Naar een concert met 7 maanden.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lymmetje, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Nouja kan me voorstellen dat als de bass heel hard staat, de baby dit niet prettig vind. Vind ik zelf dan ook niet! Lig je op bed, voel je het nog.

Ik ga ook naar rock concerten, ga wel wat verder weg van het podium staan of zitten.

2. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben van plan volgende week naar een metalconcert te gaan, ga wel vragen of ik een stoel kan krijgen ;)

3. Sas82

Sas82 Lid

1 sep 2012
    64
    0
    0
    Afgelopen week nog naar een avond geweest waar allemaal bandjes speelde. Geen zitplaatsen dus het meeste last had ik erna van vocht in min benen maar de uk heeft zich gewoon gedragen zoals anders in mijn buik.

4. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goede vraag! Ik heb in april een concert van p!nk waar ik heeeel graag naar toe wil. Zit serieus al 3 jaar te wachten op dit concert. Het is in ziggodome. Heb wel een zitplaats maar ben dan wel al ruim 37 weken dus durf nu eigenlijk niet meer... Advies????

5. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Nou hier in april naar Pink, en in mei naar de Toppers whoehaha, dat wordt een babyshower denk ik haha...

6. giraf

giraf Niet meer actief

Dit wilde ik ook schrijven....
    Je kunt je zelf inderdaad super voelen, maar soms wilt de baby het op 1 of andere manier niet.
    Zelf ben ik tijdens de zwangerschap van de eerste nog zeer regelmatig met mijn man meegeweest, hij is DJ, dus vrij harde muziek. Bijvoorbeeld met 30 weken kreeg ik gesputter uit mijn buik (veel harde buiken), voelde gewoon niet oke, terwijl ik met 41 weken ook nog mee ben geweest en toen bleef het juist weer rustig in mijn buik.

7. giraf

giraf Niet meer actief

Doen!
    En kijk gewoon op de dag zelf hoe je je voelt...

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben met een kleine 7 maanden ook nog naar een concert geweest in de HMH en ik had nergens last van en heb een prima avond gehad:)

9. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Als je je goed voelt en het is idd rustige muziek (dus geen harde metal), dan gewoon doen :D

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zou het zekf niet doen, zodra de baby kan horen. Zou het echt zielig vinden om hem/haar daar aan bloot te stellen. Zeker als ik lees dat een baby er gestresst door kan raken. Het is dan geen metal, maar die volumeknop staat wél voluit.
    Heel jammer, maar ik zou voor die kleine kiezen..

11. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het kindje kan horen (rond ca. 20 weken) zou ik het niet in mijn hoofd halen om naar een concert te gaan of iets anders waar de muziek erg hard staat. Ben ooit een keer naar de bioscoop geweest met 28 weken en bij een scene met harde muziek begon mijn dochter wild te trappelen, en volgens mij niet omdat ze het leuk vond...

In het boek 'Veilig Zwanger' van Beatrijs Smulders en Mariel Croon staat het volgende:

"De ongeboren baby is nauwelijks beschermd tegen lawaai. Vooral de bassen dreunen bijna onverminderd door tot in de baarmoeder. (...) De hartslag stijgt en ze maken abnormale bewegingen, wat wijst op stress (...) Hoewel niet bekend is wat hiervan de gevolgen zijn, lijkt het toch beter om houseparty's te mijden. Hetzelfde geldt voor popconcerten."

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Tsssssss!
    Ik ga zaterdag naar een (black)metalconcert, zal laten weten hoe de baby reageerde ;)

13. Within

Within Niet meer actief

Pfff ben zwanger hoor, niet gehandicapt! Snap de mensen die het niet zouden doen wel, maar als de kleine er eenmaal is dan kom je ook niet zo snel meer bij een concert. Mocht de baby in de stress raken, ga je achterin staan of de zaal uit. Simpel.

14. Juul2012

Juul2012 Actief lid

30 jan 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Lekker doen waar je je goed bij voelt!!
    Ik ben afgelopen zomer met 27 weken zwangerschap 5 dagen naar Rock Werchter geweest (incl slapen in een tent)
    Baby heeft het super goed gedaan. Is nu al fan van Jack White....

Luister naar je eigen lichaam en zorg ervoor dat je altijd weer weg kan... Dat was voor mij heel belangrijk, dat ik niet afhankelijk zou zijn van anderen!!!

Geniet ervan!!!

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Oud collega van mij ging met 33 weken naar lowlands, niks aan de hand. Ik zou het ook doen als ik me goed zou voelen tegen die tijd:D. En je bent ook zo de zaal uit als het niet lekker aanvoelt.

Je moet wel blijven genieten van de dingen die je leuk vind:D!

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met 30 weken naar een concert geweest, gestaan, ging goed.
    Voorprogramma vond baby'tje niet zo fijn, was ook wat harder en heftiger dan het hoofdprogramma met meer bass en toen ben ik meteen de zaal uit gegaan en een verdieping lager een frisje gaan zitten drinken aan tafeltjes die er stonden (kende de zaal). Hoofdprogramma ging goed en was erg leuk.

Als ik had gemerkt dat het onprettig zou zijn was ik weggegaan, had dit ook afgesproken met m'n man en had de uitwijkmogelijkheid een verdieping lager te gaan zitten en wat te drinken.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ging met 34 weken naar een concert. Er waren zitplekken maar niemand stond voor me op. Geen probleem.. Heb lekker staan dansen. Werd heel raar aangekeken, maar dat boeide me geen hol. Daarna in de auto pijnlijke harde buiken, maar had zo genoten dat ik die een voor lief nam. S'avonds onder de douche zakte dat weer af.

Ik zeg doen!

Ben trouwens met ruim 20 weken ook naar een concert geweest. Nergens last van. Alleen een wat bewegelijker kind.

18. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    hey hey
    gewoon kijken hoe je je dan voelt
    dit vond ik op internet:
    Lawaai is eerste stoorzender voor ongeboren baby op concert
    De muziek zelf is niet meteen een reden om weg te blijven van een concert, al moet je ook niet meteen dagelijks naar een lawaaierige plak trekken met de baby in je buik. Studies toonden immers aan dat het concertlawaai wordt gedempt door de vloeistof in de baarmoeder, al worden lage tonen ook versterkt door diezelfde vloeistof.
    Vanaf 22 weken is het gehoorsysteem van je baby gevormd. Wetenschappers zijn het er niet over eens hoeveel je baby dan kan horen. Voorzichtigheid blijft dan ook de boodschap!
    Stress op een concert

Denk je dat het bijwonen van een concert lekker ontspannend voor je is? Dan heb je het mis! Luide muziek zal je hartritme versnellen, met als gevolg ... stress.
    Stress is niet goed voor je baby en alleen al daarom raden wij, op de redactie, je aan te wachten tot na de geboorte om weer een avondje te ’stressen’ op een concert....

19. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben met 31 weken naar een concert van Anouk geweest, van te voren gevraagd aan de verloskundige zij zei; je kunt gewoon gaan en kijken hoe je ukkie en jij erbij voelen! Als het niet gaat gewoon naar huis gaan
    Ging prima!! Had ook zitplaatsen :)

20. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL

Ben benieuwd Steph. Hou zelf ook erg van blackmetal dus ben benieuwd hoe het jou en de kleine is gegaan. :)

Deel Deze Pagina