zwanger na miskraam??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jacqueline16, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Hallo!

Ik wil graag het volgende aan jullie voorleggen:

Ik heb 5,5 week geleden een 'miskraam' gehad. ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat het een zwangerschap van maar 6 weken was. Net een verlate ongesteldheid dus (het voelt wel anders, hoor!).

Ik heb toen erg vaak getest met van die supergevoelige staafjes en er kwam steeds maar een heel dun streepje uit. De laatste die ik deed was op de dag zelf en toen was er echt bijna niets meer te zien (op die gevoelige test dus).

Mijn zwangere gevoel verdween ook erg snel, een week later had ik nergens meer last van.

Nu ben ik - op aanraden van de verlos - gewoon meteen door gaan klussen. En nu, 5,5 week later, voel ik me weer zwanger. Ik heb net een (gewone) test gedaan: een super duidelijk streepje! Zo duidelijk is het nooit geweest in die periode van mijn MK zwangerschap.

(Overigens: zowel bij mijn dochter als bij de MK was ik meteen zwanger, dus bij de eerste keer proberen.)

Wat denken jullie? Ben ik zwanger? (Raden mag ook :))

2. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Volgens mij heeft de test het al gezegd.
    Ik zou niet meer twijfelen.

Ik heb op 20 juni ook een MK gehad en gelijk de maand erop dacht ik ook al weer zwanger te zijn, helaas gaf de test negatief aan en ik werd op 21 juli gewoon ongi.
    Zit nu in de volgende ronde en kan eigenlijk niet wachten.

Gefeliciteerd!!!!

3. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Ooh, ja dat gevoel heb ik ook, maar ja, ik durf er bijna niet op te hopen!

4. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Ik weet niet wat erger is, een negatief test of ongi worden.
    Dus ik gooi het maar op de test, als deze dan negatief is, dan wacht ik netjes af op de ongi.
    Dan ben ik in ieder geval van de onzekerheid af.

5. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Een positieve test lijkt me wel duidelijk he!! gefeliciteerd!
    Ik zit nu 5,5 week na mn MK (bij 5,5 week ging het spontaan mis) en zit nog steeds te wachten op mn menstruatie...afgelopen zaterdag had ik een negatieve test helaas!
    x

6. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Tja, het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat er nog HCG in mijn systeem zit van de MK. Vandaar mijn twijfel.

7. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Bij mij, een week na de MK had ik een negatieve test.
    Heb je toen nog gestest?

8. Je hebt toch getest na je MK? Het streepje werd minder duidelijk schrijf je zelf, dus wanneer je nu een duidelijke streep hebt, zou ik echt niet twijfelen meis. Gefeliciteerd. En wanneer je twijfelt kan je altijd nog een digitale test van CB doen, dan weet je het helemaal zeker.

9. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Oh, hoe werkt dat dan met zo'n digitale test? Ik wist niet dat dat "zekerder" is?

10. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Ik heb hem gekocht en ga over een week weer testen (als ik dat volhoudt. De verloskundige raadt me dat aan, ze zegt dat het nog best zou kunnen dat er nog HCG in mijn lijf zit. (Alhoewel ik overal op internet lees dat het niet waarschijnlijk is).

Ondertussen ben ik er van overtuigd zwanger te zijn. Mijn zwnagerschapsverschijnselen zijn super duidelijk en die was ik echt al 4 weken helemaal kwijt!

11. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Ik was mijn zwangerschapsverschijnselen ook gelijk kwijt bij de MK.
    Wachten, wachten en nog eens wachten, heel irritant, maar dat moeten we wel.

12. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Wilde toch nog even laten weten: ik heb een digitale test gedaan met zwangerschapslengte indicator en hij geeft aan: zwanger weken: 3+!! Dat betekent dat mijn HCG heel hoog is volgens mij?

13. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Dan ben je echt meteen na je MK zwanger geraakt! Want als hij 3 weken aangeeft moet je er ook nog 2 weken bij op tellen las ik toen...
    OF je krijgt een meerling dan stijgt het hormoon toch ook heel snel?

x

14. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Ja, het zou op een halve week na kloppen als het een gewone ongesteldheid was geweest, maar ik had dan ook al snel het idee niet meer zwanger te zijn, plus dat veel te kleine streepje vlak voor mijn MK. Ik kan me niet voorstellen dat een zwangerschap 3+ weken aangeeft op alleen de overgebleven HCG van een MK.

15. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    OOH, zie nu dat je meerling schrijft, jeee...;)

Deel Deze Pagina