet achterlaten want het is een half uur met de auto dus om haar daar op school te houden zie ik eigenlijk niet als optie.

Nu is mijn dochter ook hoog sensitief, dat maakt het nog lastiger en we zijn al is eerder verhuist wat pas na een tijdje rust gaf bij dr.

Wat zouden jullie doen?
    Ik zit eraan te denken om te vragen hoe ze het zou vinden maar zouden jullie ook je keuze daar op baseren?
    Graag advies....

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik hecht veel waarde aan hoe mijn kind in zijn of haar vel zit. Wanneer jullie nog prima zitten in jullie huidige woning of toch graag in het dorp willen blijven zitten, zou ik niet verhuizen of toch dat duurdere huis in het dorp kopen.
    Ik woon ook in een dure gemeente, maar i.v.m. school van de oudste en het toch best een mooi dorp is hebben wij een relatief dure woning in vergelijking met vergelijkbare woningen in andere gemeenten.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik hecht ook (erg) veel waarde aan hoe mijn kind in zijn/haar vel zit. Als jullie het kunnen betalen zou ik dus ook kijken naar een huis in het dorp waar je al woont. Maar dat moet je zelf natuurlijk ook willen.

Je kind vragen wat het zou willen zou ik niet snel doen. In de zin van dat er waarschijnlijk maar heel weinig kinderen enthousiast zullen reageren op verhuizen als ze nu veel vriend(innet)jes hebben ed. En als ze aangeeft het niet te willen en je dan toch beslist het te doen, dan komt het des te harder aan, denk ik. Sowieso geeft er over praten, denk ik, al zoveel onrust, dat ik dat pas zou doen als jullie als ouders er uit zijn wat jullie willen.

(Wij wonen in de Randstad, daar zijn maar weinig plekken waar woningen goedkoop zijn, dat is een keuze die we maken.)

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ook als je veel waarde hecht aan hoe je kinderen in hun vel zitten (dat doet elke ouder, toch...:rolleyes:), is verhuizen natuurlijk niet uitgesloten. Hoewel een verhuizing ingrijpend is, kan een kind van 8 zich vaak nog heel goed aanpassen. Natuurlijk zal ze haar vrienden en vriendinnen missen, maar als ze nu al zulke hechte relaties heeft is de kans groot dat dit grotendeels aan haar zelf ligt. Waarschijnlijk zal ze dus in de nieuwe woonplaats binnen afzienbare tijd weer hechte relaties hebben.

Wat voor mij belangrijk zou zijn in de beslissing is de kwaliteit van scholen in de nieuwe woonplaats en het sociale klimaat daar (veilig, leuke mensen, genoeg gezinnen, etc.). Als dat goed zit en jullie graag willen kopen, dan zou ik een verhuizing zeker overwegen.

5. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ik kreeg helemaal geen meldingen hiervan... Wat stom!

Het is zo dat ik nu bijna 700 euro per maand huur betaal voor een 4 kamer flat. Ik stop dat geld liever ergens anders in en m'n mannetje ook.
    We gaan denk ik toch eerst kijken of er hier een mooi huisje tekoop komt ook al staan er in de andere stad zoveel mooie grote moderne huizen te koop voor minder.

Dank jullie wel voor de reacties

Deel Deze Pagina